ΓΔ: 1425.48 0.87% Τζίρος: 80.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:52:06 DATA
Endysi, Rouxa, Lianiki
Πηγή: Unsplash

Άνοδος 20% για τις εξαγωγές ελληνικών ρούχων, ανήλθαν στα 852 εκατ.

Οι εγχώριες λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, κατέγραψαν άνοδο 23,9% στο εννεάμηνο φέτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος και ανήλθαν σε 1,85 δισ. ευρώ, με την μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται το πρώτο τρίμηνο.

Θετική καταγράφεται η πορεία του κλάδου της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στο εννεάμηνο φέτος στη χώρα μας, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, αν και τόσο οι λιανικές πωλήσεις, όσο και οι εξαγωγές, εμφανίζουν σημάδια κάμψης μετά το καλοκαίρι. Η κάμψη αυτή, όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), αποδίδεται στον πληθωρισμό που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση ειδών μόδας σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Ειδικότερα, οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας στο εννεάμηνο φέτος, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, «έτρεξαν» με θετικό ρυθμό της τάξης του 17,4% και ανήλθαν σε 1,65 δισ. ευρώ από 1,4 δισ. ευρώ. Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν άνοδο 20% και ανήλθαν σε 852 εκατ. ευρώ, και αυτές της κλωστοϋφαντουργίας παρουσίασαν αύξηση 29%, στα 431 εκατ. ευρώ. Μικρή αύξηση κατά 1,2% εμφάνισαν στο προαναφερόμενο διάστημα οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού και ανήλθαν σε 360 εκατ. ευρώ.

Οι εγχώριες λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, κατέγραψαν άνοδο 23,9% στο εννεάμηνο φέτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος και ανήλθαν σε 1,85 δισ. ευρώ και όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕΕ στην ανακοίνωσή του, η σημαντική τους αύξηση κατά 54% στο πρώτο τρίμηνο φέτος, σε σχέση με αυτό του 2021, είναι συνέπεια του ότι πέρυσι τα καταστήματα για μεγάλο διάστημα ήταν κλειστά. Συγκρίνοντας δε, το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με αυτό το 2021, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων παρουσιάζει θετική ποσοστιαία μεταβολή κατά 23,2% και διαμορφώνεται στο +6,7% στο τρίτο τρίμηνο.

Ο δε δείκτης παραγωγής, σύμφωνα με τον σύνδεσμο, στην ένδυση εμφάνισε αύξηση 16,1%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία υποχώρησε ελαφρά σε ποσοστό 0,7%. Μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας, με τις πρώτες να παρουσιάζουν ποσοστιαία μεταβολή κατά 36,5% και τις δεύτερες να εμφανίζουν άνοδο κατά 36,7%. Συνολικά διαμορφώθηκαν στα 2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο φέτος, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

rouxa, emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν 8,8% οι πωλήσεις ενδυμάτων το 2022 σε σχέση με το 2019

Σε αξία οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2022 ξεπέρασαν τα 3,1 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, των υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 500 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών ειδών σε 385 εκατ. ευρώ.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 0,9% σημείωσαν οι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου τον Νοέμβριο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ την μεγαλύτερη άνοδο τζίρου σημείωσαν τα βιβλία και χαρτικά είδη που ενισχύθηκε κατά 22% ενώ στα ηλεκτρικά είδη η αύξηση ήταν στο 7%. Αύξηση 0,7% του εποχικά διορθωμένου γενικού δείκτη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έως 100 ευρώ θα φτάσουν οι αγορές για μόδα στη φετινή Black Friday

Μόλις ένας στους τέσσερις καταναλωτές προβληματίζονται για το αν θα πραγματοποιήσουν αγορές. Το 72% των Ελλήνων αναμένεται να αποφύγει τα φυσικά καταστήματα κατά την διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων.