ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Χωρίς φόρο 7 στα 10 εκκαθαριστικά, πώς εξελίσσεται η υποβολή δηλώσεων

Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ το 54,98% των φορολογούμενων δεν πληρώνει πρόσθετο αφού από το σύνολο των εκκαθαριστικών σημειωμάτων που έχουν εκδοθεί τα 222.781 είναι μηδενικά.

Μόνο ένας στους τέσσερις φορολογούμενους καλείται να πληρώσει έξτρα φόρο που κατά μέσον όρο κυμαίνεται στα 746 ευρώ ενώ για επτά στους δέκα το εκκαθαριστικό σημείωμα της εφορίας είναι μηδενικό η με επιστροφή φόρου που «κατά κεφαλήν» ανέρχεται σε 465 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ από την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων.    

Πάντως με αργό ρυθμό προχωρά η υποβολή των δηλώσεων καθώς από τις 31 Μαρτίου 2023 που άνοιξε η πλατφόρμα έχουν υποβληθεί 405.205 δηλώσεις σε σύνολο 6,5 εκατ. δηλώσεων που αναμένεται να υποβληθούν φέτος και δεδομένου ότι η χώρα έχει μπει σε προεκλογικό κύκλο το πιθανότερο είναι να δοθεί παράταση στη προθεσμία υποβολής των δηλώσεων που λήγει κανονικά στις 30 Ιουνίου 2023.

Με βάση την επεξεργασία των φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα ο λογαριασμός διαμορφώνεται ως εξής:

  • Το 54,98% των φορολογούμενων δεν πληρώνει πρόσθετο αφού από το σύνολο των εκκαθαριστικών σημειωμάτων που έχουν εκδοθεί τα 222.781 είναι μηδενικά.
  • Το 18,61% των φορολογουμένων ή 75.408 φυσικά πρόσωπα έχουν επιστροφή φόρου που κατά μέσον όρο φθάνει τα 416 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, σχεδόν οκτώ στους δέκα φορολογούμενους με πιστωτικό εκκαθαριστικό σημείωμα έχουν ήδη λάβει την επιστροφή φόρου εισοδήματος που δικαιούνται. Συγκεκριμένα η ΑΑΔΕ έχει πληρώσει 17,48 εκατ. ευρώ σε 63.948 φορολογούμενους.
  • Το 26,41% των φορολογουμένων καλείται να πληρώσει έξτρα φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησε το προηγούμενο έτος καθώς για 107.014 δηλώσεις το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι χρεωστικό με το συνολικό ποσό του φόρου να ανέρχεται σε 79,8 εκατ. ευρώ. Ο μέσος φόρος για τις δηλώσεις αυτές ανέρχεται στα 746 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι οι φορολογούμενοι με χρεωστικό  εκκαθαριστικό σημείωμα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν το φόρο εισοδήματος με τους ακόλουθους τρόπους:  

  1. Εφάπαξ με έκπτωση 3% έως  31 Ιουλίου 2023.
  2. Σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται έως 31 Ιουλίου 2023 και την τελευταία έως 29 Φεβρουαρίου 2024.
  3. Σε έως 24 μηνιαίες δόσεις με την πάγια ρύθμιση. 
  4. Σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα. Οι φορολογούμενοι που θα επιλέξουν να εξοφλήσουν το φόρο με «πλαστικό» χρήμα θα κερδίσουν και την έκπτωση 3% που προβλέπεται στην εφάπαξ οφειλή.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.