ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
clickaway-emporio-katastimata-magazia
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου στα νέα μέτρα για τα καταστήματα

Με ανακοινώσεις τους η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά και το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο αντιδρούν στα νέα περιοριστικά μέτρα λειτουργίας των καταστημάτων.

Δύο εβδομάδες μετά το άνοιγμα και τρεις από την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, επανέρχεται η γενική λειτουργία του λιανεμπορίου με click away και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το click in shop, ειδικά για τα καταστήματα της ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία. Δυσάρεστη, χαρακτηρίζει το εμπόριο αυτή την εξέλιξη.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας δήλωσε: «Είναι γεγονός πως οι συνεχείς μεταπτώσεις από τα ανοικτά καταστήματα σε υβριδικά και πολύπλοκα πλαίσια λειτουργίας. προκαλούν σύγχυση σε εμπόρους και καταναλωτές και νέο σοβαρό πλήγμα στα ταμεία των επιχειρήσεων. Ούτε το click in shop, ούτε ακόμη περισσότερο το click away, συνιστούν λύση για το εμπόριο. Τα δεχόμαστε περισσότερο ως αναγκαίο κακό. Προέχει πάντα η δημόσια υγεία και ο εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει 'εκπτώσεις' σε αυτό το ζήτημα.

Ρωτάμε όμως καλόπιστα, ως πολίτες της χώρας που ενδιαφέρονται, όχι μόνο για το επιχειρηματικό, αλλά και για το κοινό συμφέρον: Θα κάνουμε αυτή τη φορά, όλοι μας, Πολιτεία και κοινωνία, φορείς και κόμματα, την επιβεβλημένη αυτοκριτική μας για την τήρηση και την επιτήρηση των υγειονομικών κανόνων; Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να κάνουμε αυτό που αναλογεί στον καθένα μας, για να έλθει πιο σύντομα η μέρα που θα συναντιόμαστε ξανά ελεύθερα στους δρόμους, τα καταστήματα και τα σπίτια μας; Δεν έχουμε άλλη επιλογή, από το να συνεργαστούμε με πλήρη συναίσθηση της ατομικής, πολιτικής και συλλογικής μας ευθύνης. Η ΕΣΕΕ και το σύνολο του εμπορικού κόσμου, αυτό θα συνεχίσει να κάνει και από την ερχόμενη Δευτέρα, ακόμη και αν το αντίκρισμα στο ταμείο είναι πενιχρό. Χωρίς να ξεχνάμε ότι χιλιάδες συνάδελφοι και οι οικογένειές τους θα χρειαστούν μεγαλύτερη στήριξη με στοχευμένα μέτρα, μετά τη νέα διάψευση των προσδοκιών τους. Και θα φροντίζουμε καθημερινά να το θυμίζουμε στους συναρμόδιους υπουργούς».

Η Αττική στο "κόκκινο" επιδημιολογικά και η αγορά στα "μαύρα" οικονομικά

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης δήλωσε:

«Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο 'κόκκινο' επιδημιολογικά και η αγορά στα 'μαύρα' οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε "click back". Για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματος, δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με "click in shop", αφού στις εκπτώσεις, το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες.

Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό, δυσχεραίνει τη προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη, εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται. Οι έμποροι είμαστε αναγκασμένοι να σεβαστούμε και να τηρήσουμε κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ελέγξουμε εκτός. Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, απαιτεί αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση 3,8% στον όγκο πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο

Παράλληλα μείωση 9,8% σημείωσε και ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Φεβρουάριο φέτος, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν καθοδικά σε όλες ανεξαιρέτως τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων.
XRIMATA, MONEY, METRITA, EURO
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υποχώρησε 8,9% ο όγκος πωλήσεων του λιανικού εμπορίου τον Ιανουάριο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος των πωλήσεων υποχώρησε επίσης κατά 2,3% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα. Ποιες κατηγορίες σημείωσαν την μεγαλύτερη πτώση κύκλου εργασιών.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με 3,3 δισ. τζίρο και άνοδο 10% ξεκίνησε το 2024 το ελληνικό λιανεμπόριο

Η πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων και το εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων οδήγησαν στη διψήφια άνοδο του κύκλου εργασιών τον Ιανουάριο του 2024. Σε Αττική και Δυτική Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 0,7% στον όγκο των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Δεκέμβριο

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών παρουσίασε αύξηση 7,3% τον Δεκέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2022, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2023 σημείωσε αύξηση 12,8%.