ΓΔ: 1368.13 -1.62% Τζίρος: 71.74 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:29:37 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 0,9% στο λιανεμπόριο τροφίμων το α' εξάμηνο - Στα ύψη οι τιμές

Λόγω της αύξησης των τιμών που σε κάποια είδη όπως το ελαιόλαδο φτάνει και το 22,7% έχουν μειωθεί οι όγκοι πωλήσεων που υποχωρούν κατά -2,7%.

Αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σ.σ. καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού) το πρώτο εξάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η εταιρεία.

Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέων διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ' αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το branded (επώνυμα) προϊόντα. Αυτό, σύμφωνα με την NielsenIQ, έχει οδηγήσει σε μια αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%. Επίσης, λιανέμποροι και προμηθευτές επίσης επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 9,8% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το οκτάμηνο, αύξηση των PL

Συγκεκριμένα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνεται 9,1% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, μειώνονται οι περιττές δαπάνες

Oι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων, που πωλούνται μέσα από τα super markets.
adonis georgiadis-anaptyxis-katastimata
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γεωργιάδης: Το «καλάθι του Άη Βασίλη» θα έχει πολλά πράγματα

Το «καλάθι του νοικοκυριού» λειτουργεί και όποιος το επιλέγει κερδίζει χρήματα, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, καθώς οι αλυσίδες έχουν μπει μεταξύ τους σε έναν υγιή ανταγωνισμό και δίνουν στον καταναλωτή σοβαρές εκπτώσεις.