ΓΔ: 1015.48 1.14% Τζίρος: 74.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ekptoseis, Discounts, Sales
Φωτο: Shutterstock

Χειμερινές εκπτώσεις χωρίς... χειμώνα: Η καλοκαιρία μειώνει τη ζήτηση

Οι έμποροι περιμένουν να επιδεινωθεί ο καιρός για να προχωρήσουν οι καταναλωτές σε περισσότερες αγορές χειμερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης. Μειώθηκε κατά 11% πέρυσι ο όγκος πωλήσεων και κατά 6% η αξία τους.

Με την ελπίδα της ... κακοκαιρίας πορεύεται το λιανικό εμπόριο -εκτός των τροφίμων. Παρά το γεγονός ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν από τις 9 Ιανουαρίου -περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα- ο τζίρος της αγοράς υπολείπεται ακόμη από την αντίστοιχη περίοδο του 2022, αν και η πτώση δεν θεωρείται σημαντική. Αν όμως από την μία πλευρά της μάλλον περιορισμένης κίνησης βρίσκεται η παρατεταμένη καλοκαιρία, από την άλλη πλευρά οι οξείες βιοτικές ανάγκες που περνούν από τα ... ταμεία των σούπερ μάρκετ, δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια στο έτσι κι αλλιώς συρρικνούμενο διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα.

Το 2022 είναι προφανές ότι δεν άφησε μεγάλα περιθώρια ικανοποίησης για το λιανικό εμπόριο εκτός των τροφίμων. Πηγές της αγοράς έλεγαν πως ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά περίπου 11%, όπως επίσης και η αξία τους κατά περίπου 6% έναντι του 2021. Εξέλιξη πιθανόν αναμενόμενη δεδομένης της γενικότερης αναστάτωσης που προκλήθηκε στην αγορά, της εμφάνισης του υψηλού πληθωρισμού και των συνεχών ανατιμήσεις στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός που περιόρισε σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα.

Αναλυτικότερα πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν πως οι οι πωλήσεις των μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και αλυσίδων καταστημάτων, είναι ελαφρώς χαμηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με εξαίρεση τον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών που κινείται σαφώς πτωτικά, εν αντιθέσει με τα μεγάλα καταστήματα των ηλεκτρονικών συσκευών που κινούνται ικανοποιητικά, αλλά ας είναι καλά τα ... voucher!

Οι αλυσίδες των καλλυντικών εμφανίζονται ικανοποιημένες, ενώ η ένδυση και η υπόδηση υπολείπονται των περυσινών πωλήσεων. Πηγές από το εμπόριο επισημαίνουν ότι αρνητικά λειτουργεί η παρατεταμένη καλοκαιρία, που δεν οδηγεί τους καταναλωτές σε κινήσεις ανανέωσης της χειμερινής τους γκαρνταρόμπας. Πάντως, οι «γκρίνιες» είναι περιορισμένες και γενικότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πωλήσεις περίπου στα επίπεδα του Ιανουαρίου του 2022. Λέγεται. άλλωστε, πως παραδοσιακά το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου «η κίνηση των εκπτώσεων κάνει κοιλιά και η κατανάλωση επανέρχεται δριμύτερη από τις αρχές του Φεβρουαρίου». Ίσως βέβαια επειδή είναι το τέλος του μήνα και τα διαθέσιμα τελειώνουν. Το κλίμα πάντως αυτή την περίοδο στο λιανεμπόριο, μικρό και μεγάλο, εκτός των τροφίμων, δεν φαίνεται να είναι δυσάρεστο και οι ελπίδες περισσεύουν!

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πίεση για να μπουν και επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι» του νοικοκυριού

Η παράταση του μέτρου για άλλους τρεις μήνες και η προσπάθεια του υπ. Ανάπτυξης να ενταχθούν επώνυμα προϊόντα. Τι συζητήθηκε σε νέα σύσκεψη του Α. Γεωργιάδη με εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ.
Ekptoseis, Discounts, Sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζουν τη Δευτέρα οι χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) σημειώνει ότι, την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11:00 πμ έως 8:00 μμ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ προσφορών και μείωσης τιμών τα Χριστούγεννα στα σούπερ μάρκετ

Με χαμηλές τιμές προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι αλυσίδες και οι προμηθευτές τους, σε μια περίοδο συμπίεσης των εισοδημάτων. Υποτονική η κίνηση στα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα.
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρίχνει κατά 25% τις τιμές σε 51 βασικά είδη το «καλάθι του νοικοκυριού»

Στα 180 - 190 ευρώ το κόστος για τα προϊόντα στο «καλάθι» από 250 - 260 πριν την εφαρμογή του μέτρου. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος των εκπτώσεων. Υψηλή συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
trofima, pota, supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φτωχό» το πρώτο καλάθι του νοικοκυριού, δεν θα έχει μεγάλες προσφορές

Η πρώτη λίστα προϊόντων που θα διαμορφωθεί για την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου δεν θα περιλαμβάνει μεγάλες προσφορές για πολλά προϊόντα, λόγω έλλειψης χρόνου για προετοιμασία. Θα υπάρχουν αρκετά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.