ΓΔ: 860.06 1.04% Τζίρος: 80.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: pixabay

«Έμφραγμα» στις αιτήσεις για ποδήλατα στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Έχουν υποβληθεί 12.307 αιτήσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα τους τελευταίους 15 μήνες, αλλά μόνο 4.000 ποδήλατα έχουν παραδοθεί στους ενδιαφερόμενους. Γραφειοκρατικά προβλήματα και ελλείψεις στην αγορά.

Μπορεί τα ηλεκτρικά ποδήλατα να έχουν κατακλύσει τις αιτήσεις που γίνονται στο πρόγραμμα επιδότησης της ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά από αυτά μόλις το ένα τρίτο κυκλοφορεί ήδη στους ελληνικούς δρόμους.

Ειδικότερα, από το σύνολο των 17.500 αιτήσεων, που έχουν κατατεθεί τους τελευταίους 15 μήνες που «τρέχει» το πρόγραμμα του ΥΠΕΝ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ποδήλατα, περί τις 12.307 αιτήσεις αφορούν στην απόκτηση ηλεκτρικού ποδηλάτου. Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες, έχουν μέχρι στιγμής αγοραστεί μόνο 4.000 ποδήλατα.

Όπως εξηγούν στο Business Daily γνώστες της αγοράς, σημαντικό ρόλο στη μεγάλη αυτή διαφορά ανάμεσα σε αιτήσεις και τελικές αγορές, παίζει αφενός η καθυστέρηση υποβολής αιτημάτων πληρωμής από τους πολίτες και αφετέρου η χρονοβόρα διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων από πλευράς ΥΠΕΝ, κάτι που φαίνεται ότι πρόκειται να αλλάξει μέσα στους επόμενους μήνες, ώστε να αυξηθούν τα επίπεδα απορρόφησης των διαθέσιμων πόρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο έχει ήδη τρέξει τις σχετικές διαδικασίες προκειμένου από τις αρχές του χρόνου να αυξηθεί το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στο κομμάτι αυτό και να επιταχυνθούν και οι εγκρίσεις.

Παράλληλα, ανασταλτικό παράγοντα στην ταχύτερη κίνηση της αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων έπαιξαν και τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας. Για αρκετούς από τους μήνες που το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι στον «αέρα» τα καταστήματα ήταν κλειστά, ενώ υπήρχαν και πολλοί περιορισμοί στην κυκλοφορία των πολιτών. Πλαίσιο καθόλου βοηθητικό για εκείνους που ενδιαφέρονταν να προβούν σε αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, καθώς δεν μπορούσαν να δουν και να δοκιμάσουν τα διαφορετικά μοντέλα από κοντά και να καταλήξουν σε εκείνο που επιθυμούν.

Επιπρόσθετα, η αναταραχή στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της πανδημίας οδήγησε σε αρκετές ελλείψεις πρώτων υλών που με τη σειρά τους οδήγησαν σε καθυστερήσεις παράδοσης των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ειδικά σε μία αγορά που δεν είναι ακόμα ώριμη, όπως η δική μας.

Όπως δήλωνε στο Business Daily, ο Γιώργος Κουτσουρίδης από την Κυκλοποδηλατική ΑΕΒΕ, που κατασκευάζει τα ποδήλατα Ballistic, ενώ συνεργάζεται με την επίσης ελληνική εταιρεία Speen για την προσθήκη ηλεκτροκίνησης στα ποδήλατα, «δημιουργείται τώρα η αγορά του ηλεκτρικού ποδηλάτου στη χώρα».

«Εμείς κατασκευάζουμε τα τελευταία 5 χρόνια ηλεκτρικά ποδήλατα, τώρα βρίσκεται σε μία θέση η αγορά που μπορούμε να πούμε ότι, ναι, πράγματι υπάρχει ζήτηση. Η εταιρεία πρέπει να κινηθεί σε ταχύτερους ρυθμούς απ’ ότι στο παρελθόν. Στο παρελθόν απλώς κάναμε ένα προγραμματισμό, βγάζαμε κάποια ποδήλατα και περιμέναμε, υπήρχε ο προγραμματισμός και το απόθεμα και περιμέναμε τη ζήτηση. Τώρα η ζήτηση "τρέχει" πιο γρήγορα από τον προγραμματισμό», λέει ο κ. Κουτσουρίδης, ο οποίος κοιτώντας μπροστά είχε εκτιμήσει πως φέτος θα υπήρχε μεγάλη μεγάλη δυσκολία στο να βρεθούν περιφερειακά για να φτιαχτούν ποδήλατα ανά τον κόσμο. «Όχι μόνο στην Ελλάδα. Το 2021 αναμένουμε έλλειψη ποδηλάτων μετά την υπερβολική ζήτηση μέσα στο 2020», εξηγεί.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Germany-Electric Cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος στα συμβατικά αυτοκίνητα το 2030 και στον λιγνίτη μετά το 2028

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον νέο κλιματικό νόμο. Πιο ελαστικές οι προθεσμίες για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά ΙΧ, τελευταία προθεσμία για παραγωγή από λιγνίτη στις 31 Δεκεμβρίου 2028. Τι προβλέπεται για πράσινα νησιά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σεπτέμβριο το «Εξοικονομώ» για επιχειρήσεις: Πού θα δοθούν 450 εκατ. ευρώ

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ενεργειακές αναβαθμίσεις κτηρίων και παραγωγικών διαδικασιών, συστήματα ανάκτησης θερμότητας, εγκατάσταση «έξυπνων» ενεργειακών συστημάτων και ηλεκτρικά οχήματα διανομής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πέντε χρόνια αργότερα μετατίθεται η απαγόρευση συμβατικών Ι.Χ.

Κατατίθεται στη Βουλή με σημαντικές αλλαγές το νομοσχέδιο για το κλίμα. Από το 2030, μετατίθεται το 2035 η απαγόρευση πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπεται για τους καυστήρες θέρμανσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεύμα: «Φτωχή» συγκομιδή εσόδων από το ειδικό τέλος στα υπερέσοδα

Ανοίγει τα χαρτιά του αύριο στη Βουλή ο πρόεδρος της ΡΑΕ για τα υπερέσοδα της ενεργειακής κρίσης. Οι εισπράξεις του Δημοσίου από το ειδικό τέλος δεν αναμένεται να καλύψουν πάνω από 10% του κόστους των τελευταίων μέτρων στήριξης.
anakainisi-erga-exoikonomo-autonomo-ergasies-mixanikos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πακέτο 450 εκατ. στις επιχειρήσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας

Έρχεται το πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΕΠΙΧΕΙΡΩΝΤΑΣ» που θα επιδοτήσει αναβάθμιση κτηρίων και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε επιχειρήσεις. Τι θα γίνει για τα νοικοκυριά και την ανακύκλωση συσκευών.
Revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τεστ αντοχής στην αγορά του ρεύματος με 1.000 αποκοπές την ημέρα

Ανησυχητική αύξηση από τον Απρίλιο στον αριθμό των νοικοκυριών όπου κόβεται το ρεύμα με εντολές των παρόχων στον ΔΕΔΔΗΕ. Φόβοι ότι θα φτάσουμε στο επίπεδο αρνητικού ρεκόρ του 2012. Πόσο μειώνουν τις επιβαρύνσεις οι επιδοτήσεις.