ΓΔ: 822.15 -0.21% Τζίρος: 66.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Βουτιά» 25% στον τζίρο των καλλυντικών έφερε ο υψηλός πληθωρισμός

Η εξάπλωση της πανδημίας Covid-19 στην αρχή του έτους και η εξασθένηση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών «φρέναραν» την ανάκαμψη της αγοράς καλλυντικών, που ήταν ισχυρή το 2021.

Ακόμη μία δύσκολη χρονιά προμηνύεται το 2022 για τον κλάδο των καλλυντικών, καθώς οι αρχικές εκτιμήσεις για ανάκαμψη από τις απώλειες της διετίας της πανδημίας κι επαναφορά στα επίπεδα του 2009 φαίνεται ότι περικόπτονται από τις τρέχουσες εξελίξεις στα πολεμικά μέτωπα της ανατολικής Ευρώπης.

Όπως σημειώνει στο BD ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχανίας Καλλυντικών, κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, το 2022 ξεκίνησε με πτώση τζίρου στα καλλυντικά σε ποσοστό 25% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα στην χώρα μας, συνέπεια της εξάπλωσης της πανδημίας covid-19 αλλά και της εκτόξευσης του κόστους ενέργειας για τα νοικοκυριά. Πλέον, οι προσδοκίες για το υπόλοιπο του έτους αναθεωρούνται, δεδομένης της αυξημένης αβεβαιότητας που ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεπάγεται για την ευρωπαϊκή οικονομία. 

Έχοντας θέσει την εξωστρέφεια ως βασική προτεραιότητα του ΠΣΒΑΚ για το τρέχον έτος, σε ό,τι αφορά τα ελληνικά brands καλλυντικών, είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν προβλέψεις, σημειώνει ο κ. Γιαρμενίτης, υπογραμμίζοντας ότι η ρωσική αγορά ήταν μία από τις περιοχές-στόχους για την ελληνική παραγωγή φυσικών καλλυντικών που έχει πλέον εκμηδενιστεί.

Σε ό,τι αφορά πάντως το 2021, όπως ο ίδιος σημείωσε στα πλαίσια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του ΠΣΒΑΚ, οι εξαγωγές του κλάδου καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 20% στο 11μηνο του έτους, ενώ ο τζίρος άγγιξε το 1 δισ. ευρώ, χάριν στην εκτεταμένη διανομή. Στόχος ήταν τα 1,45 δισ. ευρώ, ποσό που άγγιζε η αξία της ελληνικής αγοράς το μακρινό 2009, ωστόσο κι αυτό μένει να φανεί εάν είναι δυνατόν να ανακτηθεί φέτος.

Σύμφωνα δε με τα στοιχεία του Enterprise Greece, οι εξαγωγές καλλυντικών άγγιξαν τα 394 εκατ. ευρώ στο 11μηνο του 2021, υπερβαίνοντας σε αξία τα 400 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους, κατά τις ίδιες εκτιμήσεις, και διαθέτοντας δυναμική να υπερβούν τα 500 εκατ. ευρώ, εφόσον οι συνθήκες είναι ομαλές κι ενθαρρύνουν την κατανάλωση. 

Μιλώντας στα πλαίσια της γενικής συνέλευσης του ΠΣΒΑΚ, ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, κ. Π. Γκεζερλής, ζήτησε από τις εταιρείες να δώσουν το βάρος που απαιτείται σε επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό αλλά και στις πωλήσεις online, σημειώνοντας ότι πρόκειται για κανάλι που αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, αποτελώντας σημαντικό ποσοστό των πωλήσεων καλλυντικών τόσο για τα σούπερ μάρκετ όσο και για τα φαρμακεία αλλά και τα εξειδικευμένα e-shops.

Από την πλευρά του, ο κ. Π. Μπορέτος, διευθύνων σύμβουλος της IRI, ανέφερε την μείωση κατά 2,3% των πωλήσεων προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς στο κανάλι των σούπερ μάρκετ το περσινό έτος σε σχέση με το 2020, σημειώνοντας ότι ειδικά ο τομέας των προϊόντων ατομικής υγιεινής κινείται στην βάση της διενέργειας προσφορών και εκπτώσεων. 

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Cosmetics Europe, κ. John Chave, επεσήμανε τις αλλαγές στη νομοθεσία που μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα επηρεάσουν τις εταιρείες καλλυντικών, παρουσιάζοντας παράλληλα στα μέλη του ΠΣΒΑΚ τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις θέσεις της βιομηχανίας καλλυντικών για τις σημαντικότερες αλλαγές των κανονισμών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων η έξοδος της αγοράς καλλυντικών από το lockdown

Πωλήσεις χωρίς δοκιμή στα καταστήματα, συρρίκνωση των εξαγωγών και πτώση της ζήτησης του καλοκαιριού λόγω της κακής τουριστικής σεζόν προκαλούν ισχυρές πιέσεις στη βιομηχανία και το εμπόριο καλλυντικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αναιμικό» restart στο λιανεμπόριο, ο τζίρος θυμίζει... καρδιογράφημα

Εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες σχεδιάζουν οι έμποροι για να προσελκύσουν τους διστακτικούς καταναλωτές. Καλύτερα πήγαν τις πρώτες ημέρες οι περιφερειακές αγορές και τα μικρότερα καταστήματα.