ΓΔ: 1488.93 -0.32% Τζίρος: 53.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:38:27 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Skrekas-Kostas
Φωτο: Υπουργείο Ανάπτυξης

Σκρέκας: Αν μπει διατίμηση στο λάδι, την επόμενη μέρα δεν θα υπάρχει

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι μπορούμε να ελέγξουμε τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον παραγωγό, εάν εκμεταλλευτούν την κρίσιμη κατάσταση και προσθέσουν κέρδος παραπάνω από αυτό που είχανε τα προηγούμενα χρόνια.

Η Ελλάδα προχώρησε σε μέτρα κατά του πληθωρισμού, που δεν έλαβε καμία άλλη χώρα, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας σε παρέμβασή του στη Βουλή για την τροπολογία με την οποία επιχειρείται η αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Όπως κάναμε και στην ενεργειακή κρίση, το ίδιο κάνουμε και στο θέμα του πληθωρισμού στα τρόφιμα και τα καταναλωτικά προϊόντα, με δράσεις και μέτρα που δεν έκανε καμία άλλη χώρα είπε ο κ. Σκρέκας: Και το καλάθι του νοικοκυριού, και η ειδική σήμανση στα προϊόντα που θα έχουν μείωση κατά 5%, για τουλάχιστον έξι μήνες, αλλά και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων, είναι μέτρα που έχει λάβει πρώτη η Ελλάδα, και μόνο η Ελλάδα, και θα περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα και θα κριθούμε για αυτά, σημείωσε.

Αναφερόμενος στις τιμές του ελαιολάδου, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι σήμερα το λάδι έχει φτάσει να έχει τιμή χονδρικής στο ελαιοτριβείο ή στον παραγωγό, στα 8 ευρώ: «Γιατί στο λάδι έχουμε 8 ή 9 ευρώ; Φταίει η ελληνική κυβέρνηση; Όχι. Αυτή είναι η τιμή σε επίπεδο Ευρώπης. Εάν βάλουμε μία διατίμηση 3 ευρώ, για παράδειγμα, στην τιμή του λαδιού στον παραγωγό, τι θα γίνει; Την επόμενη μέρα δεν θα υπάρχει λάδι την Ελλάδα. Θα πουληθεί και θα εξαχθεί στην Ισπανία την Ιταλία και στις υπόλοιπες χώρες. Δυστυχώς έτσι δουλεύει η ελεύθερη αγορά. Άρα τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για το λάδι; [..] Να ελέγξουμε τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον παραγωγό, εάν εκμεταλλευτούν την κρίσιμη κατάσταση και προσθέσουν κέρδος παραπάνω από αυτό που είχανε τα προηγούμενα χρόνια. Και αυτό ελέγχουμε» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.

Ακολούθως, ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στην πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, σημειώνοντας ότι κάτι τέτοιο εφαρμόστηκε στην Ισπανία χωρίς επιτυχία. Η Ισπανία μείωσε τον ΦΠΑ από 4% στο 0% στο ψωμί, το αλεύρι, το γάλα τα λαχανικά και τα δημητριακά. Μείωσε τον ΦΠΑ από το 10% στο 5% στο λάδι μαγειρέματος και στα ζυμαρικά. Τι πέτυχε; Ο ετήσιος πληθωρισμός στο ψωμί και τα δημητριακά ήταν στην Ισπανία 5,8%, με 0% ΦΠΑ, ενώ στην Ελλάδα 4%. Τι σημαίνει αυτό; Που πήγε ο ΦΠΑ; Στις τσέπες των ενδιάμεσων σταδίων της εφοδιαστικής αλυσίδας, είπε ο κ. Σκρέκας.

Για το γάλα, είπε ότι ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ισπανία ήταν 15,1% και στην Ελλάδα 6,3%. Για το ελαιόλαδο είπε ότι ήταν 52,5% ο ετήσιος πληθωρισμός ενώ στην Ελλάδα 23,5%, στα ζυμαρικά 2,9% ο πληθωρισμός στην Ισπανία και 0,1% στην Ελλάδα.

«Αποτελεσματικότερο το μέτρο στην Ισπανίας; [..] Συνεχίζει να έχει μειωμένο ΦΠΑ (η Ισπανία) και είναι μειωμένα τα έσοδα του κράτους της Ισπανίας και (είναι) αυξημένος ο πληθωρισμός σε σχέση με την Ελλάδα. Αυτή είναι η πραγματικότητα» παρατήρησε ο κ. Σκρέκας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Απαιτούμε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να επιβάλλει πρόστιμα

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι είναι συνεχείς οι έλεγχοι για αισχροκέρδεια και επιβάλλονται πρόστιμα διπλάσια του οφέλους που θα είχαν οι επιχειρήσεις εάν εκμεταλλεύονταν την κατάσταση και πωλούσαν σε υψηλότερες τιμές τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. 
Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα των νοικοκυριών

Το 2021 και το 2022 ο πληθωρισμός έφερε αύξηση τιμών στα προϊόντα, ενώ πλέον – που παρατηρείται αποκλιμάκωση στους συντελεστές κόστους στα προϊόντα – δημιουργούνται φαινόμενα πληθωρισμού της απληστίας, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Το αρνί στο «καλάθι του Πάσχα» πωλείται κάτω των 10 ευρώ

Αναφερόμενος στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι «οι προσπάθειες για την αποκλιμάκωση συνίσταται σε τρεις προσπάθειες: στην αύξηση των μισθών, στους ελέγχους και στην τόνωση του ανταγωνισμού».
Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαθέσιμη στους καταναλωτές η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-Καταναλωτής

«Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, κατ' αυτόν, αγορά» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.