ΓΔ: 1393.08 0.87% Τζίρος: 72.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:23:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Εταιρείες courier σε... νευρική κρίση, σχέδιο «Β» από ισχυρούς της λιανικής

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
«Βροχή» οι καταγγελίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Συμμαχίες με courier ή διανομή με δικά τους μέσα επιλέγουν μεγάλοι «παίκτες» του εμπορίου.

Μετά το πρώτο σοκ, τα σουπερμάρκετ αρχίζουν σιγά – σιγά να προσαρμόζονται στις συνθήκες πανδημίες, αλλά οι εταιρείες ταχυμεταφορών αδυνατούν να ανταποκριθούν στην υψηλή ζήτηση. Οι χρόνιες αδυναμίες του κλάδου των courier, σε συνδυασμό με την τεχνολογική γύμνια αρκετών ηλεκτρονικών καταστημάτων, που για παράδειγμα εμφανίζουν ως διαθέσιμα προϊόντα που έχουν εξαντληθεί, έχουν προκαλέσει βροχή καταγγελιών στον Συνήγορο του Καταναλωτή. 

Την ίδια στιγμή που ακόμα και ηχηρά ονόματα του λιανεμπορίου δέχονται βροχή παραπόνων, κάποιοι αποδεικνύονται περισσότερο ευέλικτοι. Για παράδειγμα, η Σκλαβενίτης, μέσω συνεργασίας με το e-food, γνωστό από την παρουσία του στις ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού, κ.λπ, υπόσχεται διανομή την ίδια ημέρα, για κάθε παραγγελία που γίνεται μέχρι τις 4 το απόγευμα, σε 18 περιοχές της Αττικής που συνεχώς αυξάνονται.

Όσο περνούν οι ημέρες αποκαλύπτεται πως το πρόβλημα στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι μόνο οι διανομείς. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν τα τεχνολογικά συστήματα που επιτρέπουν την ταχύτερη διαχείριση των αποθηκών, την άμεση (online) διασύνδεση αποθηκών και ηλεκτρονικού καταστήματος και, κυρίως, τη μεταφορική «δύναμη πυρός», δηλαδή οχήματα και διανομείς. Έτσι στηρίζονται στις εταιρείες ταχυμεταφορών οι οποίες λειτουργούν εδώ και ημέρες στα όριά τους. Αρκετές από τις εταιρείες του κλάδου, όπως διαπιστώνεται σήμερα, λειτουργούν με τη μορφή του franchise. 

Δηλαδή αρκετές μικρές επιχειρήσεις, με ελάχιστους διανομείς, έχουν ενωθεί υπό την ομπρέλα ενός ενιαίου brand, με σοβαρές ελλείψεις στην οργάνωση και τη διασύνδεση. Ειδικά στο λεγόμενο «τελευταίο μίλι», δηλαδή στη διανομή του προϊόντος από την αποθήκη του courier μέχρι τον πελάτη, οι επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια είναι ελάχιστες. Έτσι διογκώθηκαν τα παράπονα για εταιρείες όπως η ACS και η Γενική Ταχυδρομική, με μεγάλο μερίδιο αγοράς. Οι ταχυμεταφορείς την πληρώνουν ακόμα και όταν σε αρκετές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις στην παράδοση οφείλονται στις εταιρείες λιανικής.

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες των ημερών υπάρχουν, πάντως, και παραδείγματα εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών τους κερδίζοντας μερίδιο από τον ανταγωνισμό. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η εταιρεία που λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα του Attica στον τομέα των καλλυντικών, ειδών προσωπικής φροντίδας, κ.α., το Attica Beauty. Η απόφαση για κινητοποίηση εσωτερικού μηχανισμού διανομής, ώστε να μην εξαρτάται από τους ταχυμεταφορείς, προσφέρει προς το παρόν σημαντικό πλεονέκτημα από τους δύο μεγαλύτερους ανταγωνιστές, Hondos και Sephora.

Τα παραδείγματα της Σκλαβενίτης και της Attica Beauty δείχνουν πως ακόμα και σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες κάποιοι πετυχαίνουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών. Τις επόμενες ημέρες αναμένονται αντίστοιχες πρωτοβουλίες και από άλλους ισχυρούς του λιανεμπορίου. Όπως φαίνεται, προχωρά και η συνεργασία της AB με την εταιρεία ταχυμεταφορών Speedex ώστε να αποφορτιστεί το εσωτερικό σύστημα διανομής της αλυσίδας σουπερμάρκετ. 

Επειδή η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει πως τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Απριλίου η χώρα θα λειτουργεί σε καθεστώς καραντίνας, πολλοί ψάχνουν λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ώστε να μη χαθεί ο μήνας και να μη βρεθούν μετά την κρίση κάτω από βουνά παραπόνων από τους πελάτες. Όπως συμβαίνει με τους ταχυμεταφορείς και κάποιους ισχυρούς της λιανικής, ακόμα και από το χώρο της τεχνολογίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

emporio-katastimata-magazia-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

KPMG: Αλλάζει μετά και την πανδημία το ελληνικό λιανικό εμπόριο

Η πανδημία του COVID-19 μεταμόρφωσε το λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών.
katastimata, emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα Χριστούγεννα του click away: Νέοι κανόνες και βαριά πρόστιμα

Δημοσιεύθηκε και ισχύει από τις 6.00 π.μ. η απόφαση για το εμπόριο. Τι προβλέπει για click away και κανόνες προστασίας. Πρόστιμα 500 - 200 ευρώ. Διαμαρτύρονται οι έμποροι, ζητούν στήριξη και «κούρεμα» χρεών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδο 5% στις πωλήσεις laptops τον Ιούλιο, αύξηση και στα σχολικά είδη

Μπορεί να παραμένει αβέβαιη η επιστροφή στα σχολεία, αλλά οι γονείς έχουν ήδη προμηθευτεί τα απαραίτητα με άνοδο 95% στις πωλήσεις σχολικών τσαντών. Προετοιμασία για συνέχιση της τηλεργασίας δείχνει η αύξηση πωλήσεων φορητών υπολογιστών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Χατζηδάκης: Κυρίαρχος στόχος η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

Ο υπ. Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε ότι η Ελλάδα συνεχίζει να έχει 5πλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την ευρωζώνη, με τη δημοσιονομική πειθαρχία να αποτελεί πυλώνα της οικονομικής πολιτικής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ποιους θα καταλογίζεται φόρος πριν να υποβάλλουν τη δήλωσή τους

Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο για τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας στην έκδοση πράξεων προσδιορισμού φόρου. Πριν εκπνεύσει η προθεσμία υποβολής δήλωσης θα καταλογίζεται φόρος σε υπόπτους για φοροδιαφυγή.