e_bike
Φόρτιση ηλεκτρικού ποδηλάτου στην Ολλανδία. Πηγή: Shutterstock.

Χιλιάδες ηλεκτρικά ποδήλατα στους ελληνικούς δρόμους

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Σχεδόν 6.000 αιτήσεις έχουν υποβληθεί για επιδότηση ηλεκτρικών ποδηλάτων από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά». Τι λένε στο Business Daily εκπρόσωποι εταιρειών για τη νέα αγορά που ανοίγει.

«Βασιλιάς» των αιτήσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι το ηλεκτρικό ποδήλατο, δημιουργώντας στη χώρα στην ουσία μία νέα αγορά.  Ειδικότερα, μέσα στο πρώτο διμήνου λειτουργίας της πλατφόρμας, που έκλεισε στις 26 Οκτωβρίου, υποβλήθηκαν συνολικά 7.874 αιτήσεις για επιδοτήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ., επαγγελματικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων, δίκυκλων ή τρίκυκλων οχημάτων. Το 75,12% των αιτήσεων αυτών ή 5.915 αφορούν στην επιδότηση -σε ποσοστό 40%, με ανώτατο ποσό τα 800 ευρώ- της αγοράς ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Και μπορεί μέσα στη χρονιά η καραντίνα και τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας να είχαν οδηγήσει σε μεγάλη άνοδο την αγορά του συμβατικού ποδηλάτου, τα ηλεκτρικά ποδήλατα ωστόσο είναι μία άλλη ιστορία. Έως και πριν την έναρξη του προγράμματος οι πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων στην χώρα ήταν σε πολύ χαμηλά, μονοψήφια ποσοστά στο σύνολο των συνολικών πωλήσεων ποδηλάτων. 

«Δημιουργείται τώρα η αγορά του ηλεκτρικού ποδηλάτου στη χώρα», μας λέει ο Γιώργος Κουτσουρίδης από την Κυκλοποδηλατική ΑΕΒΕ που κατασκευάζει τα ποδήλατα Ballistic, ενώ συνεργάζεται με την επίσης ελληνική εταιρεία Speen για την προσθήκη της ηλεκτροκίνησης στα ποδήλατα.

«Εμείς κατασκευάζουμε τα τελευταία 5 χρόνια ηλεκτρικά ποδήλατα, τώρα βρίσκεται σε μία θέση η αγορά που μπορούμε να πούμε ότι, ναι, πράγματι υπάρχει ζήτηση. Η εταιρεία πρέπει να κινηθεί σε ταχύτερους ρυθμούς απ’ ότι στο παρελθόν. Στο παρελθόν απλώς κάναμε ένα προγραμματισμό, βγάζαμε κάποια ποδήλατα και περιμέναμε, υπήρχε ο προγραμματισμός και το απόθεμα και περιμέναμε τη ζήτηση. Τώρα η ζήτηση «τρέχει» πιο γρήγορα από τον προγραμματισμό», λέει ο κ. Κουτσουρίδης.

Σημειώνει ότι τα ελληνικά ηλεκτροκίνητα ποδήλατα είναι αντίστοιχα καλά και οικονομικότερα από εκείνα της εισαγωγής, καθώς σε αυτή την περίπτωση υπάρχει κάποιος κατασκευαστής και κάποιος εισαγωγέας γεγονός που κάνει πιο ακριβό το τελικό προϊόν. Όπως τονίζει, με δεδομένο ότι οι ίδιοι φτιάχνουν τα ποδήλατα, υπάρχει αμεσότητα στη ζήτηση. «Με οποιαδήποτε αύξηση ζήτησης κι αν υπάρχει ανταποκρινόμαστε άμεσα, δε χρειάζεται να εισάγουμε, το φτιάχνουμε από την αρχή. Μία συνεχόμενη ζήτηση στο επόμενο χρονικό διάστημα θα μας βρει έτοιμους και θα είναι πολύ θετικό»

Ωστόσο, όπως μας λέει αν και αισθητή η αύξηση ενδιαφέροντος συγκριτικά με άλλες χρονιές, αυτή δεν έχει φανεί ακόμα στις πωλήσεις, γεγονός που αποδίδεται επίσης και στην περίοδο που θεωρείται ως τέλος σεζόν για την αγορά. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσουρίδη, αν συνεχίσει η επιδότηση θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση το επόμενο διάστημα όταν θα έχει ανοίξει η σεζόν. Όπως σημειώνει, το πρόγραμμα έχει λειτουργήσει ως ούριος άνεμος για τον κλάδο αλλά θα χρειαστεί ακόμα βελτίωση στις υποδομές και στη νοοτροπία του κοινού ώστε να μπορέσει να γίνει το ηλεκτρικό ποδήλατο καθημερινό μέσο μετακίνησης.

Όπως σημειώνει, στην αγορά μπορεί να βρει κανείς μεγάλο εύρος τιμών – από ηλεκτρικά ποδήλατα χωρίς πιστοποίηση που μπορεί να κοστίζουν κάτω από 1000 ευρώ έως κάποια που μπορεί να ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ. «Για καθημερινή μετακίνηση με πιστοποποίηση από την ΕΕ και τις απαραίτητες εγκρίσεις τα ποδήλατα κινούνται από 1.300 ευρώ έως 4.000 ευρώ ανάλογα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου» μας εξηγεί.

