ΓΔ: 897.63 0.36% Τζίρος: 49.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Γιατί «έκοψε» η Κομισιόν το μεγάλο έργο της παράκαμψης Χαλκίδας

Ανεπαρκείς οι τεχνικές μελέτες που έγιναν την εποχή ΣΥΡΙΖΑ για το έργο των 200 εκατ. ευρώ, όπως διαπίστωσαν οι εμπειρογνώμονες των Βρυξελλών. Πρόσληψη τεχνικούς συμβούλου για νέες μελέτες.

Το «φουσκωμένο» τεχνικό αντικείμενο, σε συνδυασμό με τις πρόχειρες εκτιμήσεις για την κυκλοφορία και την απουσία πρόβλεψης διασύνδεσης μεταξύ Βόρειας και Νότιας Εύβοιας προκάλεσαν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αποτέλεσμα να μπει «στον πάγο» το μεγάλο έργο της παράκαμψης Χαλκίδας. Το έργο, με προϋπολογισμό γύρω στα 200 εκατ. ευρώ ξανασχεδιάζεται αυτή την περίοδο καθώς ούτε η Κομισιόν, ούτε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) είναι διατεθειμένες να το χρηματοδοτήσουν χωρίς σοβαρές αλλαγές.

Τώρα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, που στην ουσία βρέθηκε με τις λάθος μελέτες στα χέρια της, οι οποίες είχαν προχωρήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο. Ο τεχνικός σύμβουλος θα συνεργαστεί με το υπουργείο ώστε να προχωρήσει πλήθος μελετών, από στατικές μέχρι υδραυλικές και συγκοινωνιακές και να παρουσιαστεί μια νέα πρόταση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών (αφού η διερχόμενη κυκλοφορία θα διοχετεύεται στη νέα οδό) και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών. 

Βρέθηκε στο στόχαστρο της ομάδας Jaspers που είναι αρμόδια, μεταξύ των άλλων, για την υποβοήθηση των διαδικασιών ένταξης των μεγάλων έργων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και παράλληλα λειτουργεί ως Τεχνικός Σύμβουλος στον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναθέσει να κάνει τον έλεγχο της Αίτησης Χρηματοδότησης που θα υποβληθεί.

Από τον έλεγχο της Ανάλυσης Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ) που πραγματοποίησε η Jaspers προέκυψαν «σημαντικά θέματα σχετικά με το σχεδιασμό του έργου όπως η διαστασιολόγηση τμήματος του έργου και η σκοπιμότητα κατασκευής ανισόπεδων κόμβων, καθώς και θέματα μεθοδολογίας» που οδήγησαν σε αναπροσαρμογή της ΑΚΟ

Αμφισβητείται ακόμα και την ανάγκη υλοποίησης του έργου ενώ θεωρούν πως πρέπει να περιλαμβάνει και τη διασύνδεση της βόρειας με τη νότια Εύβοια. Ετσι χρειάζονται νέες κυκλοφοριακές μελέτες, νέες μελέτες για τα πρόσθετα έργα αφού πρόκειται να ενσωματωθεί το έργο σύνδεσης του νέου οδικού άξονα με την Εθνική Οδό Χαλκίδας – Βασιλικού, επαναπροσδιορισμός του συνολικού κόστους, κ.α.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε πως το μήκος του έργου ήταν 25,6 χιλιόμετρα εκ των οποίων η Παράκαμψη Ψαχνών είναι 4,6 χιλιόμετρα (έχει πέρας την οδό Ψαχνών-Ιστιαίας). Ως προαίρεση στο έργο και όχι στο κυρίως αντικείμενο του, προβλέπονταν να ενταχθεί το τμήμα Γέφυρα Ευρίπου – Νέα Λάμψακος με μήκος περίπου 5 χιλιόμετρα και κόστος περίπου 25 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες στάσεις μετρό - προαστιακού: Διαγωνισμοί για έργα 500 εκατ.

Προκηρύσσεται η γραμμή 2 του μετρό προς το Ίλιον ως το τέλος του έτους, στο Ταμείο Ανάκαμψης η γραμμή προαστιακού Άνω Λιόσια - Μέγαρα. Στο νέο ΕΣΠΑ μπαίνουν μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο αποφυγής εκτροχιασμού των έργων από τις αυξήσεις στα υλικά

Τι δίνει το υπουργείο Υποδομών στις τεχνικές εταιρείες για να αποφευχθεί το «πάγωμα» στα εργοτάξια. Πώς θα πληρώνονται τα υλικά με τις «τρελές» ανατιμήσεις, τι θα ισχύσει για το πριμ έγκαιρης εκτέλεσης έργων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται νέα επέκταση της Ολυμπίας Οδού μετά τον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό. Άρχισαν τα έργα για να παραδοθεί το 2025 ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να «παγώσουν» για έξι μήνες τα έργα ζητούν κατασκευαστικές εταιρείες

Οι ακραίες ανατιμήσεις στα υλικά αναγκάζουν τις μεσαίες και μικρές τεχνικές εταιρείες να ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να κλείσει για έξι μήνες τα εργοτάξια, ώστε να σταματήσουν τις παραγγελίες.