ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Ψηφιακή φορολογία χεριού
Άτομο χρησιμοποιεί φορητό υπολογιστή για φορολογικές διαδικασίες στην πλατφόρμα ΑΑΔΕ.

ΑΑΔΕ: Έως 25/4 η αυτόματη υποβολή των προσυμπληρωμένων δηλώσεων

Εάν οι φορολογούμενοι επιλέξουν να εξοφλήσουν το σύνολο του φόρου θα έχουν έκπτωση που κυμαίνεται από 2% έως και 3%. Το χρονοδιάγραμμα για τις διορθώσεις.

Την Παρασκευή 25 Απριλίου οριστικοποιούνται αυτόματα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων οι προσυμπληρωμένες και προεκκαθαρισμένες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, χωρίς να απαιτείται καμία ενέργεια από τους υπόχρεους, όπως υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ. 

Οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν την πληρότητα και την ορθότητα των προσυμπληρωμένων στοιχείων. Σε περίπτωση που διαπιστώσουν ανακρίβειες ή ελλείψεις, μπορούν να προχωρήσουν στη διόρθωση ή συμπλήρωσή τους, ως εξής:

  • έως 24/4: υποβολή αρχικής δήλωσης
  • από 25/4 έως 15/7: υποβολή τροποποιητικής δήλωσης, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).    

Εφόσον ο φόρος που θα προκύψει εξοφληθεί έως τις 31/7, όλοι οι φορολογούμενοι δικαιούνται τις ακόλουθες εκπτώσεις:

  • 4% για δηλώσεις που υποβάλλονται έως 30/4
  • 3% για δηλώσεις που υποβάλλονται από 1/5 έως 16/6
  • 2% για δηλώσεις που υποβάλλονται από 17/6 έως 15/7

Ειδικά για τους φορολογούμενους που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία, η έκπτωση 2% ισχύει για δηλώσεις που θα υποβληθούν από 17/6 έως και 31/7.

Επισημαίνεται ότι για να εφαρμοστούν οι παραπάνω εκπτώσεις, η εξόφληση του φόρου μπορεί να γίνει είτε εφάπαξ είτε τμηματικά, αλλά σε κάθε περίπτωση  μέχρι και την 31/7.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.