ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Τελευταία προειδοποίηση από την ΑΑΔΕ για τα στοιχεία από τις ταμειακές

Άρχισαν οι διασταυρώσεις για να βρεθεί ποιες επιχειρήσεις δικαιολογημένα δεν διαβιβάζουν τα στοιχεία τους επειδή είναι εποχικές, κλειστές, ή σε αδράνεια. Το επόμενο βήμα είναι η επιβολή προστίμων και λουκέτων.

Νέα προειδοποιητικά email στέλνει η ΑΑΔΕ σε επιχειρήσεις που, παρά τις υποδείξεις, δεν έχουν διαβιβάσει στη φορολογική διοίκηση τα στοιχεία λιανικών πωλήσεων από τις ταμειακές μηχανές δίνοντας τους προθεσμία 10 ημερών για να συμμορφωθούν και να αποφύγουν πρόστιμα ακόμα και λουκέτα.

Παράλληλα διενεργούνται διασταυρώσεις για να διαπιστωθεί αν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις είναι εποχικές, κλειστές ή σε αδράνεια και δικαιολογημένα δεν διαβιβάζουν τις αποδείξεις.   

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να αποστέλλουν τα στοιχεία των λιανικών τους πωλήσεων στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΑΑΔΕ e-send το αργότερο μέσα σε 24 ώρες από την έκδοση του φορολογικού στοιχείου. Για επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης η αποστολή στοιχείων θα πρέπει να γίνεται ανά τρίωρο, για τα πρατήρια υγρών καυσίμων ανά ώρα και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις ανά 24ωρο.

Σε όσους δεν διαβιβάζουν τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται από ταμειακές μηχανές θα επιβάλλονται τα ακόλουθα πρόστιμα:   

  • Σε περίπτωση πράξεων που επιβαρύνονται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους ίσου με το 50% επί του ΦΠΑ που αναγράφεται επί του κάθε μη διαβιβασθέντος στοιχείου. Το πρόστιμο αυτό δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των 250 ευρώ, αν η οντότητα είναι υπόχρεη τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των 500 ευρώ, αν η οντότητα είναι υπόχρεη τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
  • Σε περίπτωση πράξεων που δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, εφόσον ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, και 1.000 ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο, αν ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
  • Σε περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης που διαπιστώνεται, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ύψους του προβλεπόμενου προστίμου.

Εκτός από τα πρόστιμα αναστέλλεται άμεσα για 48 ώρες, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος εφόσον από τον ίδιο μερικό επιτόπιο φορολογικό έλεγχο διαπιστώνεται είτε:

  1. η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση πλέον των 10 προβλεπόμενων παραστατικών πώλησης, ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, ότι η αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών για τα οποία δεν εκδόθηκε παραστατικό πώλησης ή αυτό εκδόθηκε ανακριβώς υπερβαίνει τα 500 ευρώ είτε
  2. η μη διαβίβαση στην ΑΑΔΕ πλέον των 10 στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ), ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, η μη διαβιβασθείσα αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών υπερβαίνει τα 500 ευρώ.

Εάν, εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους από τη διαπίστωση των παραβάσεων, διαπιστωθεί εκ νέου, από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο, η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση τουλάχιστον 3 παραστατικών πώλησης ή η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ τουλάχιστον 3 στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, ανεξαρτήτως αξίας αυτών, στην ίδια ή σε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για 96 ώρες.

Σε κάθε επόμενη διαπίστωση από τον ίδιο μερικό επιτόπιο έλεγχο των παραβάσεων εντός 2 φορολογικών ετών από τη διαπίστωσή τους σε οποιαδήποτε επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται αμελλητί για 10 ημέρες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.