ΓΔ: 1033.44 0.37% Τζίρος: 106.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Ικανοποιημένοι οι καταναλωτές από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα μέτρα για το καλάθι του νοικοκυριού, ενώ το 48% κρίνει πως τα μέτρα κινούνται προς την λανθασμένη κατεύθυνση.

Πάνω από τους μισούς καταναλωτές αξιολογούν προς τη σωστή κατεύθυνση τα μέτρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» αν και οι περισσότεροι από αυτούς, κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα μέτρα. Αυτό προκύπτει από την νέα μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε η Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, προκειμένου να υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα για την κατάσταση στην αγορά.

Για τα ευρήματα της έρευνας ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «H έρευνα αυτή μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αντίληψη της κατάστασης στην αγορά και να συμβάλει στην υιοθέτηση των κατάλληλων μέτρων προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα. Υπάρχουν ενδιαφέροντα ευρήματα, όπως η αλλαγή του δείκτη αισιοδοξίας/απαισιοδοξίας και η στάση των ερωτηθέντων απέναντι στο καλάθι του νοικοκυριού αλλά, φαίνεται ότι το κόστος της ενέργειας συνεχίζει και απασχολεί σε σημαντικό ποσοστό τους ερωτηθέντες. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να ξαναδεί η Πολιτεία τα μέτρα στήριξης και ίσως να πρέπει να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μίγμα πολιτικής.

Πάντως, σε πιο υψηλή θέση σε σχέση με προηγούμενη έρευνα είναι και ο προβληματισμός που εκφράζουν για την απόκτηση βασικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα».

Από την έρευνα στον γενικό πληθυσμό (επαγγελματιών, επιχειρηματιών, καταναλωτών κ.λπ.) της περιφέρειας Αττικής, προκύπτουν τα εξής:

Το 51% των συμμετεχόντων βρίσκουν τα μέτρα και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την στήριξη των καταναλωτών από τις ανατιμήσεις, προς τη σωστή κατεύθυνση αν και οι περισσότεροι από αυτούς κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα. Το 48% αντίθετα, κρίνει ότι κινούνται προς λανθασμένη κατεύθυνση. Καλύτερη είναι η εικόνα ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες (55% έναντι 44%).

Ακόμα περισσότεροι, πάνω από τους μισούς (54%), αξιολογούν προς τη σωστή κατεύθυνση και τα μέτρα για το «καλάθι του νοικοκυριού»! Και εδώ οι περισσότεροι από αυτούς, κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα μέτρα - κάτι που ήδη επιδιώκεται. Το 44% τα βρίσκει προς λανθασμένη κατεύθυνση.

Βελτιωμένη εικόνα (σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα του Ιουνίου) αποτυπώνεται στον δείκτη αισιοδοξίας / απαισιοδοξίας για την ελληνική οικονομία, στο σύνολο των κατοίκων της Αττικής. Στο ερώτημα πως αντιμετωπίζουν την πορεία της, τους επόμενους μήνες, απαντούν 36% αισιόδοξα (από 31%) και 63% απαισιόδοξα (από 68%). Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα ανάμεσα στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες, όπου το 42% (από 26%) απαντά αισιόδοξα και το 58% (από 72%) απαισιόδοξα.

Περίπου αντίστοιχη εικόνα (με αυτήν της προηγούμενης έρευνας) παρουσιάζει ο ιδιωτικός τομέας (υπάλληλοι και αυτοαπασχολούμενοι) στον δείκτη ανησυχίας για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της εργασίας τους, τους επόμενους έξι μήνες: 49% ανησυχούν (από 48%) - 44% δεν ανησυχούν (από 42%). Στους αυτοαπασχολούμενους (αν και εξακολουθούν να ανησυχούν περισσότερο από τους εργαζόμενους) αξιόλογα βελτιωμένη είναι η εικόνα: 54% ανησυχούν (από 60%) - 38% δεν ανησυχούν (από 29%).

Το άνοιγμα των καταστημάτων και κάποιες Κυριακές του χρόνου, αξιολογείται αρνητικά από το 41%. Οι υπόλοιποι το αξιολογούν θετικά (27%) ή ουδέτερα (25%). Το 25% δηλώνει ότι αυξάνει τις αγορές τους, και το 34% παραδέχεται ότι τις διευκολύνει. Ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά θετικών απαντήσεων καταγράφεται σε κάποιες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. επιχειρηματίες / επαγγελματίες).

Σημαντική αποδοχή καταγράφουν τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» (τα προϊόντα δηλαδή που έχουν σαν μάρκα το όνομα του σούπερ μάρκετ από όπου πωλούνται). Σχεδόν επτά στους δέκα (67%) απαντούν ότι τα καταναλώνουν ή σκοπεύουν να τα καταναλώσουν, έναντι 23% που απαντούν αρνητικά.

Η ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση - από τους μισούς συμμετέχοντες) και τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, super market - από τέσσερις στους δέκα) είναι οι κατηγορίες εξόδων που προβληματίζουν σήμερα περισσότερο (με τις υπόλοιπες να καταγράφουν μονοψήφια ποσοστά) τα ελληνικά νοικοκυριά. Καταγράφεται πάντως (σε σύγκριση με την έρευνα του Ιουνίου) μείωση του προβληματισμού για την ενέργεια (50% από 57%) και αύξηση για τα βασικά αγαθά (37% από 30%).

Η ενέργεια και -σχεδόν ισόποσα- τα καταναλωτικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές) εξακολουθούν να είναι οι δύο κατηγορίες εξόδων που έχουν κυρίως περιορίσει, οι καταναλωτές (27% και 26% αντίστοιχα). Κοντά τους ως ποσοστό καταγράφονται και τα βασικά αγαθά (21%). Περίπου αντίστοιχη εικόνα αντικρίζουμε και στις απαντήσεις των επαγγελματιών / επιχειρηματιών.

Βρισκόμαστε ήδη στον χειμώνα και ο τρόπος θέρμανσης είναι από τα βασικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες. Περισσότεροι (36%) θα χρησιμοποιήσουν κυρίως το πετρέλαιο, με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από ότι το φυσικό αέριο (20%). Ακολουθούν με 16% τα κλιματιστικά/αντλίες θερμότητας, ενώ πιο χαμηλά συναντάμε άλλους τρόπους. Οι οκτώ στους δέκα δεν θα αλλάξουν τρόπο θέρμανσης φέτος.

Σημαντική αποδοχή καταγράφουν τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» (τα προϊόντα δηλαδή που έχουν σαν μάρκα το όνομα του σούπερ μάρκετ από όπου πωλούνται). Σχεδόν επτά στους δέκα (67%) απαντούν ότι τα καταναλώνουν ή σκοπεύουν να τα καταναλώσουν, έναντι 23% που απαντούν αρνητικά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 0,9% σημείωσαν οι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου τον Νοέμβριο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ την μεγαλύτερη άνοδο τζίρου σημείωσαν τα βιβλία και χαρτικά είδη που ενισχύθηκε κατά 22% ενώ στα ηλεκτρικά είδη η αύξηση ήταν στο 7%. Αύξηση 0,7% του εποχικά διορθωμένου γενικού δείκτη.
xrimata, euro, money, cash
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και τις αγορές τους οι Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, το 66,5% των καταναλωτών δηλώνουν απαισιόδοξοι για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση και το 53% δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του λόγω της ακρίβειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεπέρασαν τα 10 δισ. ευρώ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021

Για πέμπτη χρονιά οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, έχοντας ενισχυθεί πάνω από 31% την τελευταία τετραετία. Περίπου το 40% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ είναι της Σκλαβενίτης.
beer
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ICAP: Προβλέπεται αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης μπύρας το 2022 – 2023

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Χημείου του Κράτους, τη διετία 2019 – 2020 η παραγωγή μπίρας συρρικνώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 15%, ενώ το 2018 διαμορφώθηκε στα υψηλότερα επίπεδα της περιόδου 2015 – 2020.