ΓΔ: 1440.15 -0.59% Τζίρος: 16.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:57:40 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
xristougenna, katastimata, lockdown, koronoios
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Κερδίζει έδαφος το click away για τα ψώνια της τελευταίας στιγμής

Σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνουν, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, ότι τα υπόλοιπα ψώνια τους για την εορταστική περίοδο θα γίνουν με click. Κερδισμένες οι μεγάλες αλυσίδες.

 

Κερδίζει έδαφος το click away μετά το «μουδιασμένο» ξεκίνημα, καθώς σχεδόν τρεις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι θα κάνουν με αυτή τη μέθοδο τα υπόλοιπα ψώνια της εορταστικής περιόδου. Οι καταναλωτές εκτιμούν ότι περισσότερο ωφελημένοι από την καθιέρωση του click away θα είναι οι μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου και οι εταιρείες ταχυμεταφορών, που θα έχουν μικρότερο όγκο παραδόσεων να διεκπεραιώσουν.

Έρευνα της Focus Bari αναφέρει πως το 29% των καταναλωτών θα κάνουν τα υπόλοιπα ψώνια τους με αυτό τον τρόπο, ενώ μόλις το 12% είχε αναφέρει ότι έχει ψωνίσει μέχρι στιγμής μέσω της νέας λειτουργίας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει ο βασικός τρόπος των Ελλήνων για να κάνουν τα ψώνια τους, που φέτος αναμένεται να είναι μειωμένα, όμως οι πολύ μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται ακόμα, σε συνδυασμό πως τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει, στρέφουν τους καταναλωτές στο click away.

 

focus bari-online emporio-click away

Συγκεκριμένα από το 66% που δήλωσε ότι έχει κάνει όλα τα ψώνια του μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 44% για τα υπόλοιπα ψώνια που θα γίνουν για τις γιορτές. Παράλληλα, η επιθυμία των καταναλωτών να βγουν έξω από το σπίτι έχει ενισχύσει και την παρουσία στα φυσικά καταστήματα, έστω και sτον εξωτερικό χώρο, καθώς από το 18% που ανέφερε ότι έχει κάνει τα ψώνια του από φυσικό κατάστημα, ανεβαίνει στο 27% για τα υπόλοιπα ψώνια.

Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αναφέρουν πως δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμα τα ψώνια τους. Συγκεκριμένα, το 47% αναφέρει πως χρειάζεται να κάνει ακόμα κάποια ψώνια, ενώ το 30% δηλώνει πως δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμα τις αγορές του. Μόλις το 11% έχει ολοκληρώσει τις αγορές του, ενώ το 12% αναφέρει πως δεν θα κάνει καθόλου ψώνια φέτος.

Οι κερδισμένοι από την λειτουργία click away

giortes-focus bari-kerdismenoi

Οι μικρές επιχειρήσεις παιχνιδιών δηλώνουν ικανοποιημένες από τα πρώτα αποτελέσματα του click away, με πηγές της αγοράς να κάνουν λόγο για θεαματικές πωλήσεις. Πάντως, οι καταναλωτές σε ποσοστό 61% θεωρούν πως κερδισμένοι από τη νέα λειτουργία ευρύτερα στην αγορά θα είναι οι μεγάλοι παίκτες. Χαρακτηριστικά το 34% θεωρεί ότι το click away ωφελεί τις μεγάλες αλυσίδες, και 27% πιστεύει πως βγαίνουν κερδισμένες οι εταιρείες ταχυμεταφορών που έχουν βρεθεί να αντιμετωπίζουν τεράστιους όγκους παραγγελιών που περιμένουν να παραδοθούν σε πελάτες που τα είχαν παραγγείλει μέχρι και 20 μέρες πριν. Το 24% θεωρεί πως η λειτουργία click away θα βοηθήσει όλα τα καταστήματα, ενώ 11% πιστεύει ότι τα μικρά καταστήματα θα είναι οι ωφελημένοι από τον νέο τρόπο που θα λειτουργεί το εμπόριο μέχρι τις 7 Ιανουαρίου τουλάχιστον.

Πάντως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αναφέρει οτι ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων, ενώ από το σύνολο των παραγγελιών που δέχονται και εκτελούν οι επιχειρήσεις, η επιλογή των καταναλωτών με την μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away), αγγίζει το 70%.