Κοιτώντας μπροστά ο κ. Κουτσουρίδης, θεωρεί ότι δεν υπάρχει κανείς παίκτης στην αγορά που βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση καθώς όπως λέει την επόμενη χρονιά θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία στο να βρεθούν περιφερειακά για να φτιαχτούν ποδήλατα ανά τον κόσμο. «Όχι μόνο στην Ελλάδα. Το 2021 αναμένουμε έλλειψη ποδηλάτων μετά την υπερβολική ζήτηση μέσα στο 2020», εξηγεί.

«Όταν βγουν στο δρόμο, η ζήτηση θα αυξηθεί»

«Δεν έχει φύλο, ούτε ηλικία», μας λέει ο Χρήστος Σκουλαρήκος, προϊστάμενος πωλήσεων της Kosmoride, θυγατρικής εταιρείας της kosmocar. Πρόκειται για έναν νέο παίκτη στην αγορά, που ξεκίνησε τη λειτουργία της τον περασμένο Ιούλιο, εισάγει από επτά χώρες και πουλάει μόνο ηλεκτρικά ποδήλατα.

Όπως μας εξηγεί ο κ. Σκουλαρήκος, «επειδή είναι οικείο σε όλους και το ηλεκτρικό ποδήλατο δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους μεγαλύτερους σε ηλικία ή που δεν γυμνάζονται να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Δεν έχει ηλικία ή φύλο». Ωστόσο από τις αιτήσεις φαίνεται ότι το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά ποδήλατα συγκεντρώνεται στα αστικά κέντρα, με την Αττική να συγκεντρώνει πάνω από το 35% των συνολικών αιτήσεων για τα ηλεκτρικά ποδήλατα. 

«Κάποιοι έχουν ήδη εγκριθεί άρα έχουν δώσει προκαταβολή για να δεσμεύσουν το ποδήλατο και περίμεναν την έγκριση για να αγοράσουν και άλλοι δεν περιμένουν την έγκριση και δίνουν την προκαταβολή από πριν μιας και, καθώς δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια, ο μόνος λόγος για να απορριφθεί κάποιος είναι να έχει γράψει λάθος τα στοιχεία του ή να μην έχει προσκομίσει την επίσημη προσφορά από τον έμπορο που απαιτεί το πρόγραμμα. Υπάρχει μια εγκρισιμότητα 90%», μας λέει. Σύμφωνα με τον κ. Σκουλαρήκο, το πιο οικονομικό ποιοτικό ποδήλατο ξεκινάει από το 1400 ευρώ και με την επιδότηση έρχεται κάτω από τα 950 ευρώ. 

«Το γεγονός ότι υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον δείχνει και το πόσο ο κόσμος θα ήθελε ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης. Μόλις βγουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα στο δρόμο θεωρώ ότι θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση γιατί είναι κάτι που δεν ξέρουν κάποιοι, δεν τολμούν να τα δοκιμάσουν αλλά θα τα δουν σε φίλους και γνωστούς και αυτό θα αυξήσει το ενδιαφέρον», υποστηρίζει ο κ. Σκουλαρήκος που θεωρεί ότι ακόμα κι αν υπάρξει μία αναμενόμενη πτώση τους χειμερινούς μήνες, από τον Φεβρουάριο – Μάρτιο η ζήτηση θα αυξηθεί εκ νέου.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kostis Xatzidakis, energeia, ypourgeio energeias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σφοδρή αντίδραση ξένων επενδυτών στο «χαράτσι» Χατζηδάκη στις ΑΠΕ

Ο υπουργός αιφνιδίασε τους επενδυτές με την ανακοίνωση εφάπαξ επιβάρυνσης 110 εκατ. ευρώ και τίθεται θέμα παγώματος επενδύσεων στην Ελλάδα, τονίζει στο BD ένας από τους διεθνείς επενδυτές στη χώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΟΣΑ: Αυξήστε τους φόρους στο ντίζελ και τα τιμολόγια του νερού

Να φορολογηθεί βαρύτερα το πετρέλαιο θέρμανσης επειδή είναι πιο ρυπογόνο από τη βενζίνη και να προσαρμοστούν οι τιμές του νερού στο κόστος προτείνει, μεταξύ άλλων, η έκθεση αξιολόγησης των περιβαλλοντικών επιδόσεων της Ελλάδας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόντρες κυβέρνησης - εταιρειών φέρνει η απελευθέρωση της ενέργειας

Τον Νοέμβριο το target model «όποια συμφέροντα και αν θιγούν», δηλώνει ο Κ. Χατζηδάκης και υπόσχεται χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές. Διασύνδεση με Βουλγαρία και Ιταλία ως το τέλος α' τριμήνου 2021.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στήριξη της απασχόλησης στις λιγνιτικές περιοχές με 107 εκατ. ευρώ

Η Κυβερνητική Επιτροπή ενέκρινε την τελική εκδοχή του masterplan για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση (με ενσωματωμένα τα σχόλια που προέκυψαν από τη δημόσια διαβούλευση), το οποίο θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο την ερχόμενη εβδομάδα