ΓΔ: 1472.35 1.38% Τζίρος: 53.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:30:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στην ελληνική αγορά εξοχικών κατοικιών στρέφονται οι νέοι Ευρωπαίοι

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας Elxis παρατηρείται αύξηση της ζήτησης εξοχικών κατοικιών από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την κίνηση περισσότερο ως επένδυση.

Μια νέα ηλικιακή ομάδα υποψήφιων αγοραστών εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα έχει αρχίσει να κάνει εμφανή την παρουσία της, κατά την διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών. Πρόκειται για ανθρώπους ηλικίας από 30 έως 55 ετών, δηλαδή όχι για τους τυπικούς συνταξιούχους από χώρες της Ευρώπης, που αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα την κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα αγοραστών εξοχικών στην χώρα μας.

Αυτό προκύπτει, με βάση σχετική ανάλυση των στοιχείων αγοραπωλησιών, που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα, η εταιρεία Elxis, που ειδικεύεται στην παροχή κτηματομεσιτικών και νομικών υπηρεσιών στον τομέα της εξοχικής κατοικίας. Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την απόκτηση εξοχικής κατοικίας περισσότερο ως επένδυση και λιγότερο ως ένα ακίνητο για να περνούν τις διακοπές τους. 

«Οι αγοραστές αυτοί αγοράζουν περισσότερο με το μυαλό, παρά με την καρδιά. Στόχος τους είναι να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια επένδυση, η οποία θα πρέπει να αποδώσει, προσφέροντας όμως και την επιλογή της προσωπικής χρήσης, χωρίς να είναι πάντα προαπαιτούμενο κάτι τέτοιο», εξηγεί ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Elxis.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές χώρες, όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, μιας και ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει εκείνος τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος το εξοχικό του και να το εκμισθώσει για το υπόλοιπο διάστημα, αξιοποιώντας τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Αυτό ακριβώς το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει η ελληνική αγορά, έχει ωθήσει περισσότερους αγοραστές αυτής της ηλικιακής ομάδας, σε αγορές σε διάφορες περιοχές της χώρας κι ενώ μέχρι πρόσφατα προτιμούσαν περισσότερο την αγορά της Ισπανίας.

Στο project της Elxis με την επωνυμία SunnyDays στον Πλακιά του Νοτίου Ρεθύμνου με θέα το Λυβικό πέλαγος, ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών ήταν 42 ετών, με τον νεότερο μάλιστα να είναι μόλις 30 ετών. Οι 6 κατοικίες των 2 και 3 υπνοδωματίων με εύρος τιμών από 200.000 έως 300.000 πουλήθηκαν σε 5 ημέρες. Οι ιδιοκτήτες των κατοικιών ανέθεσαν τις μισθώσεις, τη συντήρηση και τον καθαρισμό στην εταιρεία Notos Estate Management,«αδελφή» εταιρεία της Elxis, δηλώνουν από τον προηγούμενο χειμώνα πότε θα έλθουν οι ίδιοι για διακοπές και δεν ασχολούνται καθόλου με την όλη διαδικασία της εκμίσθωσης. Παρακολουθούν τα πάντα στο cloud και τέλος Νοεμβρίου βλέπουν το καθαρό υπόλοιπο κατατεθειμένο στο λογαριασμό τους. Πρόκειται ουσιαστικά για μια υπηρεσία «μίας στάσης» (one-stop-shop). 

Το Προφίλ των Αγοραστών της Ηλικιακής Ομάδας 35-55 ετών

«Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες, που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στην χώρα τους και πλέον αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Γαβριηλίδης. Γνωρίζουν την Ελλάδα από μία ή δύο επισκέψεις για διακοπές που έτυχε να κάνουν κάποια στιγμή. 

Επίσης, η καλή απόδοση της επένδυσης είναι προϋπόθεση για το αγοραστικό κοινό αυτό. Για τον λόγο αυτόν, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Έτσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρο τέτοιων αγοραστών. 

Η Τεχνολογία στην Υπηρεσία των Αγοραστών

Ενδεικτικό της διαφορετικής νοοτροπίας των αγοραστών αυτών είναι και το γεγονός ότι κάποιες φορές στέλνουν την προκαταβολή για την αγορά της κατοικίας, χωρίς να έλθουν καν στην Ελλάδα. «Επιλέγουν με βάση πληροφορίες που τους στέλνουμε, όπως φωτογραφίες και βίντεο, ή μετά από βιντεοκλήση με συνεργάτη της Elxis, που κάνει επίδειξη του ακινήτου μέσω τηλεφώνου ή και drone, τόσο στους εσωτερικούς χώρους και τον κήπο, όσο και στην γύρω περιοχή και την θέα που προσφέρεται», επισημαίνει ο κ. Γαβριηλίδης

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sofia Zaharaki, Sofia Zaxaraki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζαχαράκη: Το «Ανακαινίζω - Ενοικιάζω» για 12.500 κατοικίες θα βγει άμεσα

Τα χαρακτηριστικά του προγράμματος προσομοιάζουν στην κοινωνική κατοικία, καθώς οι ιδιοκτήτες θα λαμβάνουν την κρατική επιχορήγηση για τις εργασίες ανακαίνισης αφότου αναρτούν ηλεκτρονικά το μισθωτήριο συμβόλαιο διάρκειας τουλάχιστον τριών ετών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόνο 1 εκατ. σπίτια είναι ασφαλισμένα στην Ελλάδα, μεγάλο κενό προστασίας

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά έχει τη δυνατότητα, την τεχνογνωσία και την κεφαλαιακή επάρκεια να αναλάβει πολύ περισσότερους κινδύνους, τονίζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας.