ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Υποτονική κίνηση στην αγορά, ελπίδες τόνωσης από το δώρο Πάσχα

Τα αυξημένα κόστη ενέργειας σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά, αναφέρει στο BD ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούνης.

Υποτονική παραμένει η κίνηση στην αγορά, με τους εκπροσώπους του εμπορίου να προσδοκούν τη βελτίωση της ζήτησης μέχρι το Μεγάλο Σάββατο, προκειμένου να κινηθούν τα ανοιξιάτικα εμπορεύματα. Ο κρύος και βροχερός καιρός που επικράτησε από την Κυριακή, οπότε και τα εμπορικά καταστήματα παρέμεναν ανοιχτά, έως και σήμερα δεν βοήθησε την κατάσταση, και πλέον οι έμποροι προσδοκούν σε αγορές της τελευταίας στιγμής, κι αφού θα έχει καταβληθεί το δώρο του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα. 

Όπως σημειώνει στο BD, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Σταύρος Καφούνης, τα αυξημένα κόστη ενέργειας που πλήττουν τους καταναλωτές, σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά και ενισχύουν την αβεβαιότητα για τους εμπόρους. Η ελπίδα ωστόσο παραμένει για την ανάκαμψη της αγοραστικής κίνησης και σε αγορές της επαρχίας, καθώς αναμένεται μαζική έξοδος από τα αστικά κέντρα την φετινή πασχαλινή περίοδο μετά από δύο έτη περιορισμών.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η τρέχουσα περίοδος είναι αρκετά κρίσιμη για το λιανεμπόριο, καθώς έχει προηγηθεί ένα πολύ απογοητευτικό διάστημα τον Μάρτιο, κατά το οποίο διαφορετικές κατηγορίες ειδών είδαν τον τζίρο τους να βυθίζεται μεταξύ 25% και 35%. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΣΑ, από την αρχή του έτους η κατάσταση είναι δύσκολη για το λιανεμπόριο, όπως προκύπτει και από τον δείκτη λιανικής που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία. Ο συγκεκριμένος δείκτης αναφέρεται στα στοιχεία πωλήσεων λιανικής χωρίς τους κλάδους τροφίμων, οχημάτων και καυσίμων, και κατέγραψε πτώση κατά 11,8% μόνο κατά τον περασμένο Ιανουάριο συγκριτικά με πέρσι, αναδεικνύοντας την δυσμενή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, μετά από δύο έτη πανδημίας. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι απογοητευτική ήταν η αγοραστική κίνηση και στο διάστημα των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, με τις εμπορικές επιχειρήσεις να εκτελούν ασκήσεις ισορροπίας μεταξύ της υποτονικής ζήτησης και της εκτόξευσης των κοστολογίων. Μόνη κατηγορία που δείχνει να κινείται σχετικά ενθαρρυντικά αυτήν την περίοδο είναι τα είδη που απευθύνονται στα παιδιά -παιχνίδια και παιδικά είδη- καθώς πρόκειται για ανελαστικές δαπάνες με έντονο συγκυριακό χαρακτήρα.

Εν κατακλείδι, οι καταναλωτές δείχνουν να έχουν κατηγοριοποιήσει τις αναγκαίες αγορές σε σχήμα πυραμίδας, με τις απολύτως αναγκαίες δαπάνες, όπως η ενέργεια και τα τρόφιμα να αποτελούν την βάση, και τα υπόλοιπα, μη αναγκαία είδη να κατανέμονται αναλόγως του διαθέσιμου εισοδήματος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ekptoseis, Sales, Discounts
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση τζίρου για 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας

Σχεδόν ένας στους δύο εμπόρους εκφράζει αισιοδοξία για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, ενώ προβληματισμό προκαλεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αλλά και διασύνδεση POS με την ΑΑΔΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διψήφια αύξηση τζίρου στο εμπόριο το δ' τρίμηνο, έπιασε τα 11 δισ. ευρώ

Ρεαλιστική κρίνεται από τους εμπόρους η αύξηση του φετινού τζίρου τελευταίου τριμήνου κατά 1 δισ. με ώθηση από την περίοδο των εορτών. Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζεται για την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου τη Δευτέρα.
Ekptoseis, Discounts, Sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπό πίεση η αγορά, κάμψη τζίρου για 1 στους 2 εμπόρους το φετινό καλοκαίρι

Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στην εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας ανέφεραν κάμψη τζίρου κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο συγκριτικά με πέρσι. Ο τουρισμός δεν έσωσε την παρτίδα.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τις τιμές οι έμποροι για να δώσουν ώθηση στη ζήτηση

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις ή αναβάλλουν τις αγορές τους. Οι έμποροι των μη βασικών αγαθών συγκρατούν τις τιμές και «ποντάρουν» στον τουρισμό.