ΓΔ: 875.47 1.86% Τζίρος: 38.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Καμία εξοικείωση με την τεχνολογία για 1 στις 3 Ελληνίδες επιχειρηματίες

Μικρή παραμένει η εξοικείωση των γυναικών επιχειρηματιών με την τεχνολογία σύμφωνα με νέα έρευνα. Η ανασφάλεια στο κομμάτι αυτό περιορίζει και τη δυναμική τους, αποκαλύπτει νέα έρευνα.

Σχεδόν μία στις τρεις (28%) Ελληνίδες επιχειρηματίες δηλώνει πως δεν έχει μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία και διαθέτει μόνο βασικές γνώσεις. Σε ποσοστό 5% οι γυναίκες επιχειρηματίες στη χώρα δεν έχουν (σχεδόν) καθόλου επαφή με την τεχνολογία και τον ψηφιακό κόσμο.

Αυτά είναι κάποια από τα αποτελέσματα της έρευνας που εκπόνησε η Focus - Bari, σύμφωνα με την οποία oι γυναίκες επιχειρηματίες αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, όμως αισθάνονται λιγότερο ασφαλείς με τη χρήση της, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τη δυναμική τους.

Οι άνδρες επιχειρηματίες από την άλλη απαντούν ότι δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία σε ποσοστό που είναι εμφανώς μικρότερο (ένας στους πέντε ή το 20%). Εκείνοι δε που δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία σχέση με τον κόσμο της τεχνολογίας, ποσοστιαία αντιπροσωπεύουν μόλις το 5%.

Ενθαρρυντικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι περίπου οι μισές Ελληνίδες επιχειρηματίες (52%) κάνουν τακτική χρήση της τεχνολογίας (για παράδειγμα χρήση emails και social media), αν και όπως νιώθουν δεν είναι ειδικοί σε αυτόν τον τομέα. Το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες επιχειρηματίες στην Ελλάδα φτάνει στο 59%.

Ικανότερες από τους άντρες στη διοίκηση επιχειρήσεων οι γυναίκες

Όπως έγραφε το Business Daily, παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες είναι πιο αποδοτικές σε σχέση με τους άντρες το ποσοστό παρουσίας τους στις διοικήσεις επιχειρήσεων μειώνεται καθώς αυξάνεται ο κύκλος εργασιών. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός πως μόλις 4 στις 10 γυναίκες νιώθουν ασφαλείς με τις ικανότητες τους ως επιχειρηματίες.

Σύμφωνα με ευρήματα δυο ερευνών από την Focus Bari και την ICAP που εκπόνησε η Vodafone, οι γυναίκες ξεκινούν τη δική τους επιχείρηση με βασικό κίνητρο την εκπλήρωση των ονείρων τους και όχι μόνο με γνώμονα το κέρδος. Επιπλέον, ενώ αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, αισθάνονται ανασφαλείς με τη χρήση της και περιορίζουν τη δυναμική τους.

Με βάση την τελευταία μελέτη της ICAP το ποσοστό διείσδυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας στη χώρα μας ανήλθε σε 25,1% το 2020, ποσοστό αυξημένο συγκριτικά με προηγούμενες αντίστοιχες μελέτες (2019: 24,9%, 2018: 24,2%, 2017: 23,6%, 2016: 21,1%, 2015: 19,6%). Οι εταιρείες που διοικούνται από γυναίκες –ανώτατα στελέχη (Διευθύνουσα Σύμβουλος, ή Διαχειρίστρια) ανέρχονται σε 9.468 σε ένα σύνολο 37.750 επιχειρήσεων.

Παρατηρείται επίσης συνεχής ενίσχυση της διείσδυσης των γυναικών στις υψηλόβαθμες θέσεις του ελληνικού εταιρικού τομέα, το δε ποσοστό συμμετοχής τους αυξήθηκε κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες ή 28% μέσα σε μία εξαετία. Όπως αναφέρει η ανάλυση της ICAP, οι μικρές επιχειρήσεις που ελέγχονται από γυναίκες, παρουσιάζουν καλύτερη οικονομική απόδοση σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, όπως τεκμηριώνεται και από τον συγκριτικά υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας των απασχολουμένων κεφαλαίων των επιχειρήσεών τους.

Μάλιστα, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι γυναίκες επιδεικνύουν ιδιαίτερη ικανότητα στην αξιοποίηση των κεφαλαίων τους, μεριμνούν για τη γρήγορη εξόφληση των οφειλών τους και τη θωράκιση από φαινόμενα επισφαλών απαιτήσεων, εστιάζουν στην οικονομική βιωσιμότητα, ενώ διαθέτουν όραμα και στρατηγική. Και δίνουν έμφαση στην ελαχιστοποίηση της δανειακής εξάρτησης των επιχειρήσεων, ενώ επιδεικνύουν ικανότητα στην ανάπτυξη κερδών, αφού διαχειρίζονται επιτυχώς τα ίδια και ξένα κεφάλαια που διαθέτουν.

