ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
businessdaily-CLIA_M. Deligianni_2023
Φωτο: Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, CLIA - Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας

Δυναμική ανάκαμψη της κρουαζιέρας με πληρότητες πάνω από το 2019

Σε 33 εκατομμύρια θα ανέλθουν φέτος οι επιβάτες κρουαζιέρας, ξεπερνώντας τα επίπεδα που είχαν καταγραφεί πριν την πανδημία, τονίζει στο BD η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Αν. Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας.

Δυναμικά ξεκίνησε η φετινή σεζόν της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, ενώ αρκετές εταιρείες του κλάδου ήδη προγραμματίζουν δρομολόγια για το χειμώνα του 2024, καθώς η χώρα αναπτύσσεται ως προορισμός για τη χειμερινή κρουαζιέρα, υποστηρίζει η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, CLIA (Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας).

Σε δηλώσεις της στο Business Daily, η κ. Δεληγιάννη τονίζει ότι το 2022 ήταν χρονιά σταθερής ανάκαμψης για την κρουαζιέρα, καθώς όλα τα κρουαζιερόπλοια μελών της CLIA επαναλειτούργησαν.

Με έδρα την Ουάσιγκτον, η CLIA θεωρείται κορυφαίος θεσμικός φορέας για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας. Αντιπροσωπεύει το 95% της παγκόσμιας χωρητικότητας θαλάσσιας κρουαζιέρας, 54.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες και 15.000 από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία του κόσμου.

Η κ. Δεληγιάννη σημειώνει ότι διεθνώς οι πληρότητες το 2022 «κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο στο 60%, με σχεδόν 19 εκατ. επιβάτες να πραγματοποιούν κρουαζιέρα παγκοσμίως έναντι των 29,7 εκατ. το 2019. Για το 2023, είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι καθώς αναμένουμε ότι οι πληρότητες μπορεί να φτάσουν τα 33 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως, ξεπερνώντας κατά πολύ τα προπανδημικά επίπεδα».

«Η τάση αυτή ενισχύεται ιδιαίτερα από το καταναλωτικό κλίμα, αφού η πρόθεση για κρουαζιέρα εμφανίζεται πλέον υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία», προσθέτει η ίδια.

Το 2022 ήταν μία ιδιαίτερα καλή χρονιά για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Η χώρα ακόμα και στον απόηχο της πανδημίας σημείωσε αύξηση κοντά στο 20% στον αριθμό επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια με πάνω από 4.500 επισκέψεις έναντι των 3.979 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων το 2019, και διπλάσιο αριθμό σε σχέση με το 2021. Οι πληρότητες των κρουαζιερόπλοιων κυμάνθηκαν στο 80%, δηλαδή σημαντικά υψηλότερες έναντι του 60% παγκοσμίως.

Η δυναμική στάση που επέδειξε η Ελλάδα στην ασφαλή και άμεση επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, σίγουρα της έδωσε ένα προβάδισμα έναντι άλλων χωρών, σημειώνει η κ. Δεληγιάννη.

Επίσης, έχει υπάρξει σημαντική αύξηση του home port στην Ελλάδα ήδη από το 2021 με σημαντικά οικονομικά οφέλη για τη χώρα. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 2022, από τα 279 κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA παγκοσμίως, τα 87 λειτούργησαν στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 47 έκαναν home port με μερική ή ολική επιβίβαση επιβατών σε ελληνικά λιμάνια.

«Η σεζόν της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2023 έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά από το Μάρτιο του 2023 και θα συνεχιστεί έως τον Δεκέμβριο του 2023, ενώ αρκετές εταιρείες θα έχουν δρομολόγια και τον χειμώνα του 2024, επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω ως προορισμός και για χειμερινή κρουαζιέρα», διαπιστώνει η κα Δεληγιάννη.

Το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum

Η CLIA θα είναι ανάμεσα στους συμμετέχοντες του 7ου συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum που θα πραγματοποιηθεί στις 25-26 Απριλίου στο ξενοδοχείο Makedonia Palace της Θεσσαλονίκης.

Θα συγκεντρώσει ηγετικά στελέχη της κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις προκλήσεις του κλάδου και θα υπογραμμίσει τη σημασία της Νοτιοανατολικής Μεσογείου αλλά και της προώθησης νέων προορισμών, αναδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη νέοι και παλιοί προορισμοί να συμβαδίσουν με την ταχεία ανάπτυξη και τις αναδυόμενες τάσεις της βιομηχανίας.

Οι ομιλητές θα επικεντρωθούν σε σημαντικά θέματα του κλάδου, όπως οι υπηρεσίες και η εμπειρία που προσφέρει κάθε προορισμός, η αναβάθμιση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών με σκοπό την ανάπτυξη, η ανάγκη σωστής αξιολόγησης του οικονομικού οφέλους και του περιβαλλοντικού αντίκτυπου για κάθε προορισμό και η δυνατότητα για ηλεκτροδοτούμενη συνδεσιμότητα στη θέση ελλιμενισμού, μεταξύ άλλων. Θα συζητήσουν, επίσης, τις προκλήσεις της κράτησης και της εκχώρησης θέσεων ελλιμενισμού, ιδιαίτερα σε δημοφιλή λιμάνια με περιορισμένη ικανότητα ελλιμενισμού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο για να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Με την κρουαζιέρα να δείχνει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην διεθνή αγορά, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) προτείνει ένα σχέδιο με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη.
businessdaily-Yposkafa-Xenodoxia-Hotel-Sheltered Villas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βίλες και ξενοδοχεία κάτω από τη γη: Γιατί κερδίζουν έδαφος τα υπόσκαφα

Πώς οι δυνατότητες που προσφέρει πλέον η νομοθεσία για υπόσκαφες κατασκευές μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα, ποιοι είναι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον από τις καταχρήσεις δόμησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς έγιναν «βαρίδια» για τον τουρισμό η Μύκονος και η Σαντορίνη

Μειωμένες κρατήσεις καταγράφονται και φέτος για τα δύο νησιά, μετά τη μείωση επισκεπτών κατά 5,2% για τη Μύκονο και 8,7% για τη Σαντορίνη. Κύρια προβλήματα οι ελλιπείς υποδομές και η πολυκοσμία.
Ρόδος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει τον τουρισμό η κλιματική αλλαγή, διευρύνεται η τουριστική σεζόν

Για να αποφύγουν τους καύσωνες, όλο και περισσότεροι ξένοι επισκέπτες προγραμματίζουν διακοπές εκτός θερινής περιόδου. Διακοπές όλο τον χρόνο στις χώρες της Μεσογείου άρχισε να προσφέρει η TUI.