ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

myAADE: Ηλεκτρονική σύνδεση επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων με την εφορία

Επαγγελματίες και επιχειρήσεις χωρίς ταλαιπωρία, χρονοτριβές και φυσική παρουσία στις ΔΟΥ μπορούν με λίγα κλικ στον υπολογιστή να διεκπεραιώνουν μεγάλο πλήθος εργασιών με την ΑΑΕΔΕ.

Σε ηλεκτρονική σύνδεση φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων με την εφορία για αλλαγή στοιχείων του φορολογικού τους προφίλ και διακοπή εργασιών προχωρά η ΑΑΔΕ μέσω της νέας ψηφιακής πύλης «myAADE».

Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή, επαγγελματίες και επιχειρήσεις χωρίς ταλαιπωρία, χρονοτριβές και φυσική παρουσία στις ΔΟΥ μπορούν με λίγα κλικ στον υπολογιστή και με την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών να μεταβάλλουν στοιχεία που αφορούν:

  • στην ταχυδρομική διεύθυνση της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας της επιχείρησης
  • στις δραστηριότητες
  • στο καθεστώς ΦΠΑ, στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης
  • στην κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ
  • στην εγγραφή στο Επιμελητήριο
  • στις εγκαταστάσεις εσωτερικού και εξωτερικού

στην επιλογή φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.

Επίσης ηλεκτρονικά θα γίνεται και η διακοπή των εργασιών της επιχείρησης. Αναλυτικότερα σύμφωνα με την απόφαση της ΑΑΔΕ:

  • Εσόδων «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) / Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης / Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας», αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.
  • Η διαδικασία αφορά σε υποβολή εμπροθέσμων αιτήσεων δηλώσεων μεταβολών ή διακοπής εργασιών, ήτοι εντός της προθεσμίας των 30 ημερών από τη μεταβολή ή τη διακοπή των εργασιών
  • Η διαδικασία, παρέχεται εναλλακτικά της συναλλαγής με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος επιλέξει τη διαδικασία της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και όχι τη συναλλαγή με φυσική παρουσία στη ΔΥΟ τότε αποστέλλει και τα δικαιολογητικά μόνο μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», και δεν απαιτείται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας η φυσική του παρουσία στη ΔΟΥ
  • Οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα με την ίδια αίτηση δήλωση να μεταβάλλουν ένα ή περισσότερα στοιχεία της επιχείρησης, εφόσον οι μεταβολές συντρέχουν την ίδια ημερομηνία. Αν η ημερομηνία μεταβολής για κάθε στοιχείο διαφέρει, υποβάλλεται χωριστή δήλωση για κάθε μία μεταβολή.

Μεταβολή στα στοιχεία επιχείρησης συνιστά:

  1. Η αλλαγή της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας, για την οποία συμπληρώνονται τα στοιχεία της μίσθωσης ή της δωρεάν παραχώρησης ή τα στοιχεία του ακινήτου από το Ε9. Τα στοιχεία του μισθωτηρίου και του Ε9 ελέγχονται από τη ΔΟΥ και δεν υποβάλλονται ως δικαιολογητικά, ενώ στην περίπτωση υπεύθυνης δήλωσης λόγω δωρεάν παραχώρησης, αυτή αποστέλλεται μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ.
  2. Η αλλαγή κατηγορίας βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ.
  3. Η υπαγωγή στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας ή η μετάταξη σε καθεστώς ΦΠΑ (ενδεικτικά καθεστώς απαλλασσομένων μικρών επιχειρήσεων κ.λπ.), η άσκηση ενδοκοινοτικών συναλλαγών και η ένταξη στον ειδικό φόρο κατανάλωσης.
  4. Η δήλωση ή η μεταβολή εμπορικού τίτλου της επιχείρησης και των στοιχείων του επιμελητηρίου.
  5. Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή δραστηριότητας. Στην περίπτωση προσθήκης νέας δραστηριότητας υποβάλλεται, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τις διατάξεις, βεβαίωση εγγραφής ή απαλλαγής από τον ΕΦΚΑ καθώς και προέγκριση ίδρυσης ή αντίγραφο βεβαίωσης κατάθεσης υποβολής αιτήματος και υπεύθυνη δήλωση για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στους ΚΑΔ που αναφέρονται στις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1104/2017 και της υπό στοιχεία Ε.2133/2019.
  6. Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού.
  7. Η έναρξη ή η διακοπή επιλογής φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.
  8. Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εσωτερικού.

Τα φυσικά πρόσωπα, τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες, εφόσον δεν έχουν στην κατοχή τους πάγια περιουσιακά στοιχεία ή εμπορεύσιμα, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση δήλωση διακοπής εργασιών. Ευθύς αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αποστέλλουν συνημμένα, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», τα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1006/2013. Σε περίπτωση κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου από φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα συνυποβάλλεται και δήλωση ακινησίας και στοιχείο αυτοπαράδοσης.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης δήλωσης, η πληροφορία καθίσταται διαθέσιμη προς επεξεργασία στο Υποσύστημα Μητρώου TAXIS από την αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Ο Υπάλληλος της ΔΟΥ δε δύναται να τροποποιήσει τα στοιχεία της αίτησης δήλωσης παρά μόνον να προβεί στη διόρθωση ορθογραφικού λάθους στην οδό και την αρμόδια ΔΟΥ στη περίπτωση που έχει επιλεγεί λανθασμένη ΔΟΥ. Στην περίπτωση που η μεταβολή στη διεύθυνση της έδρας συνιστά ταυτόχρονα και αλλαγή της αρμόδιας ΔΟΥ, η διαδικασία μετεγγραφής στη νέα ΔΟΥ συντελείται αυτόματα με την αποδοχή της αίτησης δήλωσης

Η αίτηση του φορολογούμενου κατά τη διαδικασία επεξεργασίας απορρίπτεται στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • μη αποστολής του συνόλου των δικαιολογητικών, όπου απαιτούνται.
  • συμπλήρωσης στην οδό μόνο Ταχυδρομικής Θυρίδας.
  • επιχείρησης μη υπαγόμενης σε ΦΠΑ που προσέθεσε νέα δραστηριότητα υπαγόμενη σε ΦΠΑ και δεν μετέβαλε τη σχετική ένδειξη περί υπαγωγής σε ΦΠΑ.
  • σφάλματος στα δεδομένα του Μητρώου που πρέπει να διορθωθεί με αυτοπρόσωπη παρουσία στη ΔΟΥ.

Ο λόγος απόρριψης αναγράφεται και εμφανίζεται στο TAXISnet, ώστε ο φορολογούμενος να επαναλάβει την αίτηση θεραπεύοντας το λόγο απόρριψης.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου της αίτησης-δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, ο υπάλληλος της ΔΟΥ αποδέχεται την αίτηση και η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ενημέρωση του φορολογικού Μητρώου και τη δημιουργία της σχετικής βεβαίωσης. Η ως άνω βεβαίωση υπογράφεται ψηφιακά και αναρτάται, μέσω της εφαρμογής e-κοινοποιήσεις, στη ψηφιακή θυρίδα του λογαριασμού του φορολογούμενου.

Διευκρινίζεται ότι η αποστολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών, μέχρι την πλήρη παραγωγική λειτουργία της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», μόνο για τις ΔΟΥ που δεν έχουν ενταχθεί σε αυτήν θα πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψάχνουν μέτρα για να κοπούν τα επιδόματα σε δήθεν φτωχούς επαγγελματίες

Έξι στους δέκα επαγγελματίες δηλώνουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ και είναι δικαιούχοι δεκάδων επιδομάτων. Στόχος του ΥΠΟΙΚ να έλθουν στο φως κρυμμένα εισοδήματα για να κοπούν οι ενισχύσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έλεγχοι για «μαύρο» χρήμα σε 40.000 αγορές ακινήτων με μετρητά

Στην πρώτη γραμμή των ελέγχων θα βρεθούν οι αγοραπωλησίες ακινήτων μεγάλης αξίας, με τους ελεγκτές να «ξεσκονίζουν» τις φορολογικές δηλώσεις για να διαπιστώσουν αν δικαιολογούνται οι αγορές με βάση τα εισοδήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονικός φάκελος για όλους: Τι αλλάζει με το νέο σύστημα TAXIS

Έργο προϋπολογισμού 132 εκατ. ευρώ ο εκσυγχρονισμός του TAXIS. Θα υπάρχει πλήρης καταγραφή του εισοδηματικού και περιουσιακού προφίλ των φορολογούμενων με τη δημιουργία ψηφιακού φακέλου για όλους.