ΓΔ: 2547.02 -2.86% Τζίρος: 269.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:14:37
ΑΑΔΕ Θεσσαλονίκης κτίριο

ΑΑΔΕ: Ηλεκτρονικά η αίτηση υπαγωγής στην ειδική φορολόγηση εισοδήματος

Από τις 3 Οκτωβρίου, φυσικά πρόσωπα που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα μπορούν να υποβάλουν ψηφιακά αίτηση υπαγωγής στο ειδικό καθεστώς φορολόγησης εισοδήματος.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) διευκολύνει σημαντικά τους φορολογούμενους που επιλέγουν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα, προσφέροντας πλέον τη δυνατότητα ψηφιακής υποβολής αίτησης υπαγωγής στον ειδικό τρόπο φορολόγησης εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες και επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως προβλέπεται από το άρθρο 5Γ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Η νέα διαδικασία τίθεται σε λειτουργία από την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου και καθορίστηκε με κοινή απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

Για να υπαχθεί κάποιος στο ειδικό καθεστώς, θα πρέπει να πληροί σωρευτικά τα εξής κριτήρια:

  • Να μην ήταν φορολογικός κάτοικος Ελλάδας για πέντε από τα έξι προηγούμενα έτη.
  • Να μεταφέρει τη φορολογική του κατοικία από χώρα της Ε.Ε., του ΕΟΧ ή από κράτος με συμφωνία διοικητικής συνεργασίας με την Ελλάδα.
  • Να παρέχει υπηρεσίες στην Ελλάδα μέσω εργασιακής σχέσης ή να ασκεί ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα.
  • Να δεσμεύεται ότι θα παραμείνει στην Ελλάδα για τουλάχιστον δύο έτη.

Μετά την επαλήθευση των παραπάνω, η απόφαση υπαγωγής εκδίδεται άμεσα. Σε περιπτώσεις που απαιτούνται δικαιολογητικά, αυτά υποβάλλονται επίσης ψηφιακά.

Η αίτηση υποβάλλεται μέσω της πλατφόρμας myAADE (myaade.gov.gr) ακολουθώντας τη διαδρομή:
Εφαρμογές > Φορολογικές Υπηρεσίες > Εισόδημα > Υποβολή αίτησης υπαγωγής σε ειδικό τρόπο φορολόγησης (άρθρο 5Γ).

Οι προθεσμίες εξαρτώνται από το πότε πραγματοποιήθηκε η έναρξη εργασίας ή η ανάληψη υπηρεσίας:

  • Μέχρι 2 Ιουλίου: Η αίτηση υποβάλλεται έως το τέλος του ίδιου έτους.
  • Μετά τις 2 Ιουλίου: Η αίτηση υποβάλλεται έως το τέλος του επόμενου έτους και αφορά το επόμενο φορολογικό έτος.

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε σχετικά: «Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας είναι ένα ακόμη βήμα προς ένα πιο φιλικό, αποτελεσματικό και προσβάσιμο φορολογικό περιβάλλον για τους πολίτες και τους επαγγελματίες που επιλέγουν την Ελλάδα ως τόπο δραστηριοποίησης.»

Αντίστοιχα, ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Κώτσηρας επεσήμανε: «Η νέα ψηφιακή υπηρεσία διευκολύνει τους φορολογούμενους και ενισχύει την προσπάθεια προσέλκυσης επενδύσεων και ανθρώπινου δυναμικού υψηλής εξειδίκευσης στη χώρα μας.»

Για πληροφορίες ή υποστήριξη, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την υπηρεσία my1521 τηλεφωνικά στο 1521 (Δευτέρα - Παρασκευή, 07:00-20:00) ή ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας, επιλέγοντας:
Θέματα Φορολογίας Εισοδήματος > Φορολογία Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων > Ομογενείς και κάτοικοι εξωτερικού / Εναλλακτική φορολόγηση εισοδήματος.

Με τη νέα αυτή δυνατότητα, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ ενισχύουν ακόμη περισσότερο το πλαίσιο φορολογικής προσέλκυσης ανθρώπινου κεφαλαίου και επιχειρηματικότητας στη χώρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.