Φωτο: Shutterstock

Αντλούν κεφάλαια για το πρώτο Food Hall της Ελλάδας

Προχωρά η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Legendary Food κατά 3,5 εκατ. ευρώ. Συνολική επένδυση 12 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση του Αρσακείου Μεγάρου, ολοκληρώνεται η επιλογή αρχιτεκτόνων.

Αρχίζει η διαδικασία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Legendary Food κατά 3,5 εκατ. ευρώ, ώστε η εταιρεία να προχωρήσει, μέσω συνολικής επένδυσης 12 εκατ. ευρώ, στην αξιοποίηση και αναγέννηση του Αρσακείου με τη δημιουργία του πρώτου Food Hall στην Ελλάδα. Η αύξηση κεφαλαίου αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Φεβρουαρίου και θα καλυφθεί από δύο φυσικά πρόσωπα μέσω εταιρειών συμφερόντων τους.

Παράλληλα, αύριο κλείνει το σχήμα των αρχιτεκτόνων που θα ηγηθεί της αναμόρφωσης, ενώ σε ότι αφορά στις επαφές με τους παραγωγούς που θα έχουν παρουσία εντός του Food Hall, ήδη έχουν γίνει διερευνητικές επαφές ωστόσο, καθοριστικές θα είναι οι επαφές που έχουν προγραμματιστεί εντός του Απριλίου όπου εκεί θα υπάρξει και μια αρχική διαμόρφωση των συμμετεχόντων.

Όπως δήλωσε στο Business Daily ο επιχειρηματίας Άρης Κεφαλογιάννης, η εταιρεία μετατράπηκε σε Ανώνυμη από ΙΚΕ στις 3 Ιανουαρίου και σήμερα προκηρύσσεται η αύξηση κεφαλαίου, ενώ με την ολοκλήρωση της θα ξεκινήσει η διαδικασία δανειοδότησης, ώστε να συμπληρωθεί το ποσό των 12 εκατ. ευρώ που απαιτείται για την επένδυση. Οι δυνατότητες χρηματοδότησης έχουν ήδη διερευνηθεί και η διαδικασία αναμένεται να προχωρήσει εντός του Φεβρουαρίου.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το project αναμένεται να χρειαστεί και άλλη ένεση ρευστότητας. Οι ιδρυτές, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, δηλαδή μετά την πρώτη διετία πλήρους χρήσης, εξετάζουν και την είσοδο σε κάποιο χρηματιστήριο.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2018 διεξήχθη διεθνής διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Αρσακείου Μεγάρου, τον οποίο κέρδισε η LEGENDARY FOOD με ετήσιο μίσθωμα 1,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών υπογράφτηκε στις 22 Ιουλίου 2019 και προβλέπει ενοικίαση για 37 χρόνια.

Στόχος του προγράμματος είναι οι Στοές Βιβλίου και Ορφέως να ανακτήσουν τον κεντρικό ρόλο που είχαν στη ζωή της πρωτεύουσας μέσω της δημιουργίας ενός σύγχρονου πολιτισμικού και γαστρονομικού εμπορικού κέντρου, το οποίο θα είναι συνώνυμο της ελληνικής ποιοτικής διατροφής και του υγιεινού τρόπου ζωής.  Οι εργασίες ανακαίνισης εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν σε 10 μήνες.

Οι πύλες της ανανεωμένης Στοάς αναμένεται να ανοίξουν τον Ιούνιο του 2021. Το έργο θα ακολουθήσει τα πρότυπα των Mercado San Miquel στη Μαδρίτη και του EATALY στην Ιταλία.

Η LEGENDARY FOOD ιδρύθηκε από τους τραπεζίτες Βαγγέλη Κοντζιά και  Παναγιώτη Τριανταφυλλόπουλο, τον brand strategist Peter Economides και τον επιχειρηματία Άρη Κεφαλογιάννη.

Τι προβλέπει το σχέδιο

Στο διάστημα που ακολουθεί μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να γνωστοποιηθεί και το όνομα κάτω από το οποίο θα λειτουργήσει το εγχείρημα. Σύμφωνα με το εκπονηθέν business plan, η επισκεψιμότητα αναμένεται να είναι 10.000-12.000 επισκέπτες ημερησίως, δηλαδή πάνω από 3.000.000 το χρόνο, ενώ η μέση κατανάλωση θα κυμαίνεται περί τα 14 ευρώ κατά κεφαλή.

Όσον αφορά την κερδοφορία, όπως είχε σημειώσει ο Άρης Κεφαλογιάννης στην παρουσίαση του project, το κομμάτι που αφορά τα τρόφιμα και τις πωλήσεις χρειάζεται περίπου μια διετία για να αρχίσει να αποδίδει, ενώ το κομμάτι του real estate ή διαφορετικά των μισθώσεων που θα ανέρχεται στο 70% του συνολικού χώρου αναμένεται να είναι άμεσα κερδοφόρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη πιο φιλόδοξο και μη μετρήσιμο ακόμη είναι το δεύτερο κομμάτι της επένδυσης, που περιλαμβάνει την ανάπτυξη εκτός Ελλάδος αλλά και την δημιουργία ενός Agrofund για την ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής.
 
Αρχιτεκτονικά, ο χώρος ήδη διαθέτει 65 διακριτά καταστήματα και στην ολοκλήρωση της επένδυσης εκτιμάται ότι ο πολυχώρος προώθησης της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής, που θα εκτείνεται σε 11.000 τ.μ., αναμένεται να δημιουργήσει 500 άμεσες και 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Στο σύγχρονο γαστρονομικό κόμβο, εκτός από εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα που θα φιλοξενούν γνωστές ελληνικές εταιρείες αλλά και μικρούς Έλληνες παραγωγούς, θα πραγματοποιούνται και εκπαιδευτικές - πολιτιστικές δράσεις, όπως είναι εργαστήρια για τη γευσιγνωσία ελαιόλαδου και κρασιού, μαθήματα από καταξιωμένους σεφ σε μικρά παιδιά και θεματικοί διάλογοι - ανοιχτές συζητήσεις γύρω από την ελληνική διατροφή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαραίνει το κλίμα για εμπόριο και επενδύσεις στην Τουρκία

Η γειτονική χώρα είναι ο τρίτος σημαντικότερος προορισμός των ελληνικών εξαγωγών, ενώ πολλές εταιρείες έχουν επενδύσει στην Τουρκία και παρακολουθούν με ανησυχία την κλιμάκωση των εντάσεων.