ΓΔ: 942.46 -1.58% Τζίρος: 100.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Unsplash

Καλλυντικά: Άλλαξε την αγορά η πανδημία, κερδισμένα τα φαρμακεία

Tο φαρμακείο πλέον συνεισφέρει το 20% του τζίρου, ποσοστό που βαίνει διαρκώς ενισχυόμενο, καθώς η πανδημία φαίνεται ότι τροποποίησε συνήθειες και εισήγαγε νέες.

Το φαρμακείο φαίνεται να είναι ο μεγάλος κερδισμένος σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις καλλυντικών στην χώρα μας, καθώς παρά την επιστροφή σε σχετική κανονικότητα για τα φυσικά καταστήματα, οι καταναλωτές εξακολουθούν να τα επιλέγουν και να τα εμπιστεύονται για τα είδη προσωπικής φροντίδας.

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) , κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, το φαρμακείο πλέον συνεισφέρει το 20% του συνολικού τζίρου καλλυντικών, ποσοστό που βαίνει διαρκώς ενισχυόμενο, καθώς η πανδημία φαίνεται ότι τροποποίησε συνήθειες και εισήγαγε νέες. 

Ειδικά σε ό,τι αφορά την κατηγορία της αντιγήρανσης, το φαρμακείο ως κανάλι πωλήσεων κέρδισε σημαντικά μερίδια αγοράς, ειδικά την περίοδο της πανδημίας και φαίνεται να τα διατηρεί.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group και της πλατφόρμας eRetail Audit, τα προϊόντα αντιγήρανσης συνθέτουν το 10% του τζίρου των online φαρμακείων, κινούμενα με αυξητικό ρυθμό της τάξεως 40% σε ετήσια βάση, την στιγμή που συνολικά ο κλάδος των καλλυντικών “τρέχει” με ρυθμό +31% -στα φαρμακεία. Οι αντιγηραντικές κρέμες ημέρες αποτελούν το 61% της αξίας της κατηγορίας μέχρι στιγμής φέτος, ενώ τα πακέτα προϊόντων αντιγήρανσης συνθέτουν το 4% της αξίας της, κινούμενα με αυξητικό ρυθμό όμως της τάξεως του 64,4%, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Convert.  

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοραστικής κίνησης, το γεγονός και μόνο ότι οι προσφορές ακόμη συνεχίζονται σε ό,τι αφορά τα καλλυντικά την τρέχουσα εβδομάδα φαίνεται να συνδέεται με την συντονισμένη προσπάθεια της αγοράς να δελεάσει τον καταναλωτή να επισκεφθεί τα εξειδικευμένα φυσικά καταστήματα, παρά τον αποτρεπτικό χαρακτήρα που έχει σηματοδοτήσει η εφαρμογή των έτι περαιτέρω περιοριστικών μέτρων για τους ανεμβολίαστους καταναλωτές.

Ο κ. Γιαρμενίτης σημειώνει ότι οι ημέρες γύρω από την Black Friday έκλεισαν με αρνητικό πρόσημο για τις πωλήσεις των καλλυντικών, σε ποσοστό περί το 15% συγκριτικά με πέρσι, παρά τις γενναιόδωρες προσφορές που ήταν και παραμένουν σε ισχύ για πολλά brands ειδικά της επιλεκτικής διανομής, εξέλιξη που καταδεικνύει την δυσμενή θέση στην οποία εξακολουθούν να βρίσκονται κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες καλλυντικών. 

Εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν πάντως ότι η επιστροφή του αρώματος αλλά και των προϊόντων μακιγιάζ -που παραδοσιακά κυριαρχούν ως δώρα για τις ημέρες των εορτών- θα βοηθήσει την αγορά να επανέλθει, αντιστρέφοντας την μεγάλη κάμψη που καταγράφηκε το προηγούμενο ενάμιση έτος, λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα εξάλλου με τις εκτιμήσεις του ΠΣΒΑΚ, τα προϊόντα μακιγιάζ δύνανται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους φέτος κατά 4,8%, συγκριτικά με πέρσι, ενώ τα αρώματα θα κινηθούν ανοδικά φέτος, σε ποσοστό 6,7% συγκριτικά με το 2020, κι ενδεχομένως κατά 3,8% το 2022 συγκριτικά με φέτος, μετά την βύθιση των πωλήσεων τους κατά 24,7% το 2020 συγκριτικά με το 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων η έξοδος της αγοράς καλλυντικών από το lockdown

Πωλήσεις χωρίς δοκιμή στα καταστήματα, συρρίκνωση των εξαγωγών και πτώση της ζήτησης του καλοκαιριού λόγω της κακής τουριστικής σεζόν προκαλούν ισχυρές πιέσεις στη βιομηχανία και το εμπόριο καλλυντικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αναιμικό» restart στο λιανεμπόριο, ο τζίρος θυμίζει... καρδιογράφημα

Εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες σχεδιάζουν οι έμποροι για να προσελκύσουν τους διστακτικούς καταναλωτές. Καλύτερα πήγαν τις πρώτες ημέρες οι περιφερειακές αγορές και τα μικρότερα καταστήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλλυντικά: Η αγορά των 900 εκατ. και οι συνήθειες των Ελληνίδων

Ο κλάδος εμφανίζεται ιδιαίτερα ανθεκτικός στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, παρά την στρέβλωση των διαρκών προσφορών στα καταστήματα. Οι Ελληνίδες κατέταξαν τα είδη ομορφιάς στην τρίτη θέση κατά προτεραιότητα, πίσω μόλις από τις αγορές για το σπίτι και το παιδί.
Papoutsanis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Εξαγωγές στο 62% του τζίρου, leader σε προϊόντα ξενοδοχείου

Για τη στρατηγική της ιστορικής εταιρείας μιλά στο Business Daily η διευθύντρια Μάρκετινγκ, Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, Καινοτομία στον χώρο των καλλυντικών με τη σειρά Aromatics, που έχει σύνθεση 100% vegan.