Μοναχικά Χριστούγεννα χωρίς διασκέδαση

Με την πανδημία να παραμένει στην καθημερινότητά μας, και παρά το γεγονός οτι θα ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί στη χώρα μας, στις 27 Δεκεμβρίου, το 58% των Ελλήνων θα είναι ανήσυχοι αλλά θα προσπαθήσουν να περάσουν ήρεμα Χριστούγεννα, ενώ ένας στους πέντε ανησυχεί πολύ φέτος λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί. Πάντως το 24% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι φετινές γιορτές θα είναι πιο ουσιαστικές.

Πιο ουσιαστικές αλλά σίγουρα με λιγότερους ανθρώπους, λόγω των περιοριστικών μέτρων και των αυστηρών προστίμων, ενώ υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό που θα περάσουν τις γιορτές μόνοι τους. Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, το 63% δηλώνει πως φέτος θα περάσει τα Χριστούγεννα με λιγότερα άτομα από ότι συνήθως, ενώ το 20% αναφέρει πως θα είναι όπως κάθε χρόνο. Υπάρχει όμως και ένα ποσοστό 17% που αναφέρουν ότι θα περάσουν τα Χριστούγεννα μόνοι τους, θυμίζοντας μας πως κανείς δεν πρέπει να μένει τέτοιες μέρες μόνος του.

Ποιες συνήθειες θα λείψουν φέτος από τους Έλληνες

giortes-focus bari-synitheies

Η δυνατότητα να βγαίνεις έξω είτε για να ψωνίσεις ή για να δεις τους αγαπημένους σου θα είναι οι μεγαλύτερες απώλειες της φετινής εορταστικής περιόδου. Όπως αναφέρει η έρευνα στο 34% θα λείψουν φέτος τα γιορτινά τραπέζια με τους αγαπημένους τους, ενώ το 27% έχει επιθυμήσει τις βόλτες στα καταστήματα.

Τα χριστουγεννιάτικα ταξίδια είναι κάτι που θα λείψει στο 18% των Ελλήνων που δεν θα καταφέρουν φέτος να πάνε ούτε σε κάποιον άλλο νομό της χώρας, αλλά ούτε και στο εξωτερικό. Η έξοδος σε μπαρ και νυχτερινά κέντρα που δίνουν την ευκαιρία για διασκέδαση και κοινωνικοποίηση θα λείψει στο 13% των ερωτηθέντων. Υπάρχουν πάντως με ποσοστό 12% και εκείνοι που δηλώνουν ότι δεν θα τους λείψει κάτι φέτος.

Οι πιο νέοι είναι εκείνοι που εκφράζουν τη μεγαλύτερη ανησυχία ότι θα περάσουν άσχημα φέτος τα Χριστούγεννα καθώς στερούνται φέτος την δυνατότητα για διασκέδαση, σε μια χρονιά που ήταν δύσκολη. Συγκεκριμένα στην ερώτηση «αν αισθάνονται μεγάλη στεναχώρια και ανησυχία και να πιστεύουν ότι οι φετινές γιορτές θα είναι πολύ άσχημες έως τραγικές», το 26% των καταφατικών απαντήσεων ήταν στις ηλικίες 18-24, και το 25% στις ηλικίες 25-34. Στις ηλικίες 35-44 το ποσοστό πέφτει στο 19%, και συνεχίζει να πέφτει ανά ηλικιακή βαθμίδα, καθώς στις ηλικίες 45-54 διαμορφώνεται στο 17% και στα 55+ είναι στο 14%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπερδιπλάσιος τζίρος στο e-commerce, νέες προκλήσεις για τους εμπόρους

Με ρυθμό που προσέγγισε το 10% αυξήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να «τρέξουν» πιο γρήγορα τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη και το last mile.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Τρώει» φυσικά καταστήματα η ισχυρή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Τι σημαίνει το κλείσιμο καταστημάτων στο Άργος και το Αγρίνιο, όπου κρίθηκε πιο συμφέρον για τον όμιλο να εξυπηρετούνται οι πελάτες από το κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου. Επτά στους δέκα Έλληνες μπήκαν στο e-commerce.
emporio-katastimata-magazia-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χριστούγεννα χωρίς ψώνια: Μόνο 128 ευρώ θα ξοδέψουν οι Έλληνες

Περιορισμένες θα είναι οι φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές, με τους καταναλωτές να φοβούνται πως η οικονομική κρίση θα συνεχιστεί και μετά το 2021. Ελάχιστη απόδοση στις επιχειρήσεις από το click away.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ο τζίρος του εμπορίου τον Δεκέμβρη

Την αισιοδοξία του για την πορεία του τζίρου του λιανεμπορίου εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, σημειώνοντας πως το 2023 θα κλείσει με μονοψήφια αύξηση για τον κλάδο που σε μεγάλο βαθμό είναι πληθωριστική.