ΓΔ: 893.05 -0.02% Τζίρος: 40.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:52:09 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Marinakis-Fragou-Economist
Φωτο: SOOC

Μαρινάκης - Φράγκου: Οι συνέπειες της ρωσικής εισβολής, στη ναυτιλία

Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp είπε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν μεγάλα μερίδια διεθνώς σε tankers και LNG κάτι που παρέχει ασφάλεια και σταθερότητα.

Οι συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 26ης συνάντησης στρογγυλής τραπέζης του Economist, στο Λαγονήσι.

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Partners, Αγγελική Φράγκου, είπε ότι πλέον τα κόστη και τα ναύλα των πλοίων θα είναι υψηλότερα καθώς οι ενεργειακές προμήθειες θα έρχονται από μακριά, επισημαίνοντας ότι οι πλοιoκτήτες ακολουθούν τους κανονισμούς και τις κυρώσεις αναφορικά με τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, ενώ εκτίμησε είναι πιο εύκολο να λύσεις την τροφική κρίση αφού θα μπορούν να εξευρεθούν πόροι από άλλες χώρες.

Σημείωσε επίσης ότι για να μπορέσει να επιτευχθεί η μετάβαση σε νέες πηγές ενέργειας, λόγω του πολέμου, θα απαιτηθούν μεγάλες επενδύσεις και αρκετός χρόνος.

Αναφορικά με την μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών είπε ότι υπάρχουν τα διαθέσιμα πλοία για να το πραγματοποιήσουν απλά θα πρέπει να βρεθεί λύση σε πολιτικό επίπεδο.

Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp, Ευάγγελος Μαρινάκης είπε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν μεγάλα μερίδια διεθνώς σε tankers και LNG κάτι που παρέχει ασφάλεια και σταθερότητα, αφού η μεταφορά ενέργειας μέσω των πλοίων δεν επιφέρει πολιτικά ρίσκα, ιδιαίτερα τώρα που επιχειρείται η απεξάρτηση από τις ρωσικές πηγές ενέργειας.

Προσέθεσε ότι είναι πολύ σημαντική μία ευρωπαϊκή χώρα όπως η Ελλάδα - μέλος του ΝΑΤΟ να έχει αυτή τη δύναμη σε τονάζ.

Σε άλλο σημείο επισήμανε ότι η ναυτιλία ως κλάδος δεν προσφέρει μόνο ασφάλεια κατά τη μεταφορά ενέργειας και άλλων προϊόντων αλλά είναι και περιβαλλοντικά φιλική.

Αναφορικά με τη μεταφορά σιτηρών με πλοία από την Ουκρανία είπε ότι αυτό θα εξαρτηθεί όταν θα επιλυθεί η ασφάλεια στα λιμάνια.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Ντάνιελ Φράνκλιν, executive and diplomatic editor του Economist. Προηγήθηκε παρέμβαση του Μάικ Πομπέο, πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου και το ελληνικό ναυτιλιακό λόμπι

Σύμφωνα με εκπομπή του γερμανικού τηλεοπτικού δικτύου ARD, η Κομισιόν άλλαξε σημαντικά τις διατυπώσεις των κυρώσεων στη Ρωσία μετά τις ισχυρές πιέσεις από το λόμπι των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διπλάσιες εισαγωγές ρωσικού ντίζελ που προωθείται σε τρίτες χώρες

Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων εισήγαγαν μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου κίνησης τον Απρίλιο. Το ντίζελ μεταφορτώθηκε, μέσω Καλαμάτας, σε άλλα τάνκερ για να καταλήξει σε Εμιράτα, Ινδία ή Κίνα.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρή πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της έως το 2030

Με την προϋπόθεση ότι σήμερα δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.