ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φορολογικός έλεγχος έγγραφων

Δέσμευση καταθέσεων έως και για 18 μήνες: Πώς γίνεται και ποιους αφορά

Οι ελεγχόμενοι για φοροδιαφυγή και οικονομικά εγκλήματα θα βρίσκονται αντιμέτωποι με δέσμευση κινητής και ακίνητης περιουσίας, ακόμη και θυρίδων ή σκαφών και αεροσκαφών, για περίοδο 9 + 9 μηνών.

Δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, θυρίδων, ακινήτων και λοιπόν περιουσιακών στοιχείων έως και για 18 μήνες για όσους ελέγχονται από τους οικονομικούς εισαγγελείς ως ύποπτοι για φοροδιαφυγή, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και οικονομικά εγκλήματα προβλέπει εγκύκλιος της ΑΑΔΕ η οποία εξειδικεύει τις κυρώσεις που ισχύουν αναδρομικά από τις 18 Νοεμβρίου 2022.

Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο, όταν οι οικονομικοί εισαγγελείς και οι εισαγγελείς κατά της διαφθοράς διενεργούν προκαταρκτική εξέταση για τη διακρίβωση τέλεσης εγκλημάτων της αρμοδιότητάς τους, έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, περιεχομένου τραπεζικών θυρίδων και περιουσιακών στοιχείων (κινητών, όπως οι μετοχές, καθώς και ακινήτων), για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, για χρονικό διάστημα μέχρι εννέα μηνών.

Το διάστημα αυτό, μπορεί να παρατείνεται με βούλευμα του συμβουλίου εφετών, εάν έχει εκδοθεί απόφαση από εισαγγελέα οικονομικού εγκλήματος ή τον αναπληρωτή του, ή του συμβουλίου πλημμελειοδικών, εάν η διάταξη έχει εκδοθεί από επίκουρο εισαγγελέα οικονομικού εγκλήματος, κατ’ ανώτατο όριο για άλλους εννέα (9) μήνες, λόγω μη ολοκλήρωσης της προκαταρκτικής εξέτασης.

Σε κάθε περίπτωση οι εισαγγελικές αρχές και οι υπηρεσίες που συνδράμουν οφείλουν να ολοκληρώσουν τον έλεγχο της υπόθεσης εντός των 18 μηνών, διαφορετικά οι λογαριασμοί, οι θυρίδες και τα ακίνητα των κατηγορούμενων, αποδεσμεύονται, ανεξάρτητα από την πορεία της υπόθεσης.

Η απόφαση δέσμευσης γίνεται χωρίς προηγούμενη κλήση του κατηγορούμενου και δεν είναι απαραίτητο να αναφέρει συγκεκριμένο λογαριασμό, τίτλο, χρηματοπιστωτικό προϊόν, θυρίδα, κινητό ή ακίνητο περιουσιακό στοιχείο. Η δέσμευση ισχύει από τη χρονική στιγμή της γνωστοποίησης της απόφασης στον οργανισμό ή την υπηρεσία προς την οποία απευθύνεται (τράπεζα κ.λ.π.) Η  γνωστοποίηση γίνεται με φαξ ή με ηλεκτρονική αλληλογραφία, στην Τράπεζα της Ελλάδος και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, οι οποίες οφείλουν να ενημερώνουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Σε περίπτωση δέσμευσης ακινήτου, πλοίου ή αεροσκάφους, η δέσμευση επιδίδεται στον αρμόδιο υποθηκοφύλακα ή προϊστάμενο του κτηματολογικού γραφείου ή στον λιμενάρχη ή στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Με τον ίδιο τρόπο, η απόφαση γνωστοποιείται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία μπορεί να λαμβάνει όλα τα μέτρα διασφάλισης. Η απόφαση για την παράταση του χρόνου δέσμευσης των περιουσιακών στοιχείων, επιδίδεται εντός προθεσμίας είκοσι ημερών στον κατηγορούμενο, ο οποίος μπορεί να προσφύγει με αίτησή του, προς το συμβούλιο εφετών ή το συμβούλιο πλημμελειοδικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.