ΓΔ: 2089.5 -0.85% Τζίρος: 115.19 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:28:42
Φώτο: ΑΠΕ

Αρχίζουν νέα έργα για να... σωθούν τα ημιτελή έργα στον Αχελώο

Σύντομα η προκήρυξη διαγωνισμού για τις εργασίες συντήρησης των έργων του Αχελώου, που έχουν κοστίσει περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ, αλλά μένουν αναξιοποίητα.

Προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τις εργασίες συντήρησης των ημιτελών έργων του Αχελώου και συγκεκριμένα του καθαρισμού των σηράγγων εκτροπής του φράγματος Συκιάς, της επισκευής της επένδυσής τους και των επεμβάσεων στην είσοδο – έξοδο της σήραγγας. Πρόκειται για έργο που είναι απαραίτητο για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής και την προστασία των υφισταμένων κατασκευών.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει και την εγκατάσταση συστήματος προειδοποίησης στην περίπτωση φραγής των σηράγγων από φερτά υλικά έτσι ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα ή χαθούν περιουσίες εξαιτίας της αδυναμίας του Ελληνικού Δημοσίου να αποφασίσει επί δεκαετίες την τύχη των έργων στον Αχελώο. 

Στην κυβέρνηση έχουν αποφασίσει να αναζητήσουν λύσεις ώστε να αξιοποιηθούν, όσο είναι δυνατόν, τα έργα τα οποία κόστισαν περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ και εδώ και χρόνια παραμένουν ημιτελή. Η μεγάλη σήραγγα, μήκους 17,4 χιλιομέτρων, μέσω της οποίας τα νερά του Αχελώου θα μεταφέρονταν στην άλλη πλευρά της Πίνδου για να φτάσουν στον θεσσαλικό κάμπο, έχει διανοιχθεί, αλλά κινδυνεύει με κατάρρευση αφού μόνο σε μικρό τμήμα της έγινε η απαραίτητη επένδυση. 

Το φράγμα Μεσοχώρας και ο Υδροηλεκτρικός Σταθμός Γλύστρας έχουν αποσυνδεθεί από την εκτροπή του Αχελώου αλλά δεν λειτουργούν με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να έχει κόστος περίπου 30 εκατ. ευρώ το χρόνο. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε παρουσιάσει σχέδιο επαναλειτουργίας το οποίο δεν προχώρησε αφού εκκρεμούν πολεοδομικά ζητήματα, αποζημιώσεις, κ.α. Κάποιοι είχαν ρίξει στο τραπέζι τη συνεργασία της ΔΕΗ με στρατηγικό επενδυτή προκειμένου να λειτουργήσει το φράγμα Μεσοχώρας αλλά και αυτή η λύση δεν αντιμετωπίζει τις πολεοδομικές και λοιπές εκκρεμότητες. Όσο για το φράγμα Συκιάς, έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 350 εκατ. ευρώ χωρίς να ολοκληρωθεί ποτέ.

Υπολογίζεται πως θα χρειαστούν άλλα 350 εκατ. ευρώ για να ξηλωθούν τα ημιτελή έργα στον Αχελώο ώστε να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρξουν πλημμύρες και άλλα προβλήματα στην περιοχή, στην περίπτωση που αποφασιστεί οριστικά να εγκαταλειφθεί το σχέδιο «μερικής εκτροπής» που προτείνουν κάποιοι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εκσκαφέας εξόρυξης άμμου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαθιές πληγές στις δημόσιες συμβάσεις, έξαρση στις απευθείας αναθέσεις

Την ανάγκη εργαλείων που θα βάλουν ανάχωμα στις «φωτογραφικές» διατάξεις και τις απευθείας αναθέσεις επισημαίνει νέα έκθεση της «διαΝΕΟσις». Στο μικροσκόπιο η ιδιωτική επίβλεψη των έργων και οι αδικαιολόγητα μεγάλες εκπτώσεις.
ΑΓΟΡΕΣ

Ανοδική πορεία καταγράφει το ομόλογο της Aktor στην πρεμιέρα του στο Χ.Α.

Με βάση το πενταετές (2025-2030) επιχειρηματικό σχέδιο του Ομίλου, στόχος είναι το 2030 οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τα €3 δισ. με προβλεπόμενο EBITDA άνω των €400 εκατ. και εκτιμώμενα καθαρά κέρδη ύψους €119 εκατ.
Παναγιώτης Σταμπουλίδης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 150 εκατ. ευρώ η «κρυφή» υπεραξία των διαγωνισμών του Υπερταμείου

Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Π. Σταμπουλίδης πάνω από 150 εκατ. ευρώ εξοικονόμησε η Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων από εκπτώσεις έργων του ΤΑΑ, επανακατευθύνοντας τους πόρους σε νέα έργα.
τρένο υψηλής ταχύτητας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Κατά 5,9% αυξήθηκαν οι επενδύσεις στα σιδηροδρομικά δίκτυα

Σταθερή πρόοδο σημείωσε η κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών στην Κίνα το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025, με τις επενδύσεις να φτάνουν τα 753,8 δισ. γιουάν, αυξημένες κατά 5,9% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την China Railway.
profits
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασαν τα 7,5 δισ. ευρώ τα κέρδη των εισηγμένων στο εννεάμηνο

Πάνω από 7,5 δισ. ευρώ φτάνει η κερδοφορία των εισηγμένων εταιρειών στο εννεάμηνο, έχοντας καταγράψει άνοδο 8,65%. Υπενθυμίζεται πως στο σύνολο του 2024 οι εισηγμένες είχαν πετύχει συνολική κερδοφορία 10 δισ. ευρώ.