ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

ΡΑΕ: Μελέτη εξηλεκτρισμού με το Πολυτεχνείο για τα λιμάνια της χώρας

Ο αντιπρόεδρος της Αρχής Δημ. Φούρλαρης ανέφερε, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας.

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δημιουργεί νέα δεδομένα και απαιτήσεις στην αγορά ρεύματος, καθώς οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται για την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια είναι τεράστιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ενεργειακές ανάγκες ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου είναι συγκρίσιμες με εκείνες μιας μικρής πόλης, κάτι που σημαίνει ότι η τροφοδοσία τους από την στεριά απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις σε παραγωγή, δίκτυα και λιμενικές υποδομές. Αυτό προκύπτει από την συζήτηση με θέμα τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας που έγινε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shipping Finance.

Ο αντιπρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Δημήτρης Φούρλαρης ανέφερε, μιλώντας στο συνέδριο, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας προκειμένου να εκτιμηθεί το κόστος των απαιτούμενων επενδύσεων στα λιμάνια και τα δίκτυα και να τεθεί ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα στον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες τροποποιήσεις στο αναπτυξιακό του πλάνο. Κρίσιμο ζήτημα για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών προκειμένου να υποστηρίζεται η τροφοδοσία των πλοίων που ελλιμενίζονται σε αυτά. «Συνεργαζόμαστε τόσο με τον ΑΔΜΗΕ όσο και με τον ΔΕΔΔΗΕ για να επιτευχθεί ο στόχος του εξηλεκτρισμού της ναυτιλίας. Οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται είναι πολύ μεγάλες», τόνισε ο κ,. Φούρλαρης ο οποίος ανήγγειλε επίσης ότι το σχετικό πλαίσιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση με τους οργανισμούς λιμένων, τους παραγωγούς ενέργειας και τους πλοιοκτήτες. Το εγχείρημα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το Πολυτεχνείο. Ερευνητικά προγράμματα για τον εξηλεκτρισμό και τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών και ως το 2050 την πλήρη απανθρακοποίηση υλοποιεί και ο ΟΛΠ, όπως ανέφερε εκ μέρους του Οργανισμού ο Δημήτρης Σπύρου. Επίσης υλοποιείται πρότζεκτ «πράσινου» υδρογόνου (παράγεται με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρόλυση) για χρήση σε οχήματα και πλοία σε συνεργασία με την ΔΕΗ και την Motor Oil.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης επεσήμανε ότι η μετάβαση προϋποθέτει αλλαγές τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία, καθορισμό των προδιαγραφών και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων μεταξύ των λιμανιών.

Από την πλευρά της αγοράς τονίστηκε επίσης ότι εμπόδιο αποτελεί ακόμη το υψηλό κόστος της μετάβασης καθώς και ότι το πιθανότερο είναι πως στο μέλλον θα υπάρχουν διαφορετικές επιλογές καυσίμων στα πλοία (υγρά καύσιμα αλλά και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη, βιοκαύσιμα, υδρογόνο κ.α.) Θα επικρατήσουν εκείνα που έχουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς το κόστος, την ευκολία διανομής και αποθήκευσης, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, την ασφάλεια κ.α.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δαγούμας (ΡΑΑΕΥ): Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί πάροχος ενεργειακής ασφάλειας

O Πρόεδρος της ΡΑΑΕΥ τόνισε πως μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο για το υδρογόνο ενώ υπενθύμισε πως την περασμένη χρονιά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποσαφήνισε το πλαίσιο.
businessdaily-OLP-Limani-Peiraias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα σε ακτοπλόους και λιμάνια

Συμφωνήθηκε να υπάρχει κοινή δράση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με τις υποδομές την ασφάλεια και τη λειτουργία των λιμένων και τη συνεργασία τους για τη μετάβαση σε «πράσινες» μορφές ενέργειας και εναλλακτικών καυσίμων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΑΙΠΕΔ: Νέα έργα στα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας προϋπολογισμού 24 εκατ.

Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το υπουργείο Ναυτιλίας ως Υπουργείο Ευθύνης.