Όπως αναφέρει η Focus - Bari, oι γυναίκες επιχειρηματίες αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, όμως αισθάνονται λιγότερο ασφαλείς με τη χρήση της, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τη δυναμική τους.

Επίσης, οι γυναίκες ξεκινούν τη δική τους επιχείρηση με βασικό κίνητρο την εκπλήρωση των ονείρων τους και όχι μόνο με γνώμονα το κέρδος. Μάλιστα, χαρακτηρίζονται από ρεαλιστικές προσδοκίες, υπομονή και ευελιξία, επενδύουν σε σταθερές, συναισθηματικές σχέσεις, κινούνται προσεκτικά, αποφεύγοντας τα μεγάλα ή μακροπρόθεσμα σχέδια, ενώ εκτιμούν έννοιες όπως την εξέλιξη, τη βελτίωση και τη γνώση. Ωστόσο, καταδεικνύουν μικρότερο βαθμό πίστης στις δυνατότητές τους ως επιχειρηματίες, δημιουργούν επιχειρήσεις με μικρότερη εμβέλεια και δυναμική και τείνουν να μην εκφράζουν τον ίδιο βαθμό εκτίμησης σε βασικές επιχειρηματικές αξίες, όπως η επιτυχία, το κέρδος και η συνεχής ανάπτυξη.

Στήριξη στη γυναικεία επιχειρηματικότητα από την Vodafone

Η Vodafone στηρίζει τη γυναικεία επιχειρηματικότητα με την πρωτοβουλία Women In Business Connected και στέκεται δίπλα σε κάθε γυναίκα επιχειρηματία που την χρειάζεται, παρέχοντας:

  • Δωρεάν για χρόνο κατασκευή και λειτουργία website ή e-shop για την ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και την αύξηση των πωλήσεών τους με την υπηρεσία Vodafone Business Online
  • Δωρεάν αναβάθμιση σύνδεσης σε υπερυψηλές ταχύτητες Vodafone Fiber 100 Mbps για μία μοναδική εμπειρία Internet μέσα από το Vodafone Giga One Net, στην τιμή του ADSL για ένα χρόνο, ώστε να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους
  • Εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη από τους Vodafone Business Advisor, οι οποίοι βρίσκονται πάντα δίπλα τους για να τις ενημερώνουν για ό,τι νέο υπάρχει, να τις καθοδηγούν και να τις υποστηρίζουν με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους, τη δεδομένη χρονική στιγμή και ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης «στην πορεία της Ελλάδας προς ψηφιακό αύριο δεν θα πρέπει να μείνει κανείς πίσω. Μία ανοιχτή ψηφιακή κοινωνία, που θα τους χωράει όλους, βρίσκεται στον πυρήνα της εταιρικού μας σκοπού και έχουμε δεσμευθεί να συμβάλουμε στην υλοποίηση αυτού του οράματος στη χώρα μας. Αυτή μας τη στάση συμπυκνώνει άλλωστε και το νέο μήνυμα - υπογραφή μας, "Together We Can", που εκφράζει όλα όσα μπορούν να καταφέρουν οι άνθρωποι, όταν συνεργάζονται και αξιοποιούν την τεχνολογία. Η Vodafone βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας αυτής και στηρίζει με συνέπεια πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική και κοινωνική ζωή, προσφέροντάς τους σημαντικές ευκαιρίες εξέλιξης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

eshop, e-commerce, online agores, ilektroniko emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση μεγεθών ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφηκε στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2022

Με βάση ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει προοπτικές ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης, να ανέλθουν συνολικά στις 30.000.
pwliseis, sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνική επιχειρηματική αποστολή στη Λατινική Αμερική τον Οκτώβριο

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα τροποποιήθηκε ώστε να επιτρέψει σε ενδιαφερόμενες εταιρίες τροφίμων να βρίσκονται έγκαιρα στην Εκθεση SIAL, ενώ την άνοιξη 2023 θα οργανωθεί νέα αποστολή στο Περού, στην Κολομβία και στο Μεξικό.
syskeyes-energeiaki katanalosi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα-Καταναλωτές: «Ναι» στα επώνυμα προϊόντα αρκεί να είναι λογική η τιμή τους

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές δίνουν σημασία στην επωνυμία των προϊόντων σε περιβάλλον HORECA. Έρευνα καταναλωτών για τις μάρκες στην ελληνική αγορά, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργαλειοθήκη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και επενδύσεων

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Enterprise Greece, Ιωάννης Σμυρλής δίνεται η δυνατότητα διαύλων και πραγματικής επιχειρηματικής συνεργασίας σε πολλές χώρες και σήμερα επωφελούνται επιχειρήσεις που έχουν ήδη ανοίξει νέες προοπτικές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινούν από την Δευτέρα έως και τις 31 Αυγούστου οι θερινές εκπτώσεις

O πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σημειώνει ότι: «Από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα ανακούφισης απέναντι στην ακρίβεια και υπέρ των βεβαρημένων οικογενειακών προϋπολογισμών».