ΓΔ: 866.73 -0.12% Τζίρος: 83.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
super market, trofima, emporio, prosfores
Φώτο: Shutterstock

Ανατιμήσεις έως 5,5% στα σούπερ μάρκετ, αύξηση πωλήσεων τροφίμων

Κατά 2,5% αυξήθηκαν στο 10μηνο οι τιμές των τροφίμων και κατά 5,5% των ειδών καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής. Οι πωλήσεις τροφίμων κρατούν σε ανοδική τροχιά τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.

Η κυριαρχία των τροφίμων καλά κρατεί καθώς οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν απτόητοι τις αγορές τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ παρά το γεγονός ότι ήδη από τον περασμένο Μάιο έχει ανοίξει η αγορά με την άρση των περιοριστικών μέτρων στο κανάλι της εστίασης.

Μπορεί οι πωλήσεις της υπερκατηγορίας των τροφίμων στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου να έκοψαν ταχύτητα σε σχέση με την περσινή χρονιά, ωστόσο αποτέλεσε τη μοναδική που κατέγραψε ρυθμούς ανάπτυξης συγκριτικά με τις υπόλοιπες υπερκατηγορίες, αυτές της προσωπικής υγιεινής & ομορφιάς και των ειδών καθαριότητας και νοικοκυριού, οι οποίες δεν κατάφεραν να συγκρατήσουν τις απώλειες κατά το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας καταμέτρησης IRI, στο δεκάμηνο του 2021 η μεγάλη κατηγορία των τροφίμων κατάφερε να αναπτυχθεί κατά +3,3% σε  αξία πωλήσεων και +0,8% σε όγκο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις σε αξία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς υποχώρησαν -2% έναντι ανάπτυξης +6,8% που είχαν εμφανίσει το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η μείωση για την υπερκατηγορία των ειδών καθαριότητας και νοικοκυριού ήταν ακόμη μεγαλύτερη σε ποσοστό της τάξεως του -2,5% κατά τους δέκα μήνες του 2021, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2020 είχε πετύχει εντυπωσιακή ανάπτυξη +13,3%, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία.

Η υποκατηγορία των αλκοολούχων ποτών αναδείχθηκε πρωταθλήτρια σε αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά το δεκάμηνο του 2021 καθώς έτρεξε με ρυθμό +12,8% και ακολουθούν τα κατεψυγμένα προϊόντα με +7,6%, τα αναψυκτικά με 6,5% τα συσκευασμένα τρόφιμα με +3,6% και τα σνακ με +2,3%. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε όγκο εμφάνισαν τα κατεψυγμένα με άνοδο +8,9% και ακολουθούν τα αναψυκτικά με +5,8% και τα αλκοολούχα ποτά με +5,1%.

IRI

 

Κατά +1,9%, αναπτύχθηκαν οι πωλήσεις των ταχυκίνητων αγαθών

Σε γενικές γραμμές, ο τζίρος για τα ταχυκίνητα αγαθά στο κανάλι των σούπερ μάρκετ κατά τον Ιανουάριο-Οκτώβριο 2021 παρέμεινε στο μονοπάτι της ανάπτυξης, η οποία άγγιξε το +1,9%, μια αύξηση η οποία προήλθε κατά κύριο λόγο από την άνοδο +2,2% που σημείωσαν τα προϊόντα σταθερού barcode, τα οποία συνεισφέρουν στο 76,3% της συνολικής αξίας των πωλήσεων.

Μέχρι στιγμής ο μήνας με τη μεγαλύτερη άνοδο σε τζίρο ήταν ο Ιούλιος, όπου η αύξηση έφτασε στο +6,7% ενώ τον Οκτώβριο οι πωλήσεις σε αξία στα εγχώρια σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκαν κατά +1% όταν το Σεπτέμβριο το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο +3,6%. Τα επί ζύγιω τρόφιμα (χύμα) ενισχύθηκαν ελαφρώς σε αξίας μόλις 0,8% με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφουν τα ψάρια. Αντίθετα πτωτικά κινήθηκαν τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αλλαντικά που διατίθενται στους πάγκους των σούπερ μάρκετ.

IRI 2

 

Οι αυξήσεις στις τιμές και συνεχιζόμενη πτώση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας 

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, για τις οποίες το τελευταίο διάστημα γίνεται αρκετός λόγος, στο δεκάμηνο του 2021, για το σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών η τιμή ανά μονάδα έχει αυξηθεί κατά +2,1%, για τα τρόφιμα κατά +2,5%, για τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, κατά +5,5% και για τα είδη καθαρισμού και νοικοκυριού κατά +0,9%.

Παρά το γεγονός ότι έχει σημειωθεί αύξηση στις τιμές, αυτό δεν έχει τουλάχιστον μέχρι στιγμής στρέψει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία εξακολουθούν να γράφουν απώλειες 2,9%, κατέχοντας μερίδιο 14,6% επί του συνόλου του οργανωμένου λιανεμπορίου.

IRI 2
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικό «σπριντ» των σούπερ μάρκετ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Σημαντικά κεφάλαια στα logistics τοποθετούν τα σούπερ μάρκετ για ταχύτερες παραδόσεις με μικρότερο κόστος. «Αποθέρμανση» των ηλεκτρονικών πωλήσεων το α' τρίμηνο του 2022 μετά την «έκρηξη» της διετίας 2020 - 2021.
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο προβληματισμός για τις τιμές έπληξε τον τζίρο των σούπερ μάρκετ

Η μεγάλη αύξηση τιμών που σημειώνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες φαίνεται πως έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στο α' τρίμηνο του 2022 σύμφωνα με την Nielsen. Αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, λόγω ακρίβειας, στρέφονται οι καταναλωτές

Σύμφωνα με έρευνα της Ierax Analytix το 46% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με 2 χρόνια πριν και το 33% θεωρεί πως θα συνεχίζει να αγοράζει περισσότερα στο μέλλον.
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 3,4% στις πωλήσεις του λιανικού εμπορίου τροφίμων τον Ιανουάριο

Αν συγκριθεί ο τζίρος του λιανεμπορίου με δύο χρόνια πίσω, οπότε επικρατούσαν κανονικές, προ-covid συνθήκες στην αγορά, ο φετινός τζίρος του Ιανουαρίου είναι αυξημένος σημαντικά, κατά +11,2%, σε σχέση με αυτόν του 2020.