ΓΔ: 873.12 1.12% Τζίρος: 46.51 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:17:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Μνημόνιο συνεργασίας Ο.Λ.Ε. - ΔΕΣΦΑ για προώθηση του φυσικού αερίου

Μέσα από τη συνεργασία των δύο φορέων, πρόκειται να αναβαθμιστεί ο Λιμένας Ελευσίνας, καθώς θα μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο για την ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με φορτηγά LNG.

Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφηκε μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε. ΑΕ) και του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για θέματα ανάπτυξης, επέκτασης και προώθησης της διαθεσιμότητας του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), ως καυσίμου περιβαλλοντικά φιλικού, προς όφελος των πολιτών της χώρας, αλλά και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.

Αρχικά, το Μνημόνιο Συνεργασίας, πριν υπογραφεί, τέθηκε υπ’ όψιν του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και έγινε δεκτό, δεδομένου του αναπτυξιακού του χαρακτήρα και ότι θα υπάρξουν οφέλη προς την τοπική κοινωνία. Στη συνέχεια, το ΔΣ του Ο.Λ.Ε. ΑΕ ενέκρινε ομόφωνα το εν λόγω Μνημόνιο.

Η συνεργασία των δύο φορέων αναβαθμίζει τον Λιμένα Ελευσίνας, που καθίσταται πλέον σημαντικός ενεργειακός κόμβος στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με φορτηγά LNG (LNG Truck Loading), όπου μέσω φορτηγών δύναται να μεταφερθεί LNG σε μη-διασυνδεδεμένες εγκαταστάσεις ανά την επικράτεια, μέσω της χρήσης των λιμενικών του εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση της μεταφοράς LNG από και προς τη νήσο Ρεβυθούσα, όπου βρίσκεται και ο Τερματικός Σταθμός LNG του ΔΕΣΦΑ.

Ειδικότερα, στο Μνημόνιο Συνεργασίας περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Οι θέσεις χρήσης τριών λιμενικών εγκαταστάσεων (Κρόνος Ελευσίνας, Πέραμα Μεγαρίδος και Αλμύρα Μεγάρων) για τη θαλάσσια μεταφορά βυτιοφόρων φορτηγών LNG με πορθμεία από και προς την κοντινή νήσο Ρεβυθούσα μετά την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών, καθώς και μελετών ασφαλείας, που θα γίνουν με μέριμνα και χρηματοδότηση του ΔΕΣΦΑ.
  • Ο σταθμός φόρτωσης θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε καταναλωτές περιοχών, όπου δεν έχει αναπτυχθεί το ΕΣΜΦΑ και θα διευκολύνει τη χρήση του ως καυσίμου στη ναυτιλία (πλοία με καύσιμο LNG).
  • Τέλος, ο ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει με δικούς του πόρους την επέκταση του κτιρίου του Ο.Λ.Ε. στην είσοδο του κεντρικού Λιμένα Ελευσίνας, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες πλέον ανάγκες του Οργανισμού για τη στέγαση όλων των υπηρεσιών του, ενώ άμεσα θα πραγματοποιήσει εκδηλώσεις για την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής σχετικά με τη διακίνηση και τα οφέλη του φυσικού αερίου, η χρήση του οποίου αποσκοπεί στη σταδιακή μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων.

Επιπλέον, ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων LNG εξασφαλίζει την ασφάλεια εφοδιασμού και προσφέρει μία οικονομική και ευέλικτη λύση για βιομηχανίες, βιοτεχνίες, αγροτικές εγκαταστάσεις και οικιακούς καταναλωτές σε περιοχές απομακρυσμένες από το δίκτυο φυσικού αερίου, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και δίνει, επιπλέον, τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου και ως καύσιμο στη ναυτιλία.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας αντικατοπτρίζει τη φιλοδοξία του Ο.Λ.Ε. ΑΕ να μετατραπεί ο Λιμένας Ελευσίνας σε «πράσινο» λιμάνι με απόλυτο σεβασμό στην ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος και συμβάλλει στην προώθηση και αξιοποίηση δράσεων ενεργειακής και περιβαλλοντικής πολιτικής, που στοχεύουν στην εξάλειψη των ατμοσφαιρικών ρύπων και στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα μέσω της χρήσης LNG, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των σχετικών εθνικών και ευρωπαϊκών κανονισμών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένη κατά 6,18% η κατανάλωση φυσικού αερίου το α’ τρίμηνο 2022

O Τερματικός Σταθμός LNG της Ρεβυθούσας κάλυψε το 43,23% των εισαγωγών ενώ μεγάλη ήταν και η άνοδος των εξαγωγών προς τη Βουλγαρία. Η μεγαλύτερη αύξηση φορτίων LNG αφορά κυρίως σε δεξαμενόπλοια από τις ΗΠΑ.
erga_aerio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΣΦΑ: Δεν περνά από την Ουκρανία ο αγωγός που τροφοδοτεί την Ελλάδα

Διέρχεται από την Τουρκία και την Βουλγαρία και καταλήγει στο σημείο εισόδου το οποίο παρέμεινε και το 2021 η κύρια πύλη εισροής φυσικού αερίου στην Ελλάδα (μερίδιο 45,5%), ενώ οι υπόλοιπες ποσότητες καλύφθηκαν από την Ρεβυθούσα.
Fysiko Aerio, Evropi, Eyropi, Europe, Natural Gas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κοινές προμήθειες αερίου στην Ευρώπη: Τι προβλέπει το σχέδιο της Κομισιόν

Η Επιτροπή κατέθεσε μία σειρά προτάσεων βάσει των οποίων οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς, όπως ο ΔΕΣΦΑ, θα μπορούν να αγοράσουν από κοινού στρατηγικά αποθέματα φυσικού αερίου.
DESFA
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η συμφωνία Ελλάδας- Β. Μακεδονίας για τον αγωγό φυσικού αερίου

Το έργο, το κόστος του οποίου εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 110 εκατ., θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου φυσικού αερίου, ενισχύοντας τη θέση της χώρας ως ενεργειακό σταυροδρόμι, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ΕΣΦΑ στη Βόρεια Μακεδονία και ευρύτερα.