Μέσα από μία εύκολη διαδικασία οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια και άλλα παραστατικά από το κινητό τους τηλέφωνο ή το tablet, σύμφωνα με τον Οδηγό της ΑΑΔΕ για τη χρήση της νέας εφαρμογής myDATA app, που παρουσίασε νωρίτερα ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής.
Όπως έγραψε το BD η έκδοση των τιμολογίων θα γίνεται μέσω του myDATA app που είναι η επίσημη ψηφιακή εφαρμογή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για φορητές συσκευές, που επιτρέπει την ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA.
«Με την εφαρμογή αυτή αναβαθμίζουμε τις ψηφιακές μας επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες προσφέροντας ένα εργαλείο που θα διευκολύνει τις ψηφιακές τους συναλλαγές. Σήμερα το myDATA μετράει 1,518 εκατ. εγγεγραμμένες επιχειρήσεις και συναλλαγές που ξεπερνούν τα 3,57 τρισ. ευρώ. Από αυτές τις επιχειρήσεις πάνω από 580.000, δηλαδή πάνω από το 40% των εγγεγραμμένων επιχειρήσεων έχει κάνει εγγραφή στη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ timologio για την έκδοση των παραστατικών τους» σημείωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής κατά την παρουσίαση της εφαρμογής.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, η εφαρμογή είναι σχεδιασμένη για να διευκολύνει επαγγελματίες και επιχειρήσεις στην καθημερινή τους λειτουργία, η εφαρμογή προσφέρει μια ασφαλή και αποδοτική πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής είναι η δημιουργία λογαριασμού και φιλικών διαπιστευτηρίων στη δωρεάν web εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ.
Μεταξύ άλλων η νέα εφαρμογή προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες:
- Έκδοση Παραστατικών: Άμεση δημιουργία επίσημων παραστατικών όπως τιμολόγια, δελτία αποστολής και αποδείξεις, με ελάχιστα βήματα.
- Διαχείριση Πελατολογίου: Εύκολη οργάνωση του πελατολογίου με δυνατότητα καταχώρισης και επεξεργασίας στοιχείων πελατών.
- Οικονομικά και Φορολογικά Δεδομένα: Παροχή ολοκληρωμένης εικόνας της επιχείρησης με πλήθος αναφορών εσόδων και εξόδων, όπως έχουν διαβιβασθεί από την πλατφόρμα myDATA.
- Ασφάλεια και Συμμόρφωση: Περιήγηση με τη μέγιστη ασφάλεια στα δεδομένα της επιχείρησης, μέσω μίας εφαρμογής που συμμορφώνεται πλήρως με τις ισχύουσες νομοθεσίες και κανονισμούς.
- Ευκολία Πρόσβασης: Χρήση της εφαρμογής από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή για διευκόλυνση της επαγγελματικής καθημερινότητας των επιχειρήσεων.
Όπως σημείωσε ο κ. Πιτσιλής, δρομολογούνται ήδη οι πρώτες αναβαθμίσεις που αφορούν την διαχείριση αγαθών και υπηρεσιών ώστε να μπορούν να προστεθούν αγαθά και υπηρεσίες τα οποία παρέχει μια επιχείρηση ή επαγγελματίας μέσα στην εφαρμογή. Στο επόμενο διάστημα θα προστεθεί και η ψηφιακή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της διακίνησης μεταφόρτωσης και παράδοσης των προϊόντων, και θα εμπλουτιστούν τα στατιστικά από τα δεδομένα συμπλήρωσης των δηλώσεων ΦΠΑ και Ε3 με περισσότερες οικονομικές αναφορές.
Οι οδηγίες σύνδεσης και λειτουργίας
Αναφορικά με τη διαδικασία download, σύνδεσης και λειτουργίας της myDATA app, η ΑΑΔΕ δίδει τις ακόλουθες οδηγίες:
- Ποιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή myDATA app;
Η δωρεάν εφαρμογή για κινητές συσκευές, myDATAapp επιτρέπει την ψηφιακή έκδοση παραστατικών της επιχείρησης και την ταυτόχρονη διαβίβασή τους στην πλατφόρμα myDATA. Η εφαρμογή απευθύνεται σε επιχειρήσεις, χρήστες της εφαρμογής timologio της ΑΑΔΕ που επιθυμούν να εκδώσουν παραστατικά μέσω κινητής συσκευής.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής myDATAapp είναι η δημιουργία λογαριασμού (αν δεν υπάρχει) στη web εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ και η δημιουργία «Φιλικών Διαπιστευτηρίων» μέσω της εφαρμογής myDATA users.
- Για την έκδοση παραστατικών μέσω της εφαρμογής myDATAapp, οι επιχειρήσεις πρέπει στην εφαρμογή timologio να:
- ενημερώσουν τα γενικά στοιχεία της επιχείρησής τους.
- καθορίσουν τις κατηγορίες των παραστατικών τους.
- δημιουργήσουν τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους με τους αντίστοιχους χαρακτηρισμούς, καθώς και τις σειρές έκδοσης.
- Πώς μπορώ να αποκτήσω πρόσβαση στην εφαρμογή myDATA app;
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στην εφαρμογή myDATA app, χρειάζεστε "Φιλικά Διαπιστευτήρια", έναν συνδυασμό ονόματος χρήστη και κωδικού που χρησιμοποιείται για την ασφαλή είσοδο στην εφαρμογή myDATAapp. Τα διαπιστευτήρια δημιουργούνται μέσω της εφαρμογής myDATAusers, από τον διαχειριστή της επιχείρησης και διασφαλίζουν ότι μόνο εξουσιοδοτημένα άτομα έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες της εφαρμογής.
- Πώς αποκτώ «Φιλικά Διαπιστευτήρια» για να χρησιμοποιήσω την εφαρμογή myDATA app;
Στην οθόνη σύνδεσης της εφαρμογής myDATA app, επιλέξτε «Δημιουργία» αν δεν διαθέτετε κωδικό χρήστη και όνομα. Θα μεταφερθείτε στην εφαρμογή myDATA users, όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν «Φιλικά Διαπιστευτήρια» με τους κωδικούς Taxisnet. Οι Εξουσιοδοτημένοι χρήστες χρειάζεται πρώτα να αποδεχτούν την εξουσιοδότηση μέσω της εφαρμογής myDATAusers και στη συνέχεια να δημιουργήσουν τα δικά τους «Φιλικά Διαπιστευτήρια» για την είσοδο στην εφαρμογή myDATA app.
- Τι κάνω αν ξεχάσω τα «Φιλικά Διαπιστευτήρια» ή θέλω να τα αλλάξω;
Αν ξεχάσετε τα «Φιλικά Διαπιστευτήρια», μπορείτε να επιλέξετε «Ξέχασα όνομα χρήστη και κωδικό» στην οθόνη σύνδεσης της εφαρμογής myDATA app. Η επαναφορά κωδικού γίνεται αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής myDATA users, ενώ το Όνομα Χρήστη δεν μπορεί να τροποποιηθεί.
Ο πλήρης οδηγός της ΑΑΔΕ είναι εδώ ( https://www.aade.gr/mydataapp)