ΓΔ: 1801.93 -0.81% Τζίρος: 185.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
online shopping-agores-ilektroniko emmporio
Shutterstock

Δεν είναι όλα θέμα τιμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Κλειδί η αξιοπιστία

Οι αγοραστές επιλέγουν με πρώτο κριτήριο την εμπιστοσύνη και ακολουθεί η τιμή. Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουμε περισσότερο, πόσα ξοδεύουν κάθε μήνα οι χρήστες.

Η ελληνική αγορά δεν είναι απλώς πιο ψηφιακή, είναι πιο συνειδητοποιημένη. Οι καταναλωτές απαιτούν εμπειρίες, διαφάνεια και αξιοπιστία. Οι επιχειρήσεις που επενδύουν σε αυτές τις αξίες, χτίζουν όχι μόνο πωλήσεις, αλλά και σχέσεις.

Πρόκειται για την κεντρική ιδέα της έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο που διεξήχθη από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα της eQuality.

Η έρευνα καταγράφει τις πιο πρόσφατες τάσεις, συνήθειες και προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές. Εξετάζει τη χρήση του διαδικτύου, τους λόγους που το χρησιμοποιούν, καθώς και τη συχνότητα των online αγορών. Επιπλέον, διερευνά τα είδη προϊόντων και υπηρεσιών που προτιμούν οι καταναλωτές να αγοράζουν μέσω διαδικτύου και τα ποσά που δαπανούν.  Το 74% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί το internet για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. 

Οι πιο δημοφιλείς αγορές σε προϊόντα και υπηρεσίες είναι: Η διαμονή σε καταλύματα (ξενοδοχεία κ,α), οι παραγγελίες έτοιμου φαγητού και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες όπως εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.λπ.

 

Οι «ώριμοι αγοραστές» καθορίζουν την στρατηγική. Αυτή η ομάδα καταναλωτών ξοδεύει έως και 80% περισσότερα σε online αγορές Το 32% των ώριμων χρηστών καταναλώνει μεταξύ 250-500 ευρώ το μήνα και το 30,4% του γενικού πληθυσμού μεταξύ 100-250 ευρώ.

Τα βασικά ευρήματα της έρευνας

* Η εμπιστοσύνη προηγείται της τιμής. Το 55% των καταναλωτών δηλώνει πως δεν θα αγόραζε από ένα κατάστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και αν είχε χαμηλότερες τιμές. Απαραίτητα στοιχεία: σαφείς όροι, τηλεφωνική υποστήριξη, δυνατότητα επιστροφής, ασφαλείς πληρωμές.

* Οι «ώριμοι αγοραστές» καθορίζουν τη στρατηγική. Αυτή η ομάδα καταναλωτών ξοδεύει έως και 80% περισσότερα σε online αγορές και επιλέγει με βάση την εμπειρία, την εξυπηρέτηση και την αξιοπιστία — όχι απλώς την προσφορά.

* Η omni-channel πραγματικότητα κυριαρχεί. 8 στους 10 e-shoppers επισκέφθηκαν πρώτα φυσικό κατάστημα πριν την online αγορά, ενώ 7 στους 10 πραγματοποίησαν αγορά σε φυσικό κατάστημα έχοντας πρώτα κάνει online έρευνα. Ο online και ο offline κόσμος δεν ανταγωνίζονται — συνεργάζονται.

* Η εξυπηρέτηση πελάτη γίνεται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση κατά και μετά την αγορά θεωρείται κρίσιμη από το 65% του κοινού και το 72% των ώριμων χρηστών.

* Social Media: από ανακάλυψη σε δυσπιστία. Παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί καταναλωτές βρίσκουν ενδιαφέροντα προϊόντα μέσω social media, το 62% δεν εμπιστεύεται τις αγορές μέσα από αυτά, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ασφάλεια και πιστοποίηση.

Όπως ανέφερε η Dr. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος Δ.Σ. Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.), «Η φετινή ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που διεξάγεται από τον GR.EC.A., το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN, με την υποστήριξη της eQuality, έρχεται να αναδείξει κρίσιμες παραμέτρους για τη διαμόρφωση της αγοράς και να προσφέρει πολύτιμα ευρήματα για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της φετινής μελέτης είναι η ενισχυόμενη σημασία των ώριμων online αγοραστών — καταναλωτών που διαθέτουν εμπειρία, εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα και σαφείς προσδοκίες από την αγοραστική τους εμπειρία».

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 800 Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιούν online αγορές. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Τρώει» φυσικά καταστήματα η ισχυρή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Τι σημαίνει το κλείσιμο καταστημάτων στο Άργος και το Αγρίνιο, όπου κρίθηκε πιο συμφέρον για τον όμιλο να εξυπηρετούνται οι πελάτες από το κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου. Επτά στους δέκα Έλληνες μπήκαν στο e-commerce.