ΓΔ: 2568.05 -2.06% Τζίρος: 627.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Λογιστικά και φοροτεχνικά έγγραφα
Φωτογραφία Shutterstock

Χωρίς επιπλέον φόρο οι επτά στις 10 φορολογικές δηλώσεις εφέτος

Να σημειωθεί ότι πριν από λίγες ημέρες δόθηκε παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων μέχρι τις 31 Ιουλίου στις 15:00, ενώ για την ίδια ημέρα τα μεσάνυχτα λήγει και η προθεσμία για την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου που πιθανό να προκύψει.

Ανεβάζει ταχύτητα η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων με το ποσοστό ήδη να έχει διαμορφωθεί στο 30% του συνόλου, σχεδόν δύο μήνες πριν τη λήξη της σχετικής προθεσμίας. Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, από την ΑΑΔΕ, οι επτά τους δέκα φορολογούμενους που έχουν ήδη υποβάλλει τη δήλωση δεν θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρο, αφού τα εκκαθαριστικά που εκδίδονται είτε είναι μηδενικά, είτε είναι πιστωτικά.

Το πλέον αξιοσημείωτο της φετινής χρονιάς, είναι η ταχύτητα επιστροφής χρημάτων σε αυτούς που τα δικαιούνται. Έτσι λοιπόν με βάση την μέχρι στιγμής εικόνα, έχουν πιστωθεί χρήματα σε 219.208 φορολογούμενους, αφού το εκκαθαριστικό που εκδόθηκε ήταν πιστωτικό. Ας δούμε αναλυτικά την εικόνα που προκύπτει έως και πριν από λίγες ώρες:

  • Έχουν υποβληθεί 1.850.543 δηλώσεις Ε1, που αντιστοιχεί περίπου στο 29%, του συνόλου. Πέρυσι είχαν υποβληθεί 6,4 εκατ. περίπου φορολογικές δηλώσεις.
  • Από αυτές μηδενικό εκκαθαριστικό προέκυψε για το 52,76%, δηλαδή για 952.605 φορολογούμενους.
  • Επιπλέον φόρο καλούνται να πληρώσουν 547.441 φορολογούμενοι, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 30,32% του συνόλου. Το μέσο ποσό που καλούνται να καταβάλλουν είναι 857 ευρώ.
  • Για το υπόλοιπο 16,92% των φορολογουμένων, δηλαδή 313.817, που έχουν υποβάλλει τη φορολογική τους δήλωση το εκκαθαριστικό είναι πιστωτικό. Η μέση επιστροφή που θα εισπράξουν είναι 348 ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι πληρωμές, μέσω της ΤτΕ, γίνονται κάθε εβδομάδα.
  • Καθημερινά υποβάλλονται περίπου 70.000 έως 80.000 δηλώσεις.

Να σημειωθεί ότι πριν από λίγες ημέρες δόθηκε παράταση στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων μέχρι τις 31 Ιουλίου στις 15:00, ενώ για την ίδια ημέρα τα μεσάνυχτα λήγει και η προθεσμία για την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου που πιθανό να προκύψει. Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση «η κυβέρνηση, ασκώντας σταθερά μια φορολογική πολιτική με κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο, παρατείνει το χρονικό περιθώριο υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, προκειμένου να διευκολύνει όλους τους Έλληνες πολίτες για να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους».

Με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους μπορούν οι φορολογούμενοι να πληρώσουν τον φόρο εισοδήματος που τους αναλογεί, για το φορολογικό έτος χρήσης 2022. Συγκεκριμένα:

  • Εφάπαξ μέχρι τις 31 Ιούλιου, λαμβάνοντας έκπτωση 3% επί του συνολικού φόρου που προκύπτει.
  • Σε 8 μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη να πρέπει να καταβληθεί έως και τις 31 Ιουλίου και την τελευταία έως και τις 29 Φεβρουαρίου του 2024.
  • Σε έως 12 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 4,5% ή 24 δόσεις με επιτόκιο 6%.
  • Σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα σε τράπεζα της επιλογής τους.

Σημειώνεται πως η καταβολή του φόρου, που προσδιορίζεται από δηλώσεις φορολογουμένων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία, γίνεται σε έξι ισόποσες μηνιαίες δόσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.