ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:11:36
Χέρι με αριθμομηχανή γραφείου
Φώτο: Shutterstock

Λοταρία της εφορίας με κέρδος 100.000 ευρώ: Ποιοι θα έχουν προβάδισμα

Φορολογούμενοι με μεγάλα ποσοστά ηλεκτρονικών δαπανών ως ποσοστό του εισοδήματος και ευάλωτα νοικοκυριά θα πριμοδοτηθούν στη νέα φορολοταρία. Έπαθλο έως 50.000 ευρώ κάθε μήνα και έως 100.000 ευρώ τα Χριστούγεννα.

Στα 50.000 ευρώ το μήνα και στα 100.000 ευρώ τα Χριστούγεννα ανεβαίνει ο πήχης των κερδών που θα μοιράζει η νέα φορολοταρία που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο. Παράλληλα, θα πριμοδοτούνται με λαχνούς οι φορολογούμενοι που ξοδεύουν με ηλεκτρονικές δαπάνες σημαντικό μέρος του εισοδήματος τους και τα ευάλωτα νοικοκυριά ενώ καθιερώνεται νέος τρόπος διεξαγωγής των κληρώσεων.

Στόχος είναι η ενίσχυση των κινήτρων για πληρωμές με πλαστικό ή ηλεκτρονικό χρήμα που διευκολύνουν τις ελεγκτικές αρχές στον εντοπισμό περιπτώσεων φοροδιαφυγής και κλοπής.    

Το οικονομικό επιτελείο σχεδίαζε την έναρξη λειτουργίας της φορολοταρίας μέσα στο μήνα έτσι ώστε να μοιραστούν τα πρώτα 100.000 ευρώ τα Χριστούγεννα αλλά η καθυστέρηση στην σύνταξη και έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης μεταθέτει το χρονοδιάγραμμα για τις αρχές του νέου έτους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο καθεστώς για τη φορολοταρία θα προβλέπει τις ακόλουθες αλαλαγές. 

  • Τα κέρδη. Οι  μηνιαίες κληρώσεις θα μοιράζουν 1.000, 5.000, 10.000 ευρώ ακόμη και 50.000 ευρώ από 1.000 ευρώ σήμερα σε 1.000 τυχερούς αν και το  συνολικό ποσό που θα κληρώνεται κάθε μήνα δεν θα αλλάξει και θα παραμείνει στο 1 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα από τον Ιανουάριο του νέου  έτους και κάθε μήνα:

- 500 τυχεροί θα κερδίζουν 1.000 ευρώ ο καθένας.

- 70 φορολογούμενοι θα κερδίζουν 5.000 ευρώ ο καθένας,

- 5 τυχεροί θα κερδίζουν 20.000 ευρώ ο καθένας και

- ένας υπερτυχερός θα κερδίζει 50.000 ευρώ.

Τα  Χριστούγεννα όλοι οι «λαχνοί» υπό μορφή δαπανών που εξοφλήθηκαν με ηλεκτρονικό χρήμα θα μπαίνουν στην κληρωτίδα για να προκύψει ένας τυχερός ο οποίος θα κερδίσει 100.000 ευρώ.

  • Ο τρόπος κληρώσεων. Η διεξαγωγή της κλήρωσης θα μεταδίδεται live και η ενημέρωση των φορολογουμένων θα είναι άμεση ενώ σήμερα οι τυχεροί ενημερώνονται με ηλεκτρονικό μήνυμα από την AΑΔΕ ή από τον ιστότοπο www.aade.gr.
  • Η πλατφόρμα συμμετοχής.  Θα δημιουργηθεί μια  ειδική πλατφόρμα, μέσω της οποίας όσοι συμμετέχουν στην κλήρωση θα μπορούν εύκολα και γρήγορα να διαπιστώνουν εάν έχουν κερδίσει. Η πλατφόρμα θα είναι «αυτόνομη» και δεν θα συμπεριλαμβάνεται όπως σήμερα στον ιστότοπο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Ήδη εξειδικευμένη ομάδα τεχνικών προχωρά στον σχεδιασμό της πλατφόρμας έτσι ώστε να είναι έτοιμη τον Ιανουάριο.
  • Τα μπόνους. Τα ευάλωτα νοικοκυριά θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες συγκριτικά με  το ισχύον καθεστώς .Φορολογούμενοι με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα και πολύτεκνοι θα έχουν έως και τριπλάσια προσαύξηση στον αριθμό των λαχνών και συνεπώς περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν. Επίσης θα υπάρχει διαφορετική στάθμιση ανάλογα με το ποσοστό του εισοδήματος που καταναλώνεται και έτσι θα λαμβάνουν περισσότερους λαχνούς  όσοι δαπανούν  με κάρτες ή μέσω e-banking το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων  τους. Για παράδειγμα  εάν κάποιος κάνει ηλεκτρονικές συναλλαγές που θα ανέρχονται στο 50% του εισοδήματός του οι λαχνοί θα διπλασιάζονται ενώ εάν κάνει περισσότερες ηλεκτρονικές δαπάνες θα τριπλασιάζονται.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.