ΓΔ: 1009.28 0.53% Τζίρος: 20.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:32:42 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πιθανές οι ανατιμήσεις για είδη ένδυσης και υπόδησης το επόμενο διάστημα

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), το μεταφορικό κόστος από τις περιοχές της Ασίας έχει σχεδόν επταπλασιαστεί, ενώ και το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί έως και 40%, σε κάποιες κατηγορίες.

Μείωση κατά 9,9% κατέγραψε το 2020 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σύμφωνα  με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών της ελληνικής στατιστικής αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), συμπαρασύροντας και τις πωλήσεις ενδυμάτων στην χώρα μας. 

Ειδικότερα, η μέση μηνιαία δαπάνη το 2020 υποχώρησε σε 1.332 ευρώ από 1.478 ευρώ το 2019, ενώ η κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων υποχώρησε το 2020 εξ' αιτίας της πανδημίας κατά 27,4%, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας τις μεγαλύτερες απώλειες μετά τον τουρισμό και την εστίαση. Μάλιστα, η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα για είδη ένδυσης – υπόδησης υποχώρησε σε 295 ευρώ από 403 ευρώ το 2019, ενώ η συνολική ετήσια κατανάλωση για την ένδυση - υπόδηση ανήλθε στην χώρα μας σε 3,1 δις το 2020, έναντι 4,2 δισ ευρώ το 2019.

Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών κατέλαβαν τα είδη διατροφής των οποίων το ποσοστό ανέβηκε σε 23,1% από 20% το 2019. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 15,3%, οι μεταφορές με 13,4%, η υγεία με 8%,η εστίαση με 8% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης- υπόδησης με 4,7%.

Σύμφωνα πάντως με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), δεν αποκλείεται να δούμε ανατιμήσεις στα είδη ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας το επόμενο διάστημα, και στην χώρα μας, με δεδομένο ότι το μεταφορικό κόστος από τις περιοχές της Ασίας έχει σχεδόν επταπλασιαστεί, ενώ και το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί έως και 40%, σε κάποιες κατηγορίες. Με αυτά τα δεδομένα, οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου ένδυσης θα δυσκολευτούν να απορροφήσουν τα επιπρόσθετα κόστη, με το ενδεχόμενο των ανατιμήσεων, σύμφωνα πάντα με τον ΣΕΠΕΕ, να είναι αρκετά ισχυρό. Το ύψος τους δε εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 15%, αναλόγως του είδους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανυπομονούν για αγορές τα Χριστούγεννα τρεις στους τέσσερις Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, 8 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές θα αναπροσαρμόσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αυτές τις γιορτές, αναζητώντας προσφορές, με τα είδη μόδας αλλά και τις δωροκάρτες να κερδίζουν τις προτιμήσεις.
textiles-klostes-sevk
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κλωστοϋφαντουργία σε ανάκαμψη και τους πρώτους μήνες του 2022

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται ο κλάδος, μετά την ανάκαμψη κατά το 2021 και το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ζητάει τη στήριξη της Πολιτείας ώστε η ενεργειακή κρίση να καταστεί διαχειρίσιμη από τις επιχειρήσεις.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τις τιμές οι έμποροι για να δώσουν ώθηση στη ζήτηση

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις ή αναβάλλουν τις αγορές τους. Οι έμποροι των μη βασικών αγαθών συγκρατούν τις τιμές και «ποντάρουν» στον τουρισμό.