ΓΔ: 786.22 -0.15% Τζίρος: 37.60 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:18:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Airbnb-Enoikiaseis
Shutterstock

Έρευνα Airbnb: «Μαγνήτης» οι Κυκλάδες για τους Αμερικανούς τουρίστες

Τα σπίτια σε μοναδικές τοποθεσίες ή με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, όπως αυτά των Κυκλάδων, προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αλλάζει για πάντα τα ταξίδια η πανδημία, περιορίζεται ο τουρισμός σε μακρινούς προορισμούς.

Οι κατοικίες των νησιών των Κυκλάδων, με την μοναδική τους αρχιτεκτονική, συγκαταλέγονται μεταξύ των βασικών προορισμών των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ για το 2021, αποκαλύπτει σχετική έρευνα της Airbnb, η οποία επιχειρεί να εντοπίσει τις σημαντικότερες τάσεις στον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων για τον φετινό χρόνο. Εκτός από τα κυκλαδίτικα σπίτια, σημαντική ζήτηση αναμένεται να έχουν και τα δεντρόσπιτα, οι ανακατασκευασμένοι σταύλοι και οι λυόμενες ξύλινες κατασκευές σε απομακρυσμένα σημεία, κοντά στη φύση, π.χ. σε ένα δάσος.

Όσοι ταξιδέψουν το 2021, θα κινηθούν πρώτιστα σε περιοχές, που βρίσκονται κοντά στον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους και είναι εύκολα προσβάσιμες οδικώς, κάτι που ισχύει για το 62% των συμμετεχόντων. Ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι θα προτιμήσουν ακίνητα, τα οποία προσφέρουν κάτι το μοναδικό και ιδιαίτερο, είτε πρόκειται για σπίτια σε μοναδικές τοποθεσίες, είτε για ακίνητα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής. Αυτός είναι και ο λόγος, που τα κυκλαδίτικα σπίτια, ξεχωρίζουν μεταξύ των προτιμήσεων των Αμερικανών επισκεπτών. Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ αποτελούν μια από τις σημαντικότερες αγορές για το Airbnb στην Ελλάδα, καθώς από εκεί προερχόταν ένα σημαντικό ποσοστό επισκεπτών, πριν την πανδημία.

Πάντως, όπως αποκαλύπτεται από την έρευνα, η επίδραση της πανδημίας στις ταξιδιωτικές συνήθειες θα είναι ιδιαίτερα σημαντική συνολικά στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων κατά την διάρκεια του 2021. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Airbnb, το τρέχον έτος θα κυριαρχήσουν στην αγορά μια σειρά από νέες τάσεις, που θα επιβεβαιώσουν τις δομικές αλλαγές που έρχονται και στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων:

  1. Η πρώτη σημαντική τάση έγκειται στο ότι θα γίνει πιο δυσδιάκριτος ο διαχωρισμός ανάμεσα στην εργασία και τα ταξίδια. Η συνεχιζόμενη εργασία εξ αποστάσεως και σε ορισμένες περιπτώσεις και η τηλεκπαίδευση, θα ανατρέψουν την παραδοσιακή τουριστική σεζόν σε πολλές περιοχές.
  2. Δεύτερον, η ασφάλεια και το υψηλό επίπεδο καθαριότητας-απολύμανσης θα συνεχίσουν να αποτελούν βασικές προτεραιότητες των ταξιδιωτών, με αποτέλεσμα να συνεχίσουν να προτιμούν ιδιωτικές κατοικίες, αντί για μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.
  3. Τρίτον, τα ταξίδια σε άλλη χώρα, ιδίως αν αυτή απέχει πολύ από τον τόπο καταγωγής του επισκέπτη, θα εξακολουθήσουν να είναι προβληματικά λόγω της πανδημίας.
  4. Η έρευνα της Airbnb καταδεικνύει ότι μετά την μακρά περίοδο απομόνωσης για πολλούς ανθρώπους κατά το 2020, οι περισσότεροι θα θελήσουν να αξιοποιήσουν φέτος την δυνατότητα του να ταξιδέψουν όχι για να ανακαλύψουν νέους, εξωτικούς προορισμούς, αλλά για να επανασυνδεθούν με τους φίλους και την οικογένειά τους με ασφαλείς κι ελεγχόμενους τρόπους.

Ουσιαστικά, το 2021 θα εδραιώσει την πεποίθηση ότι πλέον τα ταξίδια θα αφορούν σε μικρότερο βαθμό τον τουρισμό και σε μεγαλύτερο βαθμό το να ζει, να εργάζεται και να συνδέεται κανείς με τους οικείους του, μακριά από τον μόνιμο τόπο διαμονής του. Μάλιστα, σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι, προέβλεψε ότι η πανδημία θα αλλάξει για πάντα τα ταξίδια, με τους ανθρώπους να αναζητούν χιλιάδες μικρότερες πόλεις για να επισκεφτούν και να περνούν περισσότερο χρόνο, για να επισκεφτούν φίλους και συγγενείς. Κατά τον ίδιο, οι παραδοσιακοί τουριστικοί προορισμοί με τα σημαντικά αξιοθέατα, θα καταγράψουν μείωση επισκεπτών από το εξωτερικό. Αντιθέτως, αυτοί οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούν οδικά μέσα μεταφοράς, για να επισκεφτούν μικρότερες πόλεις και χωριά και παράλληλα θα πετούν λιγότερο και, κυρίως, για να παρευρεθούν σε επαγγελματικές συναντήσεις.

Όπως φάνηκε από το 2020, μετά το πρόσκαιρο πλήγμα που επέφερε η πανδημία στην Airbnb, η οποία κατέγραψε πτώση εσόδων κατά 80% σε μια περίοδο δύο μηνών, σημειώθηκε σημαντική ανάκαμψη, καθώς οι περισσότεροι ταξιδιώτες επέλεξαν σπίτια από το Airbnb για την διαμονή τους και όχι μεγάλα ξενοδοχεία. Έτσι, η Airbnb επέστρεψε στην κερδοφορία ήδη από το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Το θετικό για την περίπτωση των πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι ότι, ανεξάρτητα από τα ποια είναι τα «θέλω» των χρηστών, διαθέτουν την απαιτούμενη ευελιξία, ώστε να προσαρμόζονται με ευκολία. Η μόνη διαφοροποίηση έγκειται στις αγγελίες των ακινήτων, καθώς αναμένεται αύξηση των αναρτήσεων ακινήτων σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, λιγότερο γνωστές και διάσημες. Μεταξύ των κινητήριων μοχλών των νέων αυτών τάσεων, θα είναι οι ψηφιακοί “νομάδες”, εργαζόμενοι δηλαδή, οι οποίοι έχουν την δυνατότητα να δουλεύουν απομακρυσμένα, ακόμα και για όλο τον χρόνο, ακόμα και από άλλη χώρα, σε σχέση με την χώρα, όπου εδρεύει η επιχείρηση που τους απασχολεί.

Στην έρευνα της Airbnb, προέκυψε ότι το 83% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να μετακινηθούν σε άλλη περιοχή, στο πλαίσιο της τηλεργασίας. Μάλιστα, το 25% πιστεύει ότι θα έχει την δυνατότητα να μείνει όπου επιθυμεί και να δουλεύει απομακρυσμένα. Επίσης, το 60% των γονιών, είναι θετικοί στο ενδεχόμενο να εργάζονται απομακρυσμένα και ταυτόχρονα να ταξιδεύουν μαζί με τα παιδιά τους, σε περίπτωση, που συνεχιστούν και φέτος οι ανατροπές του σχολικού προγραμματισμού. Δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη, ότι πιο πιθανό να μετακινηθούν σε νέες περιοχές/χώρες, είναι άνθρωποι νεότερων ηλικιών, όπως νεαροί “μιλένιαλς”, δηλαδή ηλικίας 25-35 ετών και μέλη της επονομαζόμενης “γενιάς Ζ”, που αφορά ανθρώπους που έχουν γεννηθεί από το 1997 και μετά.

Για όσους αναζητούν ακίνητο για να μετακινηθούν σε κάποια άλλη περιοχή, ή πόλη, το Airbnb αποτελεί βασικό «εργαλείο», καθώς σπεύδουν να νοικιάσουν ένα σπίτι για μερικές ημέρες, ή εβδομάδες, προκειμένου να διαπιστώσουν αν η νέα γειτονιά, ή πόλη τους ικανοποιεί. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να κάνουν την απαραίτητη δοκιμή, προτού δεσμευτούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Ιούλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020, σημειώθηκε ετήσια αύξηση κατά 128% στις κριτικές χρηστών, που ανέφεραν λέξεις, όπως μετεγκατάσταση, τηλεκπαίδευση και δοκιμή νέας γειτονιάς.  

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