ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
traino-sididromos-erga
Φώτο: Shutterstock

Στις 24 Νοεμβρίου υπογράφεται η σύμβαση για το σιδηροδρομικό έργο Αίγιο - Ρίο

Προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο και η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και 'Αγιος Βασίλειος.

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σιδηροδρομικό έργο της ΕΡΓΟΣΕ Αίγιο-Ρίο. Στις 24 Νοεμβρίου μπαίνουν οι υπογραφές για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο, το οποίο και αναμένεται μέχρι το τέλος του 2025 να φέρει στην Πάτρα το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο. Πρόκειται για το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από το Αίγιο μέχρι το Ρίο.  Ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, το οποίο έχει αναλάβει και το έργο ηλεκτροκίνησης στο προηγούμενο τμήμα, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Με το ηλεκτροκίνητο τρένο η απόσταση στον άξονα Αθήνα-Κιάτο-Ρίο θα διανύεται σε λιγότερο από δύο ώρες με ένα intercity express. Πλέον το μόνο έργο που απομένει για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή Αθήνα-Πάτρα είναι το τελευταίο αστικό τμήμα από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμάνι Πάτρας.

Ποιοι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα κατασκευαστούν

Με το νέο αυτό έργο θα κατασκευαστούν εξ` αρχής νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις. Συγκριμένα προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο και η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και 'Αγιος Βασίλειος. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 174,97 εκατ. ευρώ. Το ανάδοχο σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 8,29%. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2021 και στις 10 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και αυτό σημαίνει πως έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2025. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται αρχικά από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τι περιλαμβάνεται στο έργο

  • Κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750.
  • Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων και 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών, δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.
  • Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C 'Αγ. Βασιλείου.
  • Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
  • Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
  • Eπαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή», «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» που κατασκευάζονται στο πλαίσιο του παρόντος έργου.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Καραμανλής: Το 2028 η σύνδεση του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μέχρι σήμερα απαιτούνταν 16 χρόνια για την ολοκλήρωση ενός σιδηροδρομικού έργου και υπογράμμισε ότι η σύνδεση με το δίκτυο θα αναδείξει τα λιμάνια της Β. Ελλάδας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας

Η συνολική αναδιάρθρωση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της διοικητικής λειτουργίας του Οργανισμού και εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Eleni_Vrettoy
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βρεττού (Attica Bank): Σχέση πίστης η τραπεζική σχέση με τους πελάτες

Εστιάζοντας στους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον και ανάγκες χρηματοδότησης και στήριξης, η κυρία Βρεττού έκανε ξεχωριστή αναφορά στον τουρισμό και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Ανάγκη δημιουργίας ενός δεύτερου συστήματος μεταφοράς

Αναφορικά με τις διεθνείς διασυνδέσεις, ο κ. Μανουσάκης τόνισε ότι είναι έργα που θα βοηθήσουν την Ελλάδα να εξάγει προς μεγάλα κέντρα κατανάλωσης εκτός συνόρων την περίσσεια της πράσινης ενέργειας.