ΓΔ: 1389.03 0.58% Τζίρος: 50.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:44:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Δυσφορία από σούπερ μάρκετ για την πλατφόρμα e-Καταναλωτής

Προβληματίζει τις αλυσίδες η υποχρεωτική αποστολή στοιχείων για τις τιμές με απειλή προστίμου, καθώς δεν είναι πλήρως προετοιμασμένες. Ενστάσεις και για τον τρόπο απεικόνισης των τιμών.

Με σκεπτικισμό αντιμετωπίζει η εγχώρια οργανωμένη λιανική τον τρόπο εφαρμογής της πρόσφατης απόφασης του υφυπουργού Ανάπτυξης Νίκου Παπαθανάση για υποχρεωτική αποστολή δεδομένων τιμών για 853 προϊόντα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής, που αποτελεί το διάδοχο εργαλείο του Παρατηρητηρίου Τιμών.

Ο σκεπτικισμός δεν αφορά στο πεδίο της επιβολής προστίμων, τα οποία δύναται να αγγίξουν τα 100 χιλ. ευρώ, αφού οι αλυσίδες δεν δείχνουν πρόθεση να μην αποστείλουν τα στοιχεία, αλλά στον τρόπο σχεδιασμού του νέου εργαλείου, που όπως υποστηρίζουν στελέχη των σούπερ μάρκετ «μάλλον έγινε βιαστικά».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την «πιλοτική» εφαρμογή της νέας πλατφόρμας στις αρχές Μαρτίου, που περιλάμβανε τιμές από πέντε αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΑΒ, Μασούτης, My Market και Lidl), καθώς και από το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ efresh.gr, οι αλυσίδες δεν είναι πλήρως προετοιμασμένες για την πλήρη εφαρμογή του μέτρου.

Αρχικά η αποστολή στοιχείων ήταν προαιρετική και δεν προβλέπονταν πρόστιμα. Στην ουσία η εν λόγω πλατφόρμα προέκυψε ύστερα από συμφωνία με τις αλυσίδες.

Μετά τη γνωστοποίηση της απόφασης Παπαθανάση, σε πρώτη φάση, μερίδα στελεχών των σούπερ μάρκετ δηλώνουν ότι ενδέχεται να υπάρξουν τεχνικά λάθη, αφού δεν υπάρχει η ανάλογη προετοιμασία από την μηχανογράφηση των αλυσίδων. «Δεν είχαμε ενημερωθεί και δεν υπήρξε ανάλογος χρόνος προετοιμασίας. Αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες της εφαρμογής κάποια προβλήματα ή να προκύψουν λάθη τα οποία σαφώς και θα ξεπεραστούν όσο υπάρχει εξοικείωση με την πλατφόρμα», αναφέρουν εκπρόσωποι των αλυσίδων.

Παράλληλα, εκφράζεται ανησυχία μήπως η εφαρμογή προκαλέσει περαιτέρω σύγχυση στους καταναλωτές, αφού οι τιμές που θα γνωστοποιούνται δεν θα περιλαμβάνουν προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

Επίσης οι τιμές για νωπά και ευαλοίωτα προϊόντα εξαρτώνται και από τον παράγοντα ποιότητας και την ημερομηνία λήξης, κάτι που σημαίνει ότι στο πέρας της ημέρας ενδέχεται να μειωθούν.

Σε κάθε περίπτωση πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να δοθεί η δωρεάν δυνατότητα στον καταναλωτή να μπορεί να αναζητά τα προϊόντα που θέλει, να συγκρίνει τις τιμές μεταξύ των σούπερ μάρκετ στην περιοχή που κινείται. Επίσης εξετάζεται και το ενδεχόμενο να υπάρχει και χάρτης που θα υποδεικνύει και το φθηνότερο σημείο πώλησης. Η απόφαση προβλέπει ότι η υποχρέωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ το 2018, να αποστέλλουν τα στοιχεία σε καθημερινή βάση ισχύει έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, αναμένεται όμως ότι θα παραταθεί.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Στο επίκεντρο ελέγχων πέντε ακόμη πολυεθνικοί όμιλοι

Ο υπουργός Ανάπτυξης έστειλε αυστηρό μήνυμα πως θα συνεχιστούν οι έλεγχοι και η επιβολή προστίμων. Υπογράμμισε ότι κάθε μέρα προστρέχουν όλες οι εταιρείες και στέλνουν τιμοκαταλόγους μειωμένους.
Ypourgeio Perivallontos kai Energeias, Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιβολή πλαφόν στις τιμές σχολικών ειδών αλλά και σε θερμοσίφωνες

Δημιουργείται το «Καλάθι των Σχολικών Ειδών», με τον υπ. Ανάπτυξης να τονίζει ότι «στόχος μας είναι στα σχολικά είδη οι τιμές να είναι προσιτές και μάλιστα χαμηλότερες από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο».
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τελειώνει το «καλάθι του νοικοκυριού», παράταση στο πλαφόν του κέρδους

Εξετάζεται η ένταξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο e-katanalotis επειδή έχουν χαμηλότερες τιμές από τα επώνυμα. Θα παραταθεί, ίσως και μέχρι το τέλος του έτους, ο περιορισμός στα περιθώρια κέρδους.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πίεση για να μπουν και επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι» του νοικοκυριού

Η παράταση του μέτρου για άλλους τρεις μήνες και η προσπάθεια του υπ. Ανάπτυξης να ενταχθούν επώνυμα προϊόντα. Τι συζητήθηκε σε νέα σύσκεψη του Α. Γεωργιάδη με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ.