ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
london subway greek poster

Στον τουρισμό υγείας ποντάρει η Ελλάδα, μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης

Δέλεαρ για επισκέπτες ο συνδυασμός ιατρικών υπηρεσιών και διακοπών, αλλά προς το παρόν η χώρα δεν έχει αναπτύξει τον τουρισμό υγείας σύμφωνα με τις δυνατότητές της. Η συμφωνία Enterprise Greece με Elitour και η νέα βίζα υγείας.

Στο σταθμό Waterloo στο μετρό του Λονδίνου, ο κόσμος περνάει βιαστικά από τις πλατφόρμες. Στους γκρίζους τοίχους του σταθμού οι διαφημίσεις προωθούν τις τραπεζικές υπηρεσίες και τις εταιρείες ενέργειας, καθώς μπαίνει ο χειμώνας εν μέσω ανησυχιών για το πώς θα ζεσταίνονται τα σπίτια φέτος. Σε ένα σημείο, όμως, ο ήλιος ακόμα λάμπει και τα γαλάζια νερά του Αιγαίου δελεάζουν τους επιβάτες. Με φόντο μια χαρακτηριστική εικόνα εκκλησίας στη Σαντορίνη, η αφίσα ενημερώνει ότι το κόστος των οφθαλμολογικών υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι μικρότερο από το 50% του ποσού που απαιτείται για αντίστοιχη επέμβαση στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρεται και η ευκαιρία για διακοπές στην χώρα.

Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Δύσης, πολλοί Βρετανοί είναι απογοητευμένοι από το εθνικό σύστημα υγείας και στρέφονται σε γιατρούς του εξωτερικού ώστε να λύσουν το πρόβλημα τους. Ωστόσο, παρά τις χαμηλές τιμές που προσφέρει η Ελλάδα, η χώρα είναι χαμηλά στην προτεραιότητα των Βρετανών. Ο Κώστας Πετρόπουλος, CEO και ιδρυτής της Eyecare Travel, της εταιρείας που τοποθέτησε την διαφήμιση και συνεργάζεται με γιατρούς στην Αθήνα, τονίζει ότι ο τουρισμός υγείας στην Ελλάδα είναι από τις λιγότερο ανεπτυγμένες αντίστοιχες αγορές της Ευρώπης. «Δεν είμαστε πολύ γνωστοί για τις υπηρεσίες υγείας, ενώ άλλες χώρες, όπως η Τουρκία και η Τσεχία, έχουν επενδύσει σημαντικά στην προώθηση ιατρικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας σε ένα ευρύ φάσμα ιατρικών ειδικοτήτων», υπογραμμίζει ο ίδιος σε δηλώσεις του στο Business Daily.

Ο τουρισμός υγείας θεωρείται ως κρίσιμος ανερχόμενος τομέας που θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του ευρύτερου κλάδου. Η πλαστική χειρουργική, η αισθητική δερματολογία και η οφθαλμολογία συγκαταλέγονται ανάμεσα στις δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως επίσης και η τεχνητή γονιμοποίηση, η καρδιολογία και η οδοντιατρική. Με τζίρο διεθνώς που αναμένεται να ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια την επόμενη πενταετία, ο τουρισμός υγείας αποφέρει ισχυρά κέρδη και επεκτείνει την σεζόν στους 12 μήνες. Η Νότια Κορέα, το Μεξικό, η Ταϊλάνδη και η Τουρκία ανήκουν στους κορυφαίους προορισμούς. Στοιχεία της διαΝΕΟσις προ πανδημίας δείχνουν ότι σε ετήσια βάση η Ταϊλάνδη προσελκύει 1,2 εκατ. ασθενείς, το Μεξικό 1 εκατ., οι ΗΠΑ 800.000, η Σιγκαπούρη 600.000 και η Ινδία 400.000, ενώ η Τουρκία ξεπέρασε τους 600.000 ασθενείς/τουρίστες. Η Ελλάδα προσελκύει περίπου 85.000 ασθενείς/τουρίστες ετησίως. Η ειδίκευση παίζει μεγάλο ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Την Κωνσταντινούπολη επισκέπτονται εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι κάθε χρόνο καθώς έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο κέντρο μεταμόσχευσης μαλλιών, ενώ στην Πράγα λειτουργούν πάνω από 30 κλινικές που προσφέρουν θεραπεία εξωσωματικής γονιμοποίησης. Στην αγορά του IVF και η Ελλάδα έχει καλή απόδοση και αυτό εν μέρει οφείλεται στο νομικό πλαίσιο της χώρας που θεωρείται απλό και φιλικό απέναντι στον χρήστη. Εντούτοις, χρειάζεται πολλή προσπάθεια ακόμα ώστε να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, η Ελλάδα ευελπιστεί να κερδίσει από την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας 13,6 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ και 173.000 νέες θέσεις εργασίας σε διάστημα 5 ετών.

Στην αρχή της χρονιάς, υπεγράφη μια νέα στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στην Enterprise Greece και την Elitour, της οποίας πρόεδρος είναι ο κ. Πατούλης, με στόχο την προώθηση της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού στον τομέα του τουρισμού υγείας και την προσέλκυση επενδύσεων. «Ο τουρισμός υγείας θα πρέπει να γίνει ο πρώτος πυλώνας ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού στη μετά COVID εποχή. H Ελλάδα, πρέπει να ανήκει στις πρώτες χώρες που οι διεθνείς τουρίστες υγείας θα επιλέξουν για τις θεραπείες τους μόλις παρέλθει η κρίση της πανδημίας», τόνισε ο κ. Πατούλης. Στο Λονδίνο, ο κ. Πετρόπουλος εξηγεί ότι, όταν ξεκίνησε η εταιρεία του να λειτουργεί πριν από 18 μήνες, υπήρξε μια θετική ανταπόκριση από ασθενείς παρά τις δυσκολίες της πανδημίας. Όμως, το ενδιαφέρον πολλές φορές περιορίζεται σε αυτούς που έχουν ήδη ζήσει μια θετική εμπειρία στην χώρα. Παρόλα αυτά, υπάρχει περιθώριο για ανάπτυξη. «Ευελπιστώ να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε στον χώρο της οφθαλμολογίας και μετά να επεκταθούμε σε άλλες ιατρικές ειδικότητες, όπως η οδοντιατρική», προσθέτει ο ίδιος.

Η καινοτομία παίζει κρίσιμο ρόλο στην ανάδειξη του κλάδου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει μια νέα πρωτοβουλία που ανακοινώθηκε από  την κυβέρνηση πριν από λίγες ημέρες.Ακολουθώντας τα βήματα της ειδικής βίζας για τους ψηφιακούς νομάδες, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ανήγγειλε σε συνέδριο ότι πρόκειται να δοθεί άδεια παραμονής στη χώρα για αυτούς που την επισκέπτονται ώστε να επωφεληθούν από τις ιατρικές υπηρεσίες που παρέχει. «Δεν σταματάμε σε καμία περίπτωση να υιοθετούμε νέους τρόπους, μέσα από τους οποίους ξένοι μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα μας», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, τονίζοντας ακόμη ότι, «το νέο και πολύ ιδιαίτερο προϊόν μας θα είναι η ιατρική βίζα, ώστε να μπορέσουμε να φέρουμε στη χώρα μας ανθρώπους που χρήζουν ιατρικών υπηρεσιών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Yposkafa-Xenodoxia-Hotel-Sheltered Villas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βίλες και ξενοδοχεία κάτω από τη γη: Γιατί κερδίζουν έδαφος τα υπόσκαφα

Πώς οι δυνατότητες που προσφέρει πλέον η νομοθεσία για υπόσκαφες κατασκευές μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα, ποιοι είναι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον από τις καταχρήσεις δόμησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς έγιναν «βαρίδια» για τον τουρισμό η Μύκονος και η Σαντορίνη

Μειωμένες κρατήσεις καταγράφονται και φέτος για τα δύο νησιά, μετά τη μείωση επισκεπτών κατά 5,2% για τη Μύκονο και 8,7% για τη Σαντορίνη. Κύρια προβλήματα οι ελλιπείς υποδομές και η πολυκοσμία.
Ρόδος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει τον τουρισμό η κλιματική αλλαγή, διευρύνεται η τουριστική σεζόν

Για να αποφύγουν τους καύσωνες, όλο και περισσότεροι ξένοι επισκέπτες προγραμματίζουν διακοπές εκτός θερινής περιόδου. Διακοπές όλο τον χρόνο στις χώρες της Μεσογείου άρχισε να προσφέρει η TUI.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πληθωρισμός και τιμές κατοικιών παίρνουν ώθηση από τον τουρισμό

Η ζήτηση για τις υπηρεσίες που συνδέονται με τη φιλοξενία πυροδοτεί πληθωριστικές πιέσεις σε τομείς κρίσιμους για τα νοικοκυριά. Τα δισεκατομμύρια του τουρισμού ανεβάζουν και τις τιμές των κατοικιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλήγμα στη διεθνή εικόνα του τουρισμού από τις φυσικές καταστροφές

Ο δείκτης κλίματος για τον ελληνικό τουρισμό επιβεβαιώνει ότι πυρκαγιές και πλημμύρες έχουν επηρεάσει τους ξένους. Κερδίζει έδαφος ο βιώσιμος τουρισμός, επιδεινώθηκε η εικόνα των Κυκλάδων.