ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φωτο: Shutterstock

Ποιοι καλούνται από την εφορία για πρόσθετους φόρους και πρόστιμα

Φορολογούμενοι και επιχειρήσεις λαμβάνουν μαζικά μηνύματα για την πληρωμή φόρων και προστίμων, ώστε να αποφευχθεί η παραγραφή υποθέσεων στο τέλος του έτους. Θα έχουν δικαίωμα αμφισβήτησης των χρεώσεων εντός 30 ημερών.

Κλήσεις σε χιλιάδες φορολογούμενους μέσω μηνυμάτων στον προσωπικό τους λογαριασμό στο taxisnet για πληρωμή προστίμων και πρόσθετων φόρων για μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων καθώς και για παραβάσεις του παρελθόντος που διαπιστώθηκαν μετά από έλεγχο στέλνει η ΑΑΔΕ.

Τα ραβασάκια αφορούν εργαζόμενους και συνταξιούχους που δεν δήλωσαν αναδρομικά και αποδοχές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις που υπέβαλαν εκπρόθεσμα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών, ιδιοκτήτες ακινήτων που απέκρυψαν εισοδήματα καθώς και υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, φορολογίας ακινήτων και άλλων φορολογικών αντικειμένων της τελευταίας 15ετίας οι οποίες παραγράφονται στο τέλος του έτους.   

Ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει ανεβάσει ταχύτητες προχωρώντας στην έκδοση και την κοινοποίηση των πράξεων επιβολής προστίμου και οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου για παλαιές παραβάσεις προκειμένου να περιοριστεί ο αριθμός των υποθέσεων που μπαίνουν στο αρχείο στο τέλος Δεκεμβρίου.

Τα σημειώματα με την επιβολή των προστίμων και των φόρων θα πρέπει να έχουν φθάσει στους φορολογούμενους πριν την εκπνοή του 2022, καθώς σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του ΣτΕ το Δημόσιο χάνει το δικαίωμα επιβολής φόρων και προστίμων σε περίπτωση που εντός του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία χρονικού διαστήματος για την παραγραφή δεν κοινοποιήσει στο φορολογούμενο τη καταλογιστική πράξη.

Τα σημειώματα με τους αναδρομικούς φόρους αφορούν:  

  • Υποθέσεις φορολογουμένων που δεν δήλωσαν ή δήλωσαν ανακριβώς αναδρομικά ποσά αποδοχών τα οποία εισέπραξαν μέσα στο 2016 για παλαιότερα έτη.
  • Υποθέσεις επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών που δήλωσαν ανακριβή στοιχεία για τα ακαθάριστα έσοδα ή τις δαπάνες κατά τη διαχειριστική περίοδο του 2016 ή υπέβαλαν εκπρόθεσμα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών τις γνωστές ΜΥΦ.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος για τη χρήση του 2013 για τις οποίες υποβλήθηκαν αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις εντός του 2019.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ για τη χρήση του έτους 2011  μετά τη λήξη της κανονικής 5ετούς περιόδου παραγραφής, για τις οποίες περιήλθαν σε γνώση των αρμοδίων φορολογικών αρχών συμπληρωματικά στοιχεία για απόκρυψη φορολογητέας ύλης.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν τη χρήση του έτους 2006, για τις οποίες δεν υποβλήθηκε δήλωση φορολογίας εισοδήματος ή υποβλήθηκε εκπρόθεσμη αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Για τις υποθέσεις αυτές η προθεσμία παραγραφής είναι 15ετής. Αυτό σημαίνει ότι οι ελεγκτικές αρχές έχουν δικαίωμα να διενεργήσουν ελέγχους και να επιβάλουν πρόστιμα και προσαυξήσεις, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022 για τις υποθέσεις του φορολογικού έτους 2006.

Επισημαίνεται ότι φορολογούμενοι που έχουν ήδη λάβει σημειώματα με πρόστιμα καλούνται να τα πληρώσουν εντός 30 ημερών. Σε περίπτωση που αμφισβητούν την καταλογιστική πράξη έχουν τη δυνατότητα εντός 30 ημερών να ασκήσουν ενδικοφανή προσφυγή με αίτημα επανεξέτασης της υπόθεσης αλλά δεν μπορούν να προσφύγουν απευθείας στα δικαστήρια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.