ΓΔ: 893.23 1.65% Τζίρος: 80.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eshop, e-commerce, online agores, ilektroniko emporio
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση μεγεθών ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφηκε στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2022

Με βάση ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει προοπτικές ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης, να ανέλθουν συνολικά στις 30.000.

Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον «δεκαπενταύγουστο» και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ! Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο - Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021. Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.

Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year - ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.

Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων; Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους. Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τέλος της Ενισχυμένης Εποπτείας και η επόμενη ημέρα για την οικονομία

Μεγαλύτερη δημοσιονομική ευελιξία αποκτά η χώρα μετά την έξοδο από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας. Ωστόσο η παρακολούθηση της πορείας της εγχώριας οικονομίας από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς θα συνεχιστεί έως το 2059.
pwliseis, sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνική επιχειρηματική αποστολή στη Λατινική Αμερική τον Οκτώβριο

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα τροποποιήθηκε ώστε να επιτρέψει σε ενδιαφερόμενες εταιρίες τροφίμων να βρίσκονται έγκαιρα στην Εκθεση SIAL, ενώ την άνοιξη 2023 θα οργανωθεί νέα αποστολή στο Περού, στην Κολομβία και στο Μεξικό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αξιόλογη ανάκαμψη της κρουαζιέρας αναμένεται να υπάρξει από το ερχόμενο έτος

Σημειώνεται ότι το 2020 και το 2021 ήταν δύο χρονιές που ο κλάδος υπέστη σημαντικές απώλειες σε αριθμό επιβατών, λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας. Ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως το 2023 θα ανέλθει σε 26,5 εκατ. επιβάτες.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλειμματικό το ισοζύγιο αγροτικών προϊόντων το πρώτο πεντάμηνο του 2022

Οι αποστολές λαχανικών ήταν μειωμένες κατά 12,2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2021, ανερχόμενες σε 132.902 τόνους (151.419 τόνοι/2021), ενώ μειώθηκαν σε αξία μόνο κατά 2,4%, φτάνοντας τα 118,306.079 ευρώ (121.259.453/2021).
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπέρβαση στα φορολογικά έσοδα τον Ιούνιο, άνοιξε χώρος για μέτρα στήριξης

Στα 799 εκατ. ευρώ τα πρόσθετα έσοδα του Ιουνίου έναντι του στόχου. Μικρότερη η πραγματική υπέρβαση καθώς πληρώθηκε πρόωρα ο ΕΝΦΙΑ. Σχεδόν 1,5 δισ. χαμηλότερο από τον στόχο το πρωτογενές έλλειμμα του εξαμήνου.
syskeyes-energeiaki katanalosi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα-Καταναλωτές: «Ναι» στα επώνυμα προϊόντα αρκεί να είναι λογική η τιμή τους

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές δίνουν σημασία στην επωνυμία των προϊόντων σε περιβάλλον HORECA. Έρευνα καταναλωτών για τις μάρκες στην ελληνική αγορά, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ.