ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shuuterstock

Ποιοι είναι οι έξι που κατέθεσαν πρόταση για τη Μαρίνα Αργοστολίου

Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται σε τουλάχιστον 35 έτη, ενώ δύναται να θεσπιστεί δικαίωμα προαίρεσης του Ταμείου για την περαιτέρω παράταση της διάρκειας παραχώρησης για επιπλέον 10 έτη, κατά το μέγιστο.

Στους έξι ανέρχονται οι ενδιαφερόμενοι που υπέβαλαν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένος (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας Αργοστολίου, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):

  • Α1 ΓΙΩΤ ΤΡΕΙΝΤ ΚΟΝΣΟΡΤΙΟΥΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΕΒΕ.
  • D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.
  • LAMDA MARINAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ
  • Noam Cohen
  • ΤΕΚΑΛ Α.Ε.

Μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β΄ φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται σε τουλάχιστον 35 έτη, ενώ δύναται να θεσπιστεί δικαίωμα προαίρεσης του Ταμείου για την περαιτέρω παράταση της διάρκειας παραχώρησης για επιπλέον 10 έτη, κατά το μέγιστο.

Η Μαρίνα Αργοστολίου βρίσκεται στον όρμο του Αργοστολίου, στις νοτιοδυτικές ακτές της Κεφαλονιάς. Απέχει περίπου 11 χιλιόμετρα από τον Διεθνή αερολιμένα Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου». Η δυναμικότητά της εκτιμάται σε 174 θέσεις με τη χερσαία δυναμικότητα της μαρίνας να ανέρχεται σε περίπου 110 σκάφη.

Στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την εταιρεία «KANTOR ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.» ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο, τη δικηγορική εταιρία «LEXPARTNERS Σφηκάκης & Συνεργάτες Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικό σύμβουλο και τις εταιρείες «ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.» και «ΑΔΚ - ΑΡΩΝΗΣ - ΔΡΕΤΤΑΣ - ΚΑΡΛΑΥΤΗΣ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.», ως τεχνικούς συμβούλους.

Το προφίλ των ενδιαφερομένων

Η LAMDA MARINAS INVESTMENTS S.M.S.A., θυγατρική της Lamda Development η οποία είναι εισηγμένη στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών είναι, επίσης, εταιρεία συμμετοχών που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη, επένδυση και διαχείριση ακινήτων. Αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο ανάπτυξης ακινήτων στην Ελλάδα και κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των εμπορικών κέντρων, με επιτυχημένη διαφοροποίηση στους τομείς των γραφείων και των κατοικιών.

Επί του παρόντος, το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της περιλαμβάνει:

  • την έκταση του πρώην Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών στο Ελληνικό και του παράκτιου μετώπου
  • το The Mall Athens, το πρώτο και μεγαλύτερο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο στην Ελλάδα,
  • το Golden Hall, διεθνούς φήμης εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο, στο οποίο βρίσκεται το νέο Ολυμπιακό Μουσείο της Αθήνας και ο πολυχώρος οικογενειακής αναψυχής XPLORE
  • το Mediterranean Cosmos, το μεγαλύτερο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο στη Βόρεια Ελλάδα,
  • τις Μαρίνες σε Φλοίσβο και Ελληνικό,
  • κτίρια γραφείων και
  • καινοτόμα συγκροτήματα κατοικιών

Η ΤΕΚΑΛ Α.Ε. είναι ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται και εξειδικεύεται στους τομείς της πολιτικής μηχανικής, της μηχανικής, της κατασκευής κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και στην παροχή υπηρεσιών σε ολόκληρη την χώρα. Ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 1990, ενώ οι επιχειρηματικές τις δραστηριότητες χρονολογούνται από το 1980.

Εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες παραδίδει έργα βασιζόμενη στην εφαρμογή καινοτόμων επιχειρηματικών πρακτικών. Με το εξειδικευμένο προσωπικό της και τις διεθνείς της συνεργασίες, αναλαμβάνει έργα με ιδιαίτερες τεχνικές και ποιοτικές απαιτήσεις. Η τεχνογνωσία της σε λιμενικά και εξειδικευμένα κατασκευαστικά έργα συμβάλλει στην κατασκευή υποδομών για όλη την χώρα.

H εταιρεία αποτελεί μία σύγχρονη μονάδα τεχνογνωσίας στη μελέτη και την κατασκευή δημόσιων και ιδιωτικών έργων, ενισχύοντας παράλληλα την παραγωγική της ικανότητα και τη θέση που κατέχει στην τοπική αγορά. Τέλος, η ΤΕΚΑΛ Α.Ε. επεκτείνει πλέον τις δραστηριότητές της στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νότιας Ευρώπης

Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ δραστηριοποιείται σε μεγάλα έργα παραχωρήσεων στην Ελλάδα, έχοντας αναλάβει σχετικές συμβάσεις από τη δεκαετία του 1990 και καλύπτοντας όλο το φάσμα δραστηριοτήτων παραχώρησης, όπως χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία.

Διαθέτοντας πλειοψηφική συμμετοχή στους αυτοκινητοδρόμους Αττική Οδός (65,8%) και Μορέας (71,7%), αλλά και διατηρώντας σημαντικά ποσοστά (17-23%) στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, καθώς και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ διευρύνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της. Πέραν των αυτοκινητοδρόμων, η εταιρεία συμμετέχει επίσης σε παραχωρήσεις χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων δυναμικότητας 5.639 θέσεων και στη λειτουργία άλλων 2.195 θέσεων.

Επιπλέον, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ έχει υπογράψει Σύμβαση Παραχώρησης για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, της μεγαλύτερης Μαρίνας των Βαλκανίων, για περίοδο 40 ετών, με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια. Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περί τα € 100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Η ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΕΒΕ εκτελεί ναυπηγικές ναυτικές εργασίες και εδρεύει στην Πρέβεζα. Ο όμιλος δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία στην διαχείριση και λειτουργία μαρινών ενώ διατηρεί για 40 χρόνια το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου.

Η D-Marinas κατέχει ένα παγκόσμιο δίκτυο μαρινών αποτελούμενο από 16 μαρίνες στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και του Περσικού Κόλπου και παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και ανάπτυξης μαρινών. Διαθέτει μαρίνες σε 6 χώρες: Ελλάδα, Τουρκία, Μαυροβούνιο, Ιταλία, Κροατία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Στην Ελλάδα, η D-Marinas συνδέεται με την ανάπτυξη μαρινών καθώς και με υπηρεσίες διαχείρισης/συμβουλευτικής σε αντίστοιχα έργα. Ξεκίνησε τις δραστηριότητες της το 2003, ενώ το 2012 σύναψε συνεργασία με τη Lamda Development και την Kiriacoulis Mediterranean Cruises Shipping, προσθέτοντας στο δίκτυό της τη μαρίνα του Φλοίσβου καθώς και άλλους 3 προορισμούς μαρινών στην Ελλάδα: τα Γουβιά, τη Λευκάδα και τη Ζέα.

Όλες οι μαρίνες της D-Marinas είναι πλήρως επανδρωμένες και πιστοποιημένες για την ασφάλειά τους. Η μαρίνα Γουβιών στην Κέρκυρα έχει δυνατότητα 1.200 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη έως 60 μέτρα ενώ η μαρίνα της Λευκάδας έχει χωρητικότητα ελλιμενισμού 620 σκαφών. Παρόμοια χωρητικότητα διαθέτει και η μαρίνα στη Ζέα, η οποία έχει 670 θέσεις ελλιμενισμού (έως 150 μέτρα) και μπορεί να συντηρήσει σκάφη με βύθισμα έως 8 μέτρα.

Ο Noam Cohen είναι φυσικό πρόσωπο και Ισραηλινός επενδυτής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

marina
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Lamda Marinas Investment η μαρίνα μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα

Η μαρίνα θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη που μπορεί να επεκταθεί στα 100.000 τμ. Θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις που θα γίνουν στη μαρίνα.
Politis, taiped
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για την Μαρίνα Αργοστολίου

Έξι επενδυτικά σχήματα προεπιλέγηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό της μαρίνας στην Κεφαλλονιά που έχει δυναμικότητα 174 θέσεις με την έκταση της χερσαίας ζώνης να ανέρχεται σε περίπου 46.000 τ.μ.
marina
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την μαρίνα στην Κέρκυρα

Η ανάπτυξη της μαρίνας μεγάλων σκαφών αναψυχής στην Κέρκυρα έρχεται σε συνέχεια της συντονισμένης προσπάθειας του ΤΑΙΠΕΔ για αξιοποίηση των μαρινών και τουριστικών λιμένων του χαρτοφυλακίου του.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΑΙΠΕΔ: Συμμετέχει στο MENA Maritime Accelerator, για τη βιώσιμη ανάπτυξη

Στόχος του προγράμματος είναι η επιτάχυνση του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μέσα από  την υποστήριξη και ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων που θα παρέχουν καινοτόμες και βιώσιμες εμπορικές λύσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΑΙΠΕΔ: Ένα επενδυτικό σχήμα εκδήλωσε ενδιαφέρον για την μαρίνα της Ιτέας

Η μαρίνα Ιτέας αποτελεί μέρος του σχεδίου του ΤΑΙΠΕΔ για αξιοποίηση μαρινών και τουριστικών λιμένων που διαθέτουν έντονο τοπικό αποτύπωμα με στόχο την τουριστική τους ανάπτυξη. Εκδήλωση ενδιαφέροντος υπέβαλε στο Ταμείο μόνο η «DIVING STATUS – Fokis Development».