ΓΔ: 2102.73 0.74% Τζίρος: 96.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:10:39
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Φώτο: Shutterstock

Ένα στα δύο νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι υβριδικό

Τα υβριδικά αυτοκίνητα κατέχουν σχεδόν το 50% των νέων ταξινομήσεων, ενώ αυξημένα είναι και τα μερίδια για plug-in και ηλεκτρικά, με τα συμβατικά καύσιμα να υποχωρούν.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα εξακολουθούν να ενισχύουν τη δυναμική των υβριδικών τεχνολογιών, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση και τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σχεδόν ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον προηγούμενο μήνα στη χώρα διέθετε υβριδικό σύστημα κίνησης.

 Το ποσοστό αυτό σημείωσε άνοδο κατά 3,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, φτάνοντας το 48,4% στο πρώτο εξάμηνο του 2024 – σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου καταγράφεται 35,1%.

Σημαντική πορεία σημειώνουν και τα plug-in υβριδικά οχήματα, τα οποία προσφέρουν πλέον αυτονομία ικανή να καλύψει πλήρως τις καθημερινές μετακινήσεις με χρήση μόνο ηλεκτρικής ενέργειας.

 Παράλληλα, η συγκεκριμένη κατηγορία λειτουργεί ως «γέφυρα προς την ηλεκτροκίνηση», επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων και να περιορίζουν τον κίνδυνο οικονομικών κυρώσεων λόγω υπέρβασης των ευρωπαϊκών ορίων.

Παρά την αναμονή για το νέο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά», συνεχίστηκε η αυξητική τάση και στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Τον Ιούνιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθε σε 5,9%, με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου να διαμορφώνεται στο 5,5%. 

Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη, η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου, που φτάνει στο 15,4%.

Συνεχής άνοδος παρατηρείται επίσης στην κατηγορία των αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG), κυρίως από τις Renault και Dacia. Τον Ιούνιο, το μερίδιό τους ανήλθε σε 4,3%, ενώ στο πρώτο εξάμηνο βρίσκεται στο 2,9%, αρκετά κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 3,3%.

Αντίθετα, τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων μειώθηκε κατά 4,9% τον Ιούνιο, ενώ τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν ακόμη περισσότερο, κατά 5,3%. Έτσι, τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα κατέχουν πλέον το 32,1% της αγοράς και τα πετρελαιοκίνητα μόλις το 2%.

Η κατηγορία Β –γνωστή για τα μικρομεσαία οχήματα– παραμένει η αγαπημένη επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς το 55,5% των νέων ταξινομήσεων ανήκει σε αυτήν. Εξαιρετικά δυναμική είναι η παρουσία των SUV που κάλυψαν το 31,1% στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς. 

Η αμέσως επόμενη κατηγορία σε προτιμήσεις είναι η κατηγορία C με μερίδιο 22,2%, εκ των οποίων τα SUV αντιπροσωπεύουν το 17,3%. Τέλος, η κατηγορία Α διατηρεί σταθερό μερίδιο 11,5%, με τα SUV να κατευθύνουν το 2,4% των σχετικών πωλήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.
Ford Ranger υβριδικό
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Ford Ranger PHEV κερδίζει το International Pick-Up Award 2026-2027

Το Ford Ranger PHEV κατέκτησε το International Pick-up Award 2026-2027, όντας το πρώτο υβριδικό που τιμάται. Εντυπωσίασε με τη συνδυασμένη υβριδική του απόδοση, off-road ικανότητες και τη λειτουργία Pro Power Onboard ως κινητή μονάδα ενέργειας.
Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύλληψη γνωστής ηθοποιού στη Βουλιαγμένη για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Γνωστή ηθοποιός συνελήφθη στη Βουλιαγμένη αφού εντοπίστηκε να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, χωρίς πινακίδες και με επίπεδα αλκοόλ άνω του ορίου, με την ΕΛΑΣ να σχηματίζει δικογραφία για πολλαπλές παραβάσεις.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.