ΓΔ: 1365.48 0.60% Τζίρος: 100.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πτώση μέχρι και 80% για το ελληνικό ρούχο

Η πανδημία του κορονοϊού που κρατά την αγορά κλειστή έχει προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στο ελληνικό ρούχο που το 2019 είχε καταγράψει ρεκόρ 12ετίας στις εξαγωγές.

Μετά από ένα πολύ δυνατό 2019 για τις ελληνικές εξαγωγές ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας που υπήρξε ρεκόρ δωδεκαετίας με πωλήσεις 1,91 δισ. ευρώ στις αγορές του εξωτερικού, η πανδημία του κορονοϊού αναμένεται να προκαλέσει μεγάλο πλήγμα την φετινή χρονιά στο ελληνικό ρούχο, με την πτώση του τζίρου να φτάνει μέχρι και το 80% στις εγχώριες πωλήσεις.

Μεγάλο μέρος των ρούχων βρίσκεται εγκλωβισμένο στις αποθήκες των εταιρειών ένδυσης που παραμένουν κλειστές εξαιτίας της πανδημίας με αυστηρά περιοριστικά μέτρα να εφαρμόζονται στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Οι επιχειρηματίες του κλάδου κάνουν λόγο για ρούχα που μένουν απούλητα και εκφράζουν την ανησυχία τους πως ακόμα και μετά την καραντίνα δύσκολα η κατανάλωση θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα εντός του 2020.

«Στις εγχώριες πωλήσεις, η πτώση τζίρου σε ό,τι αφορά την καλοκαιρινή κολεξιόν εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 50% και 80%, με βάση και τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήσαμε σε δείγμα 52 επιχειρήσεων, στο διάστημα 17-28 Μαρτίου», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), με τις 250 επιχειρήσεις- μέλη, μεταξύ των οποίων τα μεγαλύτερα ονόματα του κλάδου.

Συμπληρώνει πως κάποια ρούχα της εαρινής και θερινής κολεξιόν είχαν ήδη παραδοθεί στα καταστήματα, τα οποία όμως δεν θα τα πουλήσουν, αφού η αγορά είναι κλειστή, και άλλα παρέμειναν στις αποθήκες των εταιρειών ένδυσης, οι οποίες δεν πρόλαβαν να τα παραδώσουν στα μαγαζιά. «Μιλάμε για τα ρούχα της νέας κολεξιόν, που οι εταιρείες τα έχουν χρηματοδοτήσει, αλλά ουσιαστικά δεν τα έχουν πληρωθεί, αφού σε πολλές περιπτώσεις στα χέρια τους έχουν μόνο επιταγές, είτε με λήξη Μαρτίου είτε με λήξη τρεις μήνες μετά. Κάποιοι πρόλαβαν και κάποιοι όχι», λέει.

Ακόμα και αν η αγορά ανοίξει τον Μάιο, προσθέτει, που σημαίνει ότι κάποιες πωλήσεις θα γίνουν για τους μήνες του καλοκαιριού, είναι πολύ αμφίβολο αν η κατανάλωση θα επανακάμψει σε φυσιολογικά επίπεδα εντός του 2020 ή αν τα ταμεία θα γεμίσουν: «Αφενός, οι καταναλωτές πιθανότατα δεν θα αγοράσουν ρούχα. Βλέποντας τον ορίζοντα των δυσκολιών, την πιθανότητα της ανεργίας και έχοντας κακή ψυχολογία, πιθανότατα θα περιοριστούν σε αγορές πάνω σε είδη πιο άμεσης ανάγκης. Επιπλέον, ό,τι πώληση γίνει, θα γίνει με έκπτωση, για να δελεαστούν οι καταναλωτές, επειδή οι επιχειρήσεις θα πιέζονται για έσοδα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους μετά το lockdown», σημειώνει, συνοψίζοντας οτι «η ανοιξιάτικη κολεξιόν έπρεπε ήδη να πωλείται, το Πάσχα -που παραδοσιακά συνοδεύεται από αγορά ρούχων- χάνεται και η περίοδος που οι επιχειρήσεις θα πουλήσουν, μετά το άνοιγμα των καταστημάτων, θα είναι εκπτωτική».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Endysi, Rouxa, Lianiki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο υψηλότερο επίπεδο 15 ετών ανήλθαν οι εξαγωγές των ελληνικών ρούχων

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Κλωστοϋφαντουργών Ελευθέριος Κούρταλης, υπογράμμισε ότι η εκρηκτική άνοδος του ενεργειακού κόστους απειλεί άμεσα τη βιωσιμότητα της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας.
Endysi, Rouxa, Lianiki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές ένδυσης από την Μακεδονία

Σημαντική ήταν η στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στον κλάδο ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας καθώς ενισχύθηκαν 36 επιχειρήσεις σε διεθνείς εκθέσεις του κλάδου, οδηγώντας στο να υπάρξουν νέες επικερδείς συμφωνίες.