ΓΔ: 1414.65 -1.67% Τζίρος: 136.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 DATA
Φώτο: Shutterstock

ΡΑΕ: Μελέτη εξηλεκτρισμού με το Πολυτεχνείο για τα λιμάνια της χώρας

Ο αντιπρόεδρος της Αρχής Δημ. Φούρλαρης ανέφερε, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας.

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δημιουργεί νέα δεδομένα και απαιτήσεις στην αγορά ρεύματος, καθώς οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται για την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια είναι τεράστιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ενεργειακές ανάγκες ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου είναι συγκρίσιμες με εκείνες μιας μικρής πόλης, κάτι που σημαίνει ότι η τροφοδοσία τους από την στεριά απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις σε παραγωγή, δίκτυα και λιμενικές υποδομές. Αυτό προκύπτει από την συζήτηση με θέμα τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας που έγινε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shipping Finance.

Ο αντιπρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Δημήτρης Φούρλαρης ανέφερε, μιλώντας στο συνέδριο, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας προκειμένου να εκτιμηθεί το κόστος των απαιτούμενων επενδύσεων στα λιμάνια και τα δίκτυα και να τεθεί ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα στον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες τροποποιήσεις στο αναπτυξιακό του πλάνο. Κρίσιμο ζήτημα για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών προκειμένου να υποστηρίζεται η τροφοδοσία των πλοίων που ελλιμενίζονται σε αυτά. «Συνεργαζόμαστε τόσο με τον ΑΔΜΗΕ όσο και με τον ΔΕΔΔΗΕ για να επιτευχθεί ο στόχος του εξηλεκτρισμού της ναυτιλίας. Οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται είναι πολύ μεγάλες», τόνισε ο κ,. Φούρλαρης ο οποίος ανήγγειλε επίσης ότι το σχετικό πλαίσιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση με τους οργανισμούς λιμένων, τους παραγωγούς ενέργειας και τους πλοιοκτήτες. Το εγχείρημα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το Πολυτεχνείο. Ερευνητικά προγράμματα για τον εξηλεκτρισμό και τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών και ως το 2050 την πλήρη απανθρακοποίηση υλοποιεί και ο ΟΛΠ, όπως ανέφερε εκ μέρους του Οργανισμού ο Δημήτρης Σπύρου. Επίσης υλοποιείται πρότζεκτ «πράσινου» υδρογόνου (παράγεται με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρόλυση) για χρήση σε οχήματα και πλοία σε συνεργασία με την ΔΕΗ και την Motor Oil.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης επεσήμανε ότι η μετάβαση προϋποθέτει αλλαγές τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία, καθορισμό των προδιαγραφών και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων μεταξύ των λιμανιών.

Από την πλευρά της αγοράς τονίστηκε επίσης ότι εμπόδιο αποτελεί ακόμη το υψηλό κόστος της μετάβασης καθώς και ότι το πιθανότερο είναι πως στο μέλλον θα υπάρχουν διαφορετικές επιλογές καυσίμων στα πλοία (υγρά καύσιμα αλλά και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη, βιοκαύσιμα, υδρογόνο κ.α.) Θα επικρατήσουν εκείνα που έχουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς το κόστος, την ευκολία διανομής και αποθήκευσης, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, την ασφάλεια κ.α.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

yacht-giot-tourismos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος του yachting

Όπως επισήμανε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στ. Γκίκας στη χώρα σχεδιάζονται και υλοποιούνται έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ σε 30 λιμένες, ενώ άλλα 18 έργα αξίας 86 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθούν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Kastelorizo
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έγκριση σύμβασης για την αποκατάσταση τμήματος του λιμένα στο Καστελόριζο

Επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχει αναθέσει στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, το έργο «Ανακατασκευή κρηπιδωμάτων λιμένος Μεγίστης Καστελόριζου», προϋπολογισμού 3.900.000 ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλοίαρχοι και ακτοπλόοι ζητούν καλύτερες υποδομές στα ελληνικά λιμάνια

«Σε ένα μόνο κεντρικό νησί των Κυκλάδων το λιμενικό ταμείο εισπράττει πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και για άλλα νησιά» επισήμανε ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η παράταση της σύμβασης του ΟΛΘ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις

Αναφορικά με τη μείωση εσόδων του ΟΛΘ, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Σ. Γκίκας σημείωσε πως θα πρέπει να συνεκτιμηθούν οι διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις που δεν επέτρεψαν να υπάρξουν τα αναμενόμενα κέρδη.