ΓΔ: 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:27:55
online emporio, plastiko xrima, ilektronikes plirwmes, kartes
Φώτο: Shutterstock

Τα ψηφιακά πορτοφόλια κερδίζουν έδαφος στις πληρωμές των νέων

Το 8% των Ελλήνων νέων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί ψηφιακό πορτοφόλι, ενώ το ποσοστό αυξάνεται ακόμα περισσότερο στις διαδικτυακές αγορές και φτάνει στο 11%.

Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται η χρήση των ψηφιακών πορτοφολιών και των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Gen Z. Μια τάση που αναδεικνύεται όλο και περισσότερο, με τους νέους να προτιμούν γρήγορες, εύκολες και ασφαλείς συναλλαγές, τόσο στα φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι ψηφιακές πληρωμές δεν αποτελούν πλέον μια επιπλέον επιλογή, αλλά έχουν γίνει η προτιμώμενη μέθοδος συναλλαγών για τη Gen Z. Οι νέοι απαιτούν γρήγορους και ανέξοδους τρόπους πληρωμής, διερευνώντας συνεχώς νέες τεχνολογίες και καινοτομίες. Η ασφάλεια, η ευκολία και η ταχύτητα είναι οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τα μέσα πληρωμής της Gen Z σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας που ανατέθηκε από τη Visa στο Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ.  

«Η Gen Z δεν είναι απλά μια νέα γενιά καταναλωτών είναι αυτοί που θα διαμορφώσουν και διαμορφώνουν σήμερα το πεδίο των αγορών και των  πληρωμών. Με την τεχνολογική τους εξοικείωση και τις υψηλές τους απαιτήσεις οδηγούν σε μια νέα εποχή συναλλαγών», σημείωσε στην παρουσίαση της έρευνας ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι «σε έναν κόσμο που κινείται με γρήγορους ρυθμούς, η ικανότητα να πραγματοποιούμε γρήγορες και ασφαλείς συναλλαγές είναι το ζητούμενο από όλους».

Όπως αναφέρει η έρευνα, το 8% των Ελλήνων νέων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί ψηφιακό πορτοφόλι, με την πλειοψηφία να έχει απομακρυνθεί από τα μετρητά, καθώς το 67% ψωνίζει με κάρτα. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμα περισσότερο στις διαδικτυακές αγορές, φτάνοντας το 74%, με το ψηφιακό πορτοφόλι να ανεβαίνει στο 11%. Πάντως όπως σημείωσε και ο κ. Πετράκης σε σχετική ερώτηση, πολλοί ερωτηθέντες δεν αναγνωρίζουν ότι χρησιμοποιούν ψηφιακά πορτοφόλια επιλέγοντας την χρήση κάρτας από τη συσκευή τους, τονίζοντας πως τα ποσοστά μπορεί να είναι και υψηλότερα.

Πολύ υψηλά ήταν το ποσοστά και στην περίοδο των φετινών εκπτώσεων, όπου οι νέοι καταναλωτές έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στα φυσικά καταστήματα, με το 72% των νέων να έχουν ψωνισει με κάρτα και το 7% με ψηφιακό πορτοφόλι. Πάντως, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Στ. Καφούνης, υπογράμμισε ότι η αγορά δεν μεταβαίνει αποκλειστικά σε ψηφιακές λύσεις. Αυτό δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα όπου και οι δύο πλευρές – ψηφιακή και φυσική – συνυπάρχουν.

Το 59% των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν κάρτα δήλωσαν πως την χρησιμοποιούν για ευκολία και ταχύτητα. Όσοι χρησιμοποιούν ψηφιακό πορτοφόλι, επικαλούνται επίσης την ταχύτητα και την ευκολία και όσοι προτιμούν μετρητά θέτουν το θέμα της ασφάλειας. Αξιοσημείωτο είναι ότι για αγορές άνω των 20 ευρώ, το 75% προτιμά τη χρήση καρτών και ψηφιακών πορτοφολιών, ενώ για μικρότερα ποσά τα ποσοστά μετρητών είναι επίσης σημαντικά, με το 52% να επιλέγει μετρητά.

Κρίσιμος παράγοντας η ασφάλεια και η ταχύτητα

Εκτός από το προφανές όφελος της ταχύτητας, οι νέοι δείχνουν και αυξημένη ευαισθησία ως προς την ασφάλεια των συναλλαγών τους. Πιστεύουν ακράδαντα ότι οι ηλεκτρονικές πληρωμές – είτε πρόκειται για ψηφιακά πορτοφόλια είτε για παραδοσιακές κάρτες – είναι ασφαλείς, αρκεί να εξασφαλίσουν ένα κατάλληλο περιβάλλον για τις συναλλαγές τους.

Η ασφάλεια είναι κρίσιμος παράγοντας για τη Gen Z. Είναι χαρακτηριστικό πως το 67% των νέων έχει ως προτεραιότητα το ζήτημα της ασφάλειας, ενώ το 65% δηλώνει πως νιώθει λιγότερη ασφάλεια να χρησιμοποιήσει κάρτα σε άγνωστες πλατφόρμες. Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των νέων της Gen Z θεωρούν ότι είναι ενήμεροι για τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις συναλλαγές, μόλις το 9% αποθηκεύει τα στοιχεία της κάρτας του διαδικτυακά, με το 91% να μην τα αποθηκεύει καθώς φοβάται για κλοπή στοιχείων. 

Ο κ. Πετράκης υπογράμμισε πως οι τεχνολογίες ασφάλειας που ενσωματώνονται στα ψηφιακά πορτοφόλια ενισχύουν την εμπιστοσύνη, εξηγώντας πως κάθε φορά που αποθηκεύεται μια κάρτα, δημιουργείται ένας μοναδικός κωδικός για τη συσκευή, εξασφαλίζοντας ότι τα πραγματικά στοιχεία της κάρτας δεν διακυβεύονται ποτέ. Αυτή η διαδικασία καθιστά τις ψηφιακές πληρωμές περισσότερο ασφαλείς.

Ανάγκη να τρέξουν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές πληρωμές

Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις ανάγκες της καταναλωτικής γενιάς. Η ανάγκη για εμπειρίες που συνδυάζουν την ψηφιακή ευκολία με την φυσική αλληλεπίδραση δείχνει ότι το μέλλον του εμπορίου περιλαμβάνει μια ισχυρή ένωση των δύο κόσμων.

Καθώς η Gen Z διαμορφώνει τη νέα εποχή των συναλλαγών, οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν αυτές τις αλλαγές και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους ανάλογα. Η υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων και η αναγνώριση της σημασίας της ασφάλειας στις πληρωμές θα αποτελέσουν καθοριστικούς παράγοντες στην επιτυχία τους.

Πλέον, οι επιχειρήσεις καλούνται να είναι καινοτόμες και να υιοθετούν τις τελευταίες τεχνολογίες για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις προσδοκίες των πελατών τους. Η νέα αυτή γενιά θα συνεχίσει να επηρεάζει τη μορφή του εμπορίου, επισημαίνοντας την ανάγκη για ασφάλεια και ευκολία στις καθημερινές αγορές.

Αυτή η εξέλιξη θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ελληνική αγορά και στις στρατηγικές των επιχειρήσεων, καθώς και στην κοινωνία στο σύνολό της. Είναι επιβεβλημένο για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να παρακολουθούν τις τάσεις και να προσαρμόζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις της επόμενης γενιάς. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Public + home
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Ποντάρει» στις λευκές συσκευές η Public, πού θα ανοίξει νέα καταστήματα

Συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς η αναδιαμόρφωση του δικτύου καταστημάτων της Public, καθώς το στοίχημα των λευκών συσκευών στέφεται μέχρι στιγμής με επιτυχία και η αλυσίδα στρέφεται στη δημιουργία Public +home.