ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Ιδιωτικά λεωφορεία στην Αττική, άγνωστοι οι όροι της σύμβασης

Σχήμα μερικής ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δημιουργεί το υπουργείο Μεταφορών, ενώ η σύμβαση απευθείας ανάθεσης στα ΚΤΕΛ δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα.

Υβριδικό σχήμα στις αστικές συγκοινωνίες, με διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και εμπλοκή ιδιωτών σε συγκεκριμένα δρομολόγια είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Και το προωθεί σιγά – σιγά, επικαλούμενη την πανδημία, όπως συμβαίνει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όμως, προκαλεί θόρυβο η εκκίνηση των δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην Αττική, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί οι προβλέψεις της σύμβασης που υπέγραψε ο ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ και χωρίς να προχωράει κάποιο ουσιαστικό σχέδιο αναδιάταξης του κρατικού οργανισμού. Όχι μόνο από εκπροσώπους κλάδων όπως τα τουριστικά λεωφορεία ή ξένων ομίλων, που θα ήθελαν να εμπλακούν σε αστικά δρομολόγια, αλλά και από όσους θεωρούν πως η μεταρρυθμιστική διάθεση του υπουργείου Υποδομών περιορίζεται σε μια προνομιούχο σύμβαση.

Η οποία αναφέρει, ώστε να καμφθούν οι αντιδράσεις των συνδικαλιστών, πως «η παρούσα σύμβαση δεν μπορεί να προκαλέσει και δεν προκαλεί καμία βλάβη στους εργαζόμενους του ΟΑΣΑ, ούτε μισθολογική, ούτε οργανική, ούτε απώλειες θέσεων εργασίας, ούτε οποιαδήποτε άλλη δυσμενή γι' αυτούς μεταβολή του εργασιακού τους καθεστώτος».

Ήδη τα πρώτα λεωφορεία των ΚΤΕΛ Αττικής και των άλλων συνεργαζόμενων ΚΤΕΛ έχουν κάνει την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έχει υποστηρίξει πως το κόστος ανά χιλιόμετρο για τον ΟΑΣΑ σήμερα στην Αθήνα είναι περίπου τρία ευρώ, όταν τα ΚΤΕΛ θα πληρώνονται λιγότερο από τα μισά, δηλαδη 1,41 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Στόχος να μπουν σε κυκλοφορία 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ εντός τετραμήνου θα κυκλοφορήσουν και άλλα 300 λεωφορεία που προμηθεύεται ο ΟΑΣΑ με τριετή σύμβαση leasing έναντι περίπου 30 εκατ. ευρώ.

Η κυβέρνηση επικαλέστηκε τις «έκτακτες συνθήκες» της πανδημίας και σχετικές προβλέψεις νόμου του ΣΥΡΙΖΑ που επιτρέπει την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ, στην Θεσσαλονίκη, για να προχωρήσει εκεί στην απευθείας ανάθεση μιας διετούς σύμβασης με συνολικό κόστος κοντά στα 18 εκατ. ευρώ. Τις ίδιες «έκτακτες συνθήκες» επικαλείται ώστε να αναθέσει απευθείας στα ΚΤΕΛ και συγκοινωνιακό έργο που εκτελεί, με τις γνωστές συνθήκες, ο ΟΑΣΑ στην Αθήνα.

Μόνο που στην Θεσσαλονίκη γνωρίζουμε τη διάρκεια της σύμβασης, το αρχικό κόστος ανά χιλιόμετρο διαδρομής, το πρόσθετο κόστος για την πληρωμή προσωπικού και το κόστος ανταλλακτικών, κ.α. Ακριβώς 25.000 ετησίως για κάθε υπάλληλο πληρώνει το δημόσιο στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ανεξάρτητα από το αν τα τελευταία πληρώνουν αυτό το ποσό στον εργαζόμενο! Για την Αθήνα παραμένουν άγνωστα τα στοιχεία μιας σύμβασης που ήδη υλοποιείται ενώ στο υπουργείο λένε πως θα δημοσιοποιηθεί σύντομα. «Όπως φαίνεται, φοβούνται περισσότερο τους συνδικαλιστές του ΟΑΣΑ σε σχέση με τον ΟΑΣΘ», λένε στελέχη των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Οσο για τα ΚΤΕΛ, παρά τις προβλέψεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, που εγκρίθηκε το περασμένο καλοκαίρι και λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές και τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δηλαδή των κοινοτικών οδηγιών για την αγορά υπεραστικών συγκοινωνιών, μένουν στο απυρόβλητο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... slow motion τα έργα μετρό: Τι θα γίνει με τη γραμμή 2

Στο τέλος του 2021 η προκήρυξη για τα έργα στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, καθυστερήσεις από την Αττικό Μετρό και στη γραμμή 3, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Ακινησία» και στη γραμμή 4 παρά τη λήξη του διαγωνισμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σιδηροδρομικό έργο των 1,39 δισ. για την ένωση τριών θαλασσών

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα πρόταση στο Connecting Europe Facility (CEF-II), στο πλαίσιο του πρότζεκτ "3-Seas" που ενώνει Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινο Πόντο – Αιγαίο Πέλαγος.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετ' εμποδίων η προμήθεια πράσινων λεωφορείων σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Οι τεχνολογίες και η χρηματοδότηση είναι οι γρίφοι που καλείται να λύσει τους επόμενους μήνες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να βγάλει στον αέρα ως το καλοκαίρι τον νέο διαγωνισμό για 750 λεωφορεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται με... δόσεις τα νέα λεωφορεία, «κλείδωσε» η απόκτηση επιπλέον 200

Προσωρινή ανάδοχος για την προμήθεια 200 οχημάτων CNG η Industria Italiana Autobus. Παρατείνεται για 4 μήνες η σύμβαση ΚΤΕΛ-ΟΑΣΑ εν αναμονή του επαναληπτικού διαγωνισμού για την εκτέλεση 65 δρομολογίων από ιδιώτες.