ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Μπαράζ προσφορών και μείωσης τιμών τα Χριστούγεννα στα σούπερ μάρκετ

Με χαμηλές τιμές προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι αλυσίδες και οι προμηθευτές τους, σε μια περίοδο συμπίεσης των εισοδημάτων. Υποτονική η κίνηση στα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα.

Με «πληθωρισμό»... προσφορών, αλλά ακόμη και με μείωση τιμών, οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ επιχειρούν στη διάρκεια των δύο τελευταίων εβδομάδων του χρόνου –των καλύτερων μεταξύ των 52 εβδομάδων – να αποσπάσουν το κατά το δυνατόν υψηλότερο, η κάθε μία για τον εαυτό της, μερίδιο από τη διαθέσιμη και συρρικνωμένη εφέτος, καταναλωτική δαπάνη.

Παράλληλα το υπόλοιπο εμπόριο κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, με τους καταναλωτές να είναι εξαιρετικά συντηρητικοί στις επιλογές τους. Και τούτο διότι από την μία πλευρά είναι περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα –το έχει «ροκανίσει» ο πληθωρισμός– κι από την άλλη οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι αποσπούν τη μερίδα του λέοντος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές του λιανεμπορίου, οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ συνεπικουρούμενες από τους προμηθευτές τους έχουν εξαπολύσει ένα «μπαράζ» προσφορών, στην προσπάθεια τους να βελτιώσουν τον όγκο των πωλήσεων τους και να αναπληρώσουν μέρος των απωλειών τους.

Βέβαια δεν είναι όλες οι αλυσίδες στην «ίδια μοίρα», υπάρχουν αυτές που έχουν αύξηση του όγκου των πωλήσεων τους, που όμως είναι ελάχιστες, όπως ελάχιστες είναι και όσες τον διατήρησαν στα επίπεδα του 2021, ενώ η πλειονότητα των αλυσίδων θα παρουσιάσουν πληθωριστική αύξηση της αξίας των πωλήσεων με παράλληλη μείωση του όγκου των πωληθέντων.

Πάντως όλοι προβλέπουν ένα εξαιρετικά δύσκολο δίμηνο, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, με αρνητικές επιδόσεις στην κατανάλωση, που πιθανόν να είναι μεγάλες. Η επόμενη σχετικά καλή περίοδος είναι ακόμη μακριά, πρόκειται για την… πασχαλινή αγορά, που το 2023 θα είναι νωρίς.

Αναφορικά με το υπόλοιπο τμήμα του λιανεμπορίου, αρμόδιες πηγές έλεγαν ότι η αγορά κινήθηκε μετά από τις 18, 19 Δεκεμβρίου, αφού δηλαδή δόθηκε το δώρο των Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα. Αλλά και πάλι οι καταναλωτές ήταν πολύ διστακτικοί, η κατά κεφαλή δαπάνη ήταν χαμηλότερη από πέρυσι, δηλαδή οι καταναλωτές αγόραζαν προϊόντα χαμηλότερης αξίας από πέρυσι, σε σημείο που πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ξεκίνησαν ήδη τις προσφορές έστω και σε χαμηλότερα επίπεδα από την περίοδο των εκπτώσεων.

Κι είναι αμφίβολο πόσες από τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις θα κατορθώσουν να καλύψουν τουλάχιστον μέρος των υποχρεώσεων τους στους πρώτους μήνες του 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες αγορές «ψαλίδισαν» οι καταναλωτές εν μέσω του υψηλού πληθωρισμού

Έτοιμα γεύματα, κρασιά, μπύρα - οινοπνευματώδη και σνακ ήταν οι κύριες κατηγορίες όπου μειώθηκε η κατανάλωση. Αλλάζουν οι συνήθειες, στροφή σε φθηνότερα προϊόντα και προσφορές, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τελειώνουν τον Ιούνιο το «καλάθι» και το πλαφόν περιθωρίου κέρδους

Διαβεβαιώσεις από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης στις βιομηχανίες τροφίμων ότι η αγορά θα επανέλθει το καλοκαίρι στην κανονικότητα μετά την τελευταία, τρίμηνη παράταση στο «καλάθι του νοικοκυριού».