ΓΔ: 1445.94 1.80% Τζίρος: 100.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:05:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
kosmimata
Φώτο: Shutterstock

Ανακάμπτει δυναμικά το ελληνικό κόσμημα με αυξημένες παραγγελίες

Σημαντικές παραγγελίες έκλεισαν στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης Kosmima στη Θεσσαλονίκη. Βελτίωση πωλήσεων από το καλοκαίρι με ώθηση από την τουριστική κίνηση, προσδοκίες για την περίοδο των εορτών.

Ελπίδες για σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα καλλιέργησε στην ελληνική αγορά κοσμήματος η διοργάνωση της ετήσιας κλαδικής έκθεσης Kosmima, την περασμένη εβδομάδα στην Θεσσαλονίκη, μετά από απουσία ενός έτους εξαιτίας της πανδημίας. Όπως σημειώνει στο BD ο κ. Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοποιών (ΠΟΒΑΚΩ) και του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοποιών Θεσσαλονίκης, η έκθεση «πήγε περίφημα» έστω και σε μικρότερο μέγεθος εξαιτίας της εφαρμογής της αναγκαίων υγειονομικών πρωτοκόλλων. 

«Έκλεισαν σημαντικές παραγγελίες στα πλαίσια της έκθεσης, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν λιγότεροι επισκέπτες και λιγότεροι εκθέτες, συγκριτικά με το 2019», σημειώνει ο κ. Καλπακίδης, υπογραμμίζοντας ότι εντούτοις υπήρχε διάχυτη αισιοδοξία για το μέλλον. «Πλέον, είμαστε στην τελική ευθεία για την επόμενη διοργάνωση που είναι πάρα πολύ σημαντική, η έκθεση της Athens International Jewellery Show, που θα πραγματοποιηθεί εκ νέου τον προσεχή Φεβρουάριο στους χώρους του Metropolitan Expo στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, επίσης μετά από απουσία ενός έτους», επισημαίνει ο ίδιος. 

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοραστικής κίνησης, ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ σημειώνει ότι εξελίσσεται θετικά, καθώς ειδικά το καλοκαίρι συνέβαλε και ο τουρισμός στην ενίσχυση του τζίρου της αγοράς κοσμήματος, ενώ πλέον μπροστά μας ανοίγονται ακόμη πιο θετικές προοπτικές, με αφορμή την εορταστική περίοδο καθώς και το νέο έτος.

Ο κ. Καλπακίδης εντούτοις δεν έκρυψε την ανησυχία του σχετικά με τις νέες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τους ανεμβολίαστους πολίτες και τις προϋποθέσεις επίσκεψης των εμπορικών καταστημάτων εκ μέρους τους, υπογραμμίζοντας ότι ο εμπορικός κόσμος δεν δύναται να εφαρμόσει τον ελεγκτικό μηχανισμό που προτείνεται, όντας αναρμόδιος. «Αναμένουμε την εξειδίκευση των μέτρων και θα απαντήσουμε αναλόγως», επισημαίνει ο ίδιος, τονίζοντας ότι επί της ουσίας πρόκειται για άδικο μέτρο το οποίο εμπλέκει το λιανεμπόριο στην προσπάθεια αύξησης των ποσοστών εμβολιασμού, την στιγμή που η ιατρική κοινότητα αποδέχεται ότι δεν υφίσταται επιβάρυνση της υγειονομικής κατάστασης εξαιτίας της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. 

Σημειώνεται ότι το Σαλόνι της έκθεσης Kosmima φιλοξένησε από τις 23 έως τις 25 Οκτωβρίου 2021 εργαστήρια, εισαγωγείς κοσμημάτων, πολύτιμων/ημιπολύτιμων λίθων, καθώς και εταιρείες με είδη συσκευασίας - διακόσμησης. Στο πλαίσιο δε της έκθεσης, πραγματοποιήθηκε τελετή απονομής βραβείων και τιμητικών διακρίσεων του 32ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος, με θέμα «1821: Σύγχρονη Ματιά 200 Χρόνια Μετά», με την ευκαιρία του οποίου αναδείχθηκαν επετειακά κοσμήματα με έμπνευση από την καθημερινότητα, τους αγώνες και τα σύμβολα της εποχής, σε σύγχρονες όμως μορφές.

Το πρώτο βραβείο απέσπασε η κα Χ. Κοζατσάνη, για το βραχιόλι “Ναυμαχίες”, το δεύτερο η κα Π. Κρητικού, για το βραχιόλι “Τριγωνική Σημαία”, ενώ τιμητικές διακρίσεις έλαβαν κατά σειρά και οι κ.κ. Ε. Πορφυρού (βραχιόλι “Χορός Ζαλλόγγου”), Π. Σπυρίδου (σκουλαρίκια “Συνύπαρξη”) και Π. Παπαπέτρου (περιδέραιο “Χορός Ζαλόγγου”). 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι «βλέπουν» οι έμποροι για τις εκπτώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συγκρατημένη αισιοδοξία για αύξηση του τζίρου στη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου από τους εμπόρους της Αθήνας. Απογοήτευση στη Θεσσαλονίκη για τη συμπίεση των καταναλωτικών δαπανών.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθίζηση τον Ιανουάριο στο εμπόριο με διψήφια πτώση του τζίρου

Ο δείκτης πωλήσεων λιανικής χωρίς τα καύσιμα και τα τρόφιμα έκανε «βουτιά» 11,8%. «Έλλειψη ρευστότητας, άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών και ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην αγορά», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κάτω από τον πήχη του '19 ρίχνει η Όμικρον τον τζίρο στις γιορτές

Η τρέχουσα εβδομάδα παραμένει κρίσιμη, ωστόσο οι προηγούμενες ημέρες απέτυχαν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου, ενώ το κλίμα επιβάρυνε η μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.