Φώτο: ΑΠΕ

Σενάρια για τεχνοκράτη υφυπουργό... συντονισμού ιδιωτικοποιήσεων

Την τοποθέτηση υφυπουργού που θα αναλάβει να «ξεμπλέξει το κουβάρι» με τις συναρμοδιότητες υπουργείων και θα επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις εξετάζει το Μαξίμου.

Εισηγήσεις για την ενοποίηση των αρμοδιοτήτων και της ευθύνης των ιδιωτικοποιήσεων υπό έναν υφυπουργό, με τεχνοκρατικό προφίλ, δέχεται ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ενόψει του ανασχηματισμού, προκειμένου να περιοριστούν οι αρρυθμίες που καταγράφονται σήμερα.

«Σε ορισμένες περιπτώσεις οι αρρυθμίες μετατρέπονται σε υπόγειες συγκρούσεις μεταξύ διαφόρων υπουργείων και κυρίως μεταξύ του Οικονομικών και του Ανάπτυξης & Επενδύσεων τα οποία έχουν συναρμοδιότητα σε αρκετές ιδιωτικοποιήσεις» λένε τα στελέχη που προτείνουν την τοποθέτηση υφυπουργού που θα αναλάβει να προχωρήσει, υπό ενιαία ομπρέλα, το φιλόδοξο κυβερνητικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Το πρόγραμμα, όπως είναι γνωστό, δεν περιλαμβάνει μόνο το σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και πρόσθετες ιδιωτικοποιήσεις, όπως του ΔΕΔΔΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο μέσης και χαμηλής τάσης στη μεταφορά ενέργειας, την πώληση πρόσθετου ποσοστού του ΑΔΜΗΕ, κ.α. Περιλαμβάνει και σειρά παραχωρήσεων ή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που σχεδιάζονται επί χρόνια χωρίς να προχωρούν όπως για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στην κυβέρνηση θεωρούν πως το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων δεν πρέπει να σταματήσει ούτε στιγμή καθώς συντηρεί το επενδυτικό ενδιαφέρον ξένων ομίλων για την Ελλάδα όπως προκύπτει από τους διαγωνισμούς για τις ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, την Εγνατία Οδό και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας. Οι τρεις τελευταίοι διαγωνισμοί ξεκίνησαν πριν από λίγες ημέρες, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για ενδιαφέρον από Αμερικανούς για την Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, αλλά και Ιταλών και Γερμανών για την Ηγουμενίτσα. 

Το δυσμενές κλίμα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της πανδημίας «κουρεύει» τις αποτιμήσεις με αποτέλεσμα να έχει αποφασιστεί το «πάγωμα» ορισμένων διαγωνισμών, όπως για την πώληση του 30% του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Εκτιμάται πως στις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση ώστε να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι ξένοι όμιλοι να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές. «Στον πάγο» έχει μπει και η υπόθεση πώλησης της ΛΑΡΚΟ, αν και στην κυβέρνηση τονίζουν πως θα «πάρει μπροστά από φθινόπωρο».

Την ίδια στιγμή προετοιμάζονται για το φθινόπωρο διαγωνισμοί για την πώληση ποσοστού του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά και πρόσθετου ποσοστού του ΑΔΜΗΕ στον οποίο ήδη μετέχουν οι Κινέζοι της State Grid. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πακέτο Μητσοτάκη για ηλεκτρικά Ι.Χ., σκούτερ και ποδήλατα

Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει σήμερα ο πρωθυπουργός. Ενίσχυση 5.000 - 5.500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου και 800 ευρώ για τα δίκυκλα. Κίνητρα παραγωγής εξαρτημάτων στην Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο «Β» στις ιδιωτικοποιήσεις: Ποιες «παγώνουν», ποιες συνεχίζουν

Αναβάλλονται επ' αόριστον όσες αποκρατικοποιήσεις σχετίζονται με τις αερομεταφορές και τον τουρισμό, ενώ θα γίνει προσπάθεια να προχωρήσουν όσες εντάσσονται στον τομέα ενεργειακών δικτύων και υποδομών.