ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ποιοι ναυτικοί θα πάρουν το επίδομα των 800 ευρώ

Με απόφαση των υπουργείων Εργασίας και Ναυτιλίας διευκρινίζεται ποιοι ναυτικοί δικαιούνται να λάβουν την αποζημίωση ειδικού σκοπού και η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν.

Το υπουργείο Εργασίας και το υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσαν Κοινή Υπουργική Απόφαση για τους ναυτικούς που μπορούν να λάβουν την αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 800 ευρώ, αναφέροντας την διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουν. Οι Λιμενικές Αρχές θα συλλέγουν τα στοιχεία των αιτηθέντων ναυτών για το επίδομα και τα στοιχεία θα παραδίδονται στον Οίκο Ναύτο που θα πραγματοποιεί τις πληρωμές σε ένα μήνα από την παραλαβή των καταλόγων.

Τι αναφέρει η απόφαση

Άρθρο 1

1. Δικαιούχοι της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του άρθρου εξηκοστού τρίτου της από 30-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 75) που αφορούν σε μέτρα στήριξης της ναυτικής εργασίας, είναι οι:

α) ναυτολογημένοι ναυτικοί σε επιβατηγά και επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές τα οποία έχουν διακόψει από την 1η Μαρτίου 2020 ή πρόκειται να διακόψουν την εκτέλεση δρομολογιακών πλόων πλοίων τους ή δεν έχουν εκκινήσει αυτούς στο πλαίσιο δρομολογιακών υποχρεώσεων των πλοίων τους για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2020 και έχουν προβεί στην έκδοση ναυτολογίου. Οι συμβάσεις ναυτολόγησης των ναυτικών του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον αυτοί δεν έχουν ορισθεί ως προσωπικό ασφαλείας (φύλαξης) επί πλοίου, αναστέλλονται.

β) ναυτολογημένοι ναυτικοί σε επαγγελματικά αλιευτικά πλοία ολικού μήκους 24 μέτρων και άνω που δεν εκτελούν πλόες και έχουν παύσει αλιευτική δραστηριότητα από την 1η Μαρτίου 2020, των οποίων οι συμβάσεις ναυτολόγησης αναστέλλονται,

γ) απογεγραμμένοι ναυτικοί επιβατηγών και επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που εκτελούν τουριστικούς πλόες, πλόες θαλασσίων ενδομεταφορών καθώς και διεθνείς πλόες, των οποίων η σύμβαση ναυτολόγησης έχει λυθεί από την 01-03-2020, έως και την 30-03-2020, ανεξαρτήτως αιτιολογίας εκτός των περιπτώσεων υπαιτιότητας του ναυτικού ή ασθενείας/τραυματισμού.

2. Για τη λήψη της αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους ναυτικούς, ο πλοιοκτήτης υποβάλλει άμεσα στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.):

α) Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) των ναυτικών, των οποίων οι συμβάσεις ναυτολόγησης τελούν σε αναστολή και

β) υπεύθυνη δήλωση, με την οποία δηλώνει τους ναυτικούς των οποίων οι συμβάσεις ναυτολόγησης τελούν σε αναστολή, κατά την έννοια των περ. α΄ και β΄ της παρ. 1, σύμφωνα με το υπόδειγμα που παρατίθεται.

3. Σε περίπτωση διακοπής δρομολογίων, μη εκκίνησης ανάληψης δρομολογίων μαζί με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται και αντίγραφο της έγκρισης της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την περίπτωση που η μη εκτέλεση πλόων δεν έχει επιβληθεί. Σε περίπτωση μη εκτέλεσης πλόων των αλιευτικών πλοίων και παύσης αλιευτικής δραστηριότητας συνυποβάλλεται σχετική βεβαίωση της οικείας Λιμενικής Αρχής.

4. Για τη λήψη της αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους ναυτικούς της περ. γ΄ της παρ. 1, ο πλοιοκτήτης υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, με την οποία δηλώνει τους ναυτικούς της εν λόγω κατηγορίας. Η ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση γνωστοποιείται υποχρεωτικά, εγγράφως ή ηλεκτρονικά, αυθημερόν στον ναυτικό από τον πλοιοκτήτη και στη Λιμενική Αρχή που βρίσκεται το πλοίο.

5. Τα σχετικά τηρούμενα στο Ν.Α.Τ. στοιχεία είναι διαθέσιμα στον Οίκο Ναύτου.

Άρθρο 2

1. Μετά τη γνωστοποίηση από τον πλοιοκτήτη του άρθρου 1, οι δικαιούχοι ναυτικοί υποβάλλουν αίτηση - υπεύθυνη δήλωση στην αρμόδια Λιμενική Αρχή, το οποίο προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, ως εξής:

α) οι ναυτικοί των περ. α΄ και β΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 στη Λιμενική Αρχή στην οποία ελλιμενίζεται το πλοίο μέσω του πλοιάρχου αυτού, ο οποίος τις υποβάλλει αυτοπροσώπως ή δια του ναυτικού πράκτορα του πλοίου, μετά του ναυτολογίου του πλοίου και των ναυτικών φυλλαδίων,

β) οι ναυτικοί της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 ομοίως κατά τη διαδικασία της ανωτέρω περ. α΄. Σε περίπτωση που πλοίο έχει κλείσει ναυτολόγιο ή πλοίο δεν ελλιμενίζεται σε περιοχή αρμοδιότητας Λιμενικής Αρχής στο εσωτερικό, υποβάλλουν την αίτησή τους στη Λιμενική Αρχή του τόπου κατοικίας τους.

γ) Οι Λιμενικές Αρχές προβαίνουν στην καταχώριση εγγραφής «αναστολή σύμβασης από .... έως ....» τόσο στο ναυτολόγιο του πλοίου όσο και στο ναυτικό φυλλάδιο του ναυτικού για τις κατηγορίες των περ. α΄ και β΄ της παρ. 1 του άρθρου 1, ενώ για την κατηγορία της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 στην εγγραφή «υπαγωγή στην προστασία της από 30-03-2020 Π.Ν.Π.» στη σελίδα της τελευταίας απόλυσης του ναυτικού φυλλαδίου.

δ) Οι Λιμενικές Αρχές συντάσσουν καταλόγους των αιτηθέντων ναυτικών, το οποίο προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, που αποστέλλουν στον Οίκο Ναύτου και τηρούν ειδικό αρχείο.

2. Ο Οίκος Ναύτου προβαίνει σταδιακώς στην καταβολή των ποσών εντός μηνός από την παραλαβή των καταλόγων και ενημερώνει περί της ολοκλήρωσης της διαδικασίας τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Ν.Α.Τ.

Άρθρο 3

Κατά τη συλλογή, επεξεργασία και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων τηρούνται οι διατάξεις της οικείας νομοθεσίας, όπως ισχύει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύεται η συνεργασία Ελλάδας - Γερμανίας στον τομέα της ναυτιλίας

Στόχος της συνεργασίας είναι η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε., αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών και πολιτικών που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας και την προώθηση της πράσινης ναυτιλίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Πρωταγωνιστικός ο ρόλος της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία

Με 146 ψήφους έναντι 162 εγκύρων, η Ελλάδα εκλέχθηκε πρώτη ανάμεσα σε πολλές άλλες αναφορικά με την ποιότητα και την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της 33ης συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ploio-Ship
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύεται η ασφάλεια εργαζομένων σε πλοία όπου εκτελούνται επισκευές

Αυξάνεται ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος απασχόλησης τεχνικού ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. Aπό πέντε σε επτά ώρες θα είναι πλέον για τα πλοία υψηλής επικινδυνότητας
ypourgeio naftilias psifiaka ergaleia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα ψηφιακά εργαλεία για πολίτες και ναυτικούς από το υπουργείο Ναυτιλίας

Οι νέες δράσεις περιλαμβάνονται στο πλαίσιο της προγραμματικής συμφωνίας που είχε υπογραφεί το 2021 μεταξύ των τότε υπουργών Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη.