ΓΔ: 876.76 0.11% Τζίρος: 92.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
private_jet
Ιδιωτικό τζετ. Πηγή: Shutterstock

Στα ύψη εκτοξεύει η πανδημία την κίνηση των ιδιωτικών αεροπλάνων

Αύξηση πτήσεων από ιδιωτικά τζετ κατά 20% στην Ελλάδα τον Μάρτιο καταγράφει διεθνής έρευνα. Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες δοκιμάζονται, οι πτήσεις για τους πλούσιους επιστρέφουν στα επίπεδα του 2019.

Απογειώνονται οι πτήσεις των ιδιωτικών τζετ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων WINGX, που δείχνουν ότι η αγορά ταξιδιών που θεωρείται προνόμιο των «υπερπλουσίων» επιστρέφει σε ορισμένα μέρη του κόσμου στα επίπεδα του 2019.

Τη στιγμή που πλήττει τις εμπορικές πτήσεις και τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως η πανδημία, στα ιδιωτικά τζετ καταγράφεται ισχυρή ζήτηση από ταξιδιώτες που προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν την έκθεσή τους στον κορονοϊό και να βρουν εναλλακτικές λύσεις ώστε να φτάσουν στο προορισμό τους.

Σε έκθεση της, η WINGX τονίζει ότι αυξήθηκαν πάνω από 20% ετησίως οι πτήσεις των ιδιωτικών τζετ στην Ελλάδα τον Μάρτιο, όπως συνέβη και σε άλλες χώρες, όπως η Πολωνία και η Ουκρανία.

Αν και σημειώνεται μια ανάκαμψη σε όλη την Ευρώπη, φαίνεται ότι επηρεάζονται διαφορετικά οι χώρες από τα lockdown. Στην Ιταλία, η αύξηση στον αριθμό των πτήσεων ξεπερνάει το 150%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι μειωμένος κατά 50%, καθώς η χώρα πέρσυ μπήκε πιο αργά σε γενική απαγόρευση.

«Εκτός Ευρώπης, έχει επιστρέψει η κανονική δραστηριότητα των  πτήσεων. Στις ΗΠΑ, υπάρχουν ενδείξεις ότι η δραστηριότητα των ιδιωτικών αεροσκαφών το 2021 ενδέχεται να υπερβαίνει τα επίπεδα του 2019 σε ορισμένες πολιτείες, ιδίως για τα charter, επισημαίνει η WINGX.

Στις ΗΠΑ σημειώνεται αύξηση της αγοράς κατά 17% σε σύγκριση με πέρυσι. Στη Φλόριντα, που θεωρείται το επίκεντρο της αεροπορικής δραστηριότητας της χώρας, η άνοδος στον αριθμό πτήσεων ανέρχεται στο 19% πάνω από την κορυφή του Μαρτίου 2020, η οποία ήταν υψηλότερη από οποιαδήποτε ημέρα του Μαρτίου 2019.

Η αύξηση της ζήτησης προέρχεται από αιτήματα για μεταφορά γκρουπ ατόμων τόσο από επιχειρήσεις όσο και από ιδιώτες. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, περίπου το 40% των ταξιδιωτών μπαίνουν για πρώτη φορά σε ιδιωτικό τζετ εν μέσω πανδημίας. Το 20% εξ αυτών είναι παιδιά, αποδεικνύοντας ότι τα ιδιωτικά τζετ δεν απευθύνονται πλέον αποκλειστικά σε πολυάσχολους επιχειρηματίες και μεγαλοστελέχη επιχειρήσεων, αλλά και σε οικογένειες που θέλουν να ταξιδέψουν με ασφάλεια.  

Οι τιμές για την ναύλωση ενός τζετ κυμαίνονται, ανάλογα με τις υπηρεσίες που απαιτεί ο πελάτης. Η χρήση ενός μικρότερου αεροπλάνου ή turboprop, που φιλοξενεί 4 έως 6 επιβάτες, εκτιμάται στα $1.300 και $3.000 ανά ώρα πτήσης, σύμφωνα με την Air Charter Service.

Η τιμή ανά ώρα πτήσης αυξάνεται στα $4.000 έως και $8.000 για ένα τζετ μεσαίου μεγέθους, το οποίο συνήθως μπορεί να φιλοξενήσει έως και 9 επιβάτες, και μεταξύ $8.600 και $13.000 ανά ώρα πτήσης για μεγαλύτερα ιδιωτικά αεροσκάφη, τα οποία συνήθως μεταφέρουν 14 έως 19 επιβάτες.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελλάδα, Σημαία, Ελληνική Οικονομία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Χλωμό» το σενάριο ανάκαμψης το 2021, ανησυχίες για τον τουρισμό

«Ψαλιδίζονται» οι εκτιμήσεις για την ανάπτυξη του τρέχοντος έτους, καθώς τα διασυνοριακά ταξίδια δεν αναμένεται να απελευθερωθούν έγκαιρα για να «πάρει μπροστά» η τουριστική βιομηχανία της χώρας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προληπτικά τεστ πριν την πτήση συστήνει η IATA για την Ελλάδα

Τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται από και προς την Ελλάδα θα μειωθούν κατά περίπου 3,7 δισ. ευρώ το 2020, με τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως να χάνουν περισσότερα από 250.000 ευρώ ανά λεπτό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτήσεις εξωτερικού ξανά από αύριο στα αεροδρόμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Από αύριο 15 Ιουνίου και έως τις 30 Ιουνίου αίρονται οι περιορισμοί σε ό,τι αφορά τις αφίξεις από Ιταλία, Ισπανία και Ολλανδία. Για την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία θα επιτρέπονται πτήσεις που δεν αφορούν τουριστικούς σκοπούς. Διατηρείται η απαγόρευση για Μεγάλη Βρετανία και Τουρκία.