ΓΔ: 904.11 0.23% Τζίρος: 9.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:14:05 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Μνημόνιο συνεργασίας Ο.Λ.Ε. - ΔΕΣΦΑ για προώθηση του φυσικού αερίου

Μέσα από τη συνεργασία των δύο φορέων, πρόκειται να αναβαθμιστεί ο Λιμένας Ελευσίνας, καθώς θα μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο για την ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με φορτηγά LNG.

Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφηκε μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε. ΑΕ) και του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για θέματα ανάπτυξης, επέκτασης και προώθησης της διαθεσιμότητας του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), ως καυσίμου περιβαλλοντικά φιλικού, προς όφελος των πολιτών της χώρας, αλλά και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής.

Αρχικά, το Μνημόνιο Συνεργασίας, πριν υπογραφεί, τέθηκε υπ’ όψιν του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και έγινε δεκτό, δεδομένου του αναπτυξιακού του χαρακτήρα και ότι θα υπάρξουν οφέλη προς την τοπική κοινωνία. Στη συνέχεια, το ΔΣ του Ο.Λ.Ε. ΑΕ ενέκρινε ομόφωνα το εν λόγω Μνημόνιο.

Η συνεργασία των δύο φορέων αναβαθμίζει τον Λιμένα Ελευσίνας, που καθίσταται πλέον σημαντικός ενεργειακός κόμβος στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με φορτηγά LNG (LNG Truck Loading), όπου μέσω φορτηγών δύναται να μεταφερθεί LNG σε μη-διασυνδεδεμένες εγκαταστάσεις ανά την επικράτεια, μέσω της χρήσης των λιμενικών του εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση της μεταφοράς LNG από και προς τη νήσο Ρεβυθούσα, όπου βρίσκεται και ο Τερματικός Σταθμός LNG του ΔΕΣΦΑ.

Ειδικότερα, στο Μνημόνιο Συνεργασίας περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Οι θέσεις χρήσης τριών λιμενικών εγκαταστάσεων (Κρόνος Ελευσίνας, Πέραμα Μεγαρίδος και Αλμύρα Μεγάρων) για τη θαλάσσια μεταφορά βυτιοφόρων φορτηγών LNG με πορθμεία από και προς την κοντινή νήσο Ρεβυθούσα μετά την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών μελετών, καθώς και μελετών ασφαλείας, που θα γίνουν με μέριμνα και χρηματοδότηση του ΔΕΣΦΑ.
  • Ο σταθμός φόρτωσης θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε καταναλωτές περιοχών, όπου δεν έχει αναπτυχθεί το ΕΣΜΦΑ και θα διευκολύνει τη χρήση του ως καυσίμου στη ναυτιλία (πλοία με καύσιμο LNG).
  • Τέλος, ο ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει με δικούς του πόρους την επέκταση του κτιρίου του Ο.Λ.Ε. στην είσοδο του κεντρικού Λιμένα Ελευσίνας, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες πλέον ανάγκες του Οργανισμού για τη στέγαση όλων των υπηρεσιών του, ενώ άμεσα θα πραγματοποιήσει εκδηλώσεις για την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής σχετικά με τη διακίνηση και τα οφέλη του φυσικού αερίου, η χρήση του οποίου αποσκοπεί στη σταδιακή μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων.

Επιπλέον, ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων LNG εξασφαλίζει την ασφάλεια εφοδιασμού και προσφέρει μία οικονομική και ευέλικτη λύση για βιομηχανίες, βιοτεχνίες, αγροτικές εγκαταστάσεις και οικιακούς καταναλωτές σε περιοχές απομακρυσμένες από το δίκτυο φυσικού αερίου, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και δίνει, επιπλέον, τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου και ως καύσιμο στη ναυτιλία.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας αντικατοπτρίζει τη φιλοδοξία του Ο.Λ.Ε. ΑΕ να μετατραπεί ο Λιμένας Ελευσίνας σε «πράσινο» λιμάνι με απόλυτο σεβασμό στην ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος και συμβάλλει στην προώθηση και αξιοποίηση δράσεων ενεργειακής και περιβαλλοντικής πολιτικής, που στοχεύουν στην εξάλειψη των ατμοσφαιρικών ρύπων και στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα μέσω της χρήσης LNG, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των σχετικών εθνικών και ευρωπαϊκών κανονισμών.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπό εξέταση η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου προς τα Ιωάννινα

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επέκταση του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου προς τα Ιωάννινα μελετάται προκειμένου να επιλεγεί η πιο οικονομική όδευση, ώστε το έργο να ενταχθεί στο επόμενο δεκαετές που αναμένεται το καλοκαίρι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρονιά ρεκόρ το 2020 για την κατανάλωση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα

Αύξηση 9,58% καταγράφηκε στην κατανάλωση φυσικού αερίου (ΜWh) σε σύγκριση με το 2019 και 99% σε σύγκριση με το 2014. Το LNG κυριάρχησε και το 2020 στις εισαγωγές φυσικού αερίου, λόγω και των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με το αέριο των αγωγών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το αμερικανικό LNG κυρίαρχο στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου

Το LNG, λόγω και των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με το αέριο των αγωγών, κυριαρχεί στην εγχώρια κατανάλωση το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020. Αύξηση των εισαγωγών φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ κατά 420% σε σύγκριση με το 2019.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σδούκου: Έρχεται το θεσμικό πλαίσιο για τα σημεία ανεφοδιασμού LNG

Στη δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) προχωράνε τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